do 2017/2018
Upravljanje znanja v organizaciji
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Upravljanje znanja v organizaciji
2. Koda predmeta: IO-I01
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Andreja Barle Lakota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje dejavnikov in sodobnih oblik izobraževalnih in kariernih procesov v organizacijah
- poglobljeno poznavanje metod planiranja, organiziranja, vodenja in nadziranja izobraževanja
- razvijanje odgovornosti za razvoj izobraževanja in kariere odraslih (v organizacijah)
- ozaveščanje o različnih okoliščinah, v katerih se lahko učenje izvaja, in različnih vlogah udeležencev učnega procesa
- razvijanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v izobraževanju odraslih
b. Splošne kompetence:
- avtonomnost in odgovornost pri strokovnem delu
- organizacijske in vodstvene sposobnosti v delovnem kontekstu
- sposobnosti vodenje (interdisciplinarne) delovne skupine
c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje modelov managementa znanja
- razvijanje avtonomnosti pri iskanju rešitev v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah na področju izobraževanja odraslih in razvoja kariere
- sposobnost vodenja ali usklajevanja (multidisciplinarnih) izobraževalnih skupin
- razumevanje odnosov med izobraževalno institucijo in socialnim okoljem
- sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih in kariernih področij
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Temeljne vsebine
1. Družba znanja in koncept učeče se organizacije
2. Temeljni pojmi upravljanja znanja
3. Pomen upravljanja znanja v organizacijah
4. Teoretični koncepti upravljanja znanja v organizacijah
5. Sodobni sistemi upravljanja znanja
Specifične vsebine
1. Intelektualni kapital organizacije
2. Modeli organizacijskega učenja
3. Vpliv organizacijske kulture na učenje organizacije
4. Identifikacija in prenos znanja v organizacijah
5. Pomen tehnologije pri prenosu znanja
18. Literatura:
Osnovna literatura
- Barle, A. (2008). Družba znanja: izzivi izobraževanja v 21. stoletju. Koper: Fakulteta za management.
- Hislop, D. (2005). Knowledge management in organizations. Oxford: Oxford University Press, 2005
- Maček, M. (2000). Upravljanje znanja v slovenskih podjetjih. Ljubljana : Inštitut za intelektualni kapital organizacij. Koper: Fakulteta za management.
- Tavčar, M. I. (2005) Skriti zakladi znanja: management ekspertnih organizacij. Koper: Fakulteta za management.
- Dopolnilna literatura
- Benjamins, V. R. (2001). »Knowledge management in knowledge-intensive organizations«. www.isoco.com/isococom/whitepapers/files/km-88.pdf.
- Fuller, S. (2001). Knowledge Management Foundations. Boston: Butterworth-Heinemann.
- Upravljanje in poslovodenje znanja (2002). Ljubljana: GV Izobraževanje in Inštitut za izobraževalni management.
Dodatna literatura
- Akella, D. (2007). Learning Organizations: Management Control Systems? V: Global Business Review, let. 13, št. 8, str. 13-28.
- Senge, P. (1994). The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization. NY. Currency Doubleday.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje:
- poznavanje temeljnih pojmov s področja upravljanja znanja (družba znanja, učeča se organizacija itd.) v različnih kontekstih
- poznavanje sistemov upravljanja znanja in ključnih dejavnikov pri uvedbi sistemov
- uporaba teoretičnih znanj na področju upravljanja znanja pri uvajanju sistemov v realnih okoljih
- poznavanje instrumentov evaluacije izvedljivosti strategij upravljanja znanja v organizacijah
Spretnosti:
- sposobnost identifikacije potreb organizacije na področju upravljanja znanja
- izvedba analize in razvoja organizacijskih procesov v podporo upravljanju znanja
- izvedba evalavacije in nadzora sistemov upravljanja znanja
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- Interaktivna predavanja
- Razgovor/diskusija/debata
- Proučevanje primera
- Vključevanje gostov iz prakse
Metode dela:
- Frontalna oblika poučevanja
- Samostojno delo študentov
- E- izobraževanje
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni/ustni izpit predstavlja 70% ocene.
Opravljene in predstavljene vaje pa obsegajo 30% ocene.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj
- sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov:
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Andreja Barle Lakota
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper