do 2017/2018
Psihologija razvoja in učenja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Psihologija razvoja in učenja
2. Koda predmeta: IO – I10
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Petra Dolenc
4. Število KT: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta:
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Stopnja študijskega programa: študijski program druge stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni predmet
9. Letnik: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti:
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure)
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 30 | 1 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij virov in literature (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence
a.) Cilji:
- spoznati in razumeti temeljne zakonitosti razvoja ter interakcijskega delovanja dejavnikov, ki vplivajo na različna področja razvoja,
- spoznati in razumeti spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces v različnih razvojnih obdobjih,
- razumeti posebnosti učenja otrok, mladostnikov in odraslih,
- ozavestiti vlogo odraslega pri interakcijskem delovanju psiholoških dejavnikov za uspešno delo v izobraževanju,.
b) Splošne kompetence:
- prizadevanje za kakovost,
- (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.
c) Predmetnospecifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje značilnosti razvoja in učenja, otrok, mladostnikov in odraslih,
- zmožnost opazovanja in spremljanja različnih vidikov razvoja in učenja,
- upoštevanje razvojnih značilnosti in individualnih posebnosti učečih,
- ustvarjanje učnega vzdušja kjer se spoštuje različnost in spodbujata samostojnost in odgovornost.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- vloga psihologije v izobraževanju,
- razumevanje razvoja (kulturni in socialni kontekst),
- zakonitosti razvoja in učenja, interakcijski vplivi različnih dejavnikov razvoja,
- vloga pozitivne psihologije pri učenju in poučevanju,
- področja razvoja in razvojna obdobja (mejniki, razvojne naloge),
- kontradikcije razvoja (individualni tempo, primanjkljaj ali razlika)
- podporni sistemi razvoja in učenja (od mikrosistemov do makrosistema),
- pomen zgodnjih intervencij,
- pojmovanje otroštva (empirizem, nativizem, interakcionalizem),
- značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja otroka,
- zgodnje zanemarjanje in zlorabe,
- pojmovanje mladostništva in razvojne naloge mladostništva,
- značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja mladostnika
- vrstniška skupina, prijateljstva, intimnost, tvegano vedenje,
- vloga odraslega pri kakovostnem profesionalnem delu z otroki.,
- spretnosti poučevanja in vpliv na učno motivacijo,
- vzpodbude in ovire pri razvoju avtonomnosti in ustvarjalnosti (na nivoju družbe, šole in osebnosti).
18. Literatura:
a.) Osnovna literatura:
- Blakemore, S. J., Frith, U. (2005). The learning brain – lessons for education. Oxford: Blackwell Publishing.
- Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy..
- Pergar. K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta univerze v Ljubljani.
- Gardner, H. (1995). Razsežnost uma: teorija o več inteligencah. Ljubljana: Tangram.
- Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna temeljne značilnosti razvoja in učenja otroka, mladostnika in odraslega,
- pozna in razume spodbudne in škodljive vplive okolja v obdobju otroštva,
- razume posebnosti miselnih strategij,
- (samo)kritično razmišlja o pedagoško-psiholoških problemih dela v šolii.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- študij literature,
- seminarji,
- vaje v manjših skupinah.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja::
- uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga,
- pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
- v skladu z normativi
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
• seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
- habilitiran visokošolski učitelj in
- habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija:
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
- evalvacijski vprašalnik ob zaključku.
Učni načrt sestavila
izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper