Sodelujoči v projektu RAČek na hospitacijskem usposabljanju v Vrtcu Pedenjped: računalniško mišljenje razvijali tudi v gozdu
datum: 18.11.2025
kategorija: Novice
V torek, 11. novembra, je v Vrtcu Pedenjped potekalo hospitacijsko usposabljanje za strokovne delavce, ki sodelujejo v projektu RAČek – Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Udeleženci so spoznali primere dobrih praks, preizkusili različne učne pristope in se neposredno seznanili z inovativnimi načini razvijanja računalniškega mišljenja.
Po uvodnem pozdravu in predstavitvi vsebin projekta so si udeleženci ogledali dejavnosti v oddelkih Kapljice, Srnice in Medvedi, kjer so otroci v praksi raziskovali temeljne elemente računalniškega mišljenja. Posebno pozornost je pritegnila izvedba dejavnosti v gozdu, kjer je bila narava uporabljena kot učni prostor ter kot vir konkretnih materialov za simbolno in abstraktno razmišljanje.
V osrednjem delu srečanja so udeleženci spremljali izvedbo učnega scenarija, po katerem so otroci skozi zgodbo, gibanje, raziskovanje gozda in dejavnosti z robotkom mTiny razvijali ključne komponente računalniškega mišljenja: algoritme, prepoznavanje vzorcev, abstrakcijo, dekompozicijo ter evalvacijo lastnega dela. V gozdu so otroci postavljali bivališča živali iz zgodbe, organizirali potek dogajanja ter ustvarjali “algoritem gozda” – zaporedje živali, ki vodi k medvedovemu brlogu. Pri tem so uporabljali naravne materiale, ki so jih simbolno povezali z značilnostmi živali. Dejavnost jim je omogočila, da algoritmične procese doživijo z gibanjem, dotikom, opazovanjem in ustvarjanjem.
V zaključnem delu srečanja so udeleženci obiskali še enoto Pedenjcarstvo ter se udeležili evalvacije in strokovne razprave. Izpostavili so pomen narave kot pristnega učnega okolja ter večplastnosti pristopov, ki otrokom omogočajo razvoj logičnega mišljenja, reševanja problemov, načrtovanja in sodelovanja. Hospitacijsko srečanje je potekalo v prijetnem in strokovno bogatem vzdušju, številni primeri dobrih praks pa bodo udeležencem služili pri nadaljnjem razvijanju projektnih dejavnosti v njihovih ustanovah.

