Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem na obisku Univerze v Pretorii
datum: 19.11.2025
kategorija: Novice
Med 3. in 7. novembrom 2025 so prof. dr. Tina Štemberger, prof. dr. Sonja Čotar Konrad in doc. dr. Karmen Drljić gostovale na Pedagoški fakulteti Univerze v Pretorii v okviru programa Erasmus+ KA171. Namen obiska je bil izmenjava znanj in izkušenj ter krepitev mednarodnega sodelovanja na področju predšolske vzgoje in izobraževanja.
Gostujoče predavateljice so se udeležile srečanja z dekanom Pedagoške fakultete in predstavitev zaključnih nalog študentov programa Early Childhood Care and Education (ECCE) ter sodelovale pri ocenjevanju njihovih izdelkov. Poleg tega so sodelovale v razpravi o stanju predšolske vzgoje, v kateri so bili prisotni članice oddelka ECCE in predstavnik Ministrstva za izobraževanje. Za študente programa ECCE so izvedle predavanja: prof. dr. Tina Štemberger je predstavila slovenski visokošolski sistem, Univerzo na Primorskem in podrobneje programe na Pedagoški fakulteti, prof. dr. Sonja Čotar Konrad je predstavile dobre prakse in načine vključevanja temeljnih vsebin RIN v predšolski vzgoji pri nas, doc. dr. Karmen Drljić pa o socialnih zgodbah za otroke s posebnimi potrebami.

V okviru obiska so si ogledale delovanje in aktivnosti knjižnice Pedagoške fakultete Univerze v Pretorii, osrednji kampus Univerze v Pretorii ter raziskovalni kampus Mamelodi, ki aktivno sodeluje z lokalnim okoljem in podpira ranljive skupine pri iskanju in razvijanju zaposlitvenih možnosti. Obiskale so tudi vrtec v predmestju (t. i. townshipu) Mamelodi, ki skrbi za vzgojo in izobraževanje otrok iz ranljivih družin, ter mednarodno šolo in vrtec Crawford, ki pri svojem delu sledi konceptu Reggio Emilia.

Obisk je postavil temelje za nadaljnje sodelovanje na pedagoškem in raziskovalnem področju. Predavateljice in študenti so izrazili velik interes za gostovanja v okviru programa Erasmus+ na UP PEF. Raziskane so bile možnosti skupne izvedbe predavanj, sodelovanja pri prijavah projektov ter raziskovanja na področju razvijanja aktivnosti vključevanja temeljnih vsebin RIN, inkluzije in ableizma.
