do 2017/2018
Upravljanje znanja v organizaciji
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Upravljanje znanja v organizaciji
2. Koda predmeta: IO-I01
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Andreja Barle Lakota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje dejavnikov in sodobnih oblik izobraževalnih in kariernih procesov v organizacijah
- poglobljeno poznavanje metod planiranja, organiziranja, vodenja in nadziranja izobraževanja
- razvijanje odgovornosti za razvoj izobraževanja in kariere odraslih (v organizacijah)
- ozaveščanje o različnih okoliščinah, v katerih se lahko učenje izvaja, in različnih vlogah udeležencev učnega procesa
- razvijanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v izobraževanju odraslih
b. Splošne kompetence:
- avtonomnost in odgovornost pri strokovnem delu
- organizacijske in vodstvene sposobnosti v delovnem kontekstu
- sposobnosti vodenje (interdisciplinarne) delovne skupine
c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje modelov managementa znanja
- razvijanje avtonomnosti pri iskanju rešitev v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah na področju izobraževanja odraslih in razvoja kariere
- sposobnost vodenja ali usklajevanja (multidisciplinarnih) izobraževalnih skupin
- razumevanje odnosov med izobraževalno institucijo in socialnim okoljem
- sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih in kariernih področij
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Temeljne vsebine
1. Družba znanja in koncept učeče se organizacije
2. Temeljni pojmi upravljanja znanja
3. Pomen upravljanja znanja v organizacijah
4. Teoretični koncepti upravljanja znanja v organizacijah
5. Sodobni sistemi upravljanja znanja
Specifične vsebine
1. Intelektualni kapital organizacije
2. Modeli organizacijskega učenja
3. Vpliv organizacijske kulture na učenje organizacije
4. Identifikacija in prenos znanja v organizacijah
5. Pomen tehnologije pri prenosu znanja
18. Literatura:
Osnovna literatura
- Barle, A. (2008). Družba znanja: izzivi izobraževanja v 21. stoletju. Koper: Fakulteta za management.
- Hislop, D. (2005). Knowledge management in organizations. Oxford: Oxford University Press, 2005
- Maček, M. (2000). Upravljanje znanja v slovenskih podjetjih. Ljubljana : Inštitut za intelektualni kapital organizacij. Koper: Fakulteta za management.
- Tavčar, M. I. (2005) Skriti zakladi znanja: management ekspertnih organizacij. Koper: Fakulteta za management.
- Dopolnilna literatura
- Benjamins, V. R. (2001). »Knowledge management in knowledge-intensive organizations«. www.isoco.com/isococom/whitepapers/files/km-88.pdf.
- Fuller, S. (2001). Knowledge Management Foundations. Boston: Butterworth-Heinemann.
- Upravljanje in poslovodenje znanja (2002). Ljubljana: GV Izobraževanje in Inštitut za izobraževalni management.
Dodatna literatura
- Akella, D. (2007). Learning Organizations: Management Control Systems? V: Global Business Review, let. 13, št. 8, str. 13-28.
- Senge, P. (1994). The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization. NY. Currency Doubleday.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje:
- poznavanje temeljnih pojmov s področja upravljanja znanja (družba znanja, učeča se organizacija itd.) v različnih kontekstih
- poznavanje sistemov upravljanja znanja in ključnih dejavnikov pri uvedbi sistemov
- uporaba teoretičnih znanj na področju upravljanja znanja pri uvajanju sistemov v realnih okoljih
- poznavanje instrumentov evaluacije izvedljivosti strategij upravljanja znanja v organizacijah
Spretnosti:
- sposobnost identifikacije potreb organizacije na področju upravljanja znanja
- izvedba analize in razvoja organizacijskih procesov v podporo upravljanju znanja
- izvedba evalavacije in nadzora sistemov upravljanja znanja
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- Interaktivna predavanja
- Razgovor/diskusija/debata
- Proučevanje primera
- Vključevanje gostov iz prakse
Metode dela:
- Frontalna oblika poučevanja
- Samostojno delo študentov
- E- izobraževanje
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni/ustni izpit predstavlja 70% ocene.
Opravljene in predstavljene vaje pa obsegajo 30% ocene.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj
- sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov:
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Andreja Barle Lakota
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper