Inkluzivna pedagogika

Metode dela z gluhimi, naglušnimi in z osebami z govorno-jezikovnimi motnjami

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Metode dela z gluhimi, naglušnimi in z osebami z govorno-jezikovnimi motnjami

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1.

1.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

15

30

15

15

/

105 *

6

Projektna naloga 15 ur = 1 0,5 KT; študij literature in virov 30 ur = 1 KT; priprava na izpit in izpit 30 ur = 1 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. BožidarOpara

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

*V samostojno študentovo delo je vključenih 30 ur (1 KT) prakse.

Opis vsebine predmeta:

  • Značilnosti oseb z motnjami sluha. Posledice motenj sluha. Sistemi usposabljanja in rehabilitacije gluhih/naglušnih. Vrste programov za učence z motnjami sluha;
  • program predšolske vzgoje s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo;
  • prilagojeni program predšolske vzgoje;
  • izobraževalni programi s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo;
  • prilagojeni izobraževalni programi z enakovrednim izobraževalnim standardom.
  • Surdodidaktični principi. Specifičnost učnih metod in učnih sredstev pri poučevanju gluhih/naglušnih. Izbor metod, učiteljeva priprava.
  • Surdopedagog rehabilitator – klinik.
  • Vloga družine in staršev pri rehabilitaciji osebe z motnjo sluha. Socialna integracija. Vzgojno- izobraževalna integracija, inkluzija.
  • Logopedija kot disciplina. Teoretične osnove logopedske obravnave. Normalen govorno-jezikovni in komunikacijski razvoj (ocenjevanje, standardi, norme) ter znaki motenj komunikacije. Odstopanja v govorni, jezikovni in glasovni produkciji otrok, mladostnikov, odraslih. Kategorizacija govornih, glasovnih, komunikacijskih motenj. Sistemi usposabljanja in rehabilitacije otrok z govorno jezikovnimi motnjami. Vrste programov za učence z govorno jezikovnimi motnjami:
  • program predšolske vzgoje s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo;
  • prilagojeni program predšolske vzgoje;
  • izobraževalni programi s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo;
  • prilagojeni izobraževalni programi z enakovrednim izobraževalnim standardom.

 

Temeljni literatura in viri:

Osnovna literatura:

  • http://www.cplol.org
  • http://www.who.int/classifications/en/
  • http://www.who.int/classifications/icf/en/
  • http://www.who.int/classifications/icf/site/onlinebrowser/icf.cfm
  • http://www3.fhs.usyd.edu.au/ncchwww/site/4.1.4.htm#
  • Kogovšek, D. (2003): Pomembnost komunikacije in logopedija v našem prostoru: Logopedija za vsa življenjska obdobja / 1. slovenski kongres logopedov z mednarodno udeležbo, Bled, 19.-21. 3. 2003. - Ljubljana : Zavod za gluhe in naglušne, 233-235.
  • Košir, S. (1991). Značilnosti razvrščenih mladostnikov z motnjami sluha v Sloveniji od leta 1966 do 1990, Pedagoška akademija Ljubljana, Ljubljana, 54. 5 – 51.
  • Košir, S. (2003): Integracija otrok s posebnimi potrebami v Evropi, prizadevanja Slovenije: Sodobna pedagogika. Leto. 54, posebna izdaja, 138-144.
  • Košir, S. (1999): Sluh: naglušnost in gluhost : [kaj moramo vedeti, ko se prvič srečamo s problemi sluha]: Ljubljana : Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije, 149. 3 – 144.
  • Lenček, S. (1991): Delo logopedov v OŠ s prilagojenim programom. III. srečanje logopedov Slovenije. G. Martuljek, 87-93.
  • www.dlogs.si
  • Marschark, Marc, Spencer, Patricia Elizabeth: Oxford handbook of deaf studies, language, and education: Oxford [etc.] : Oxford University Press, cop. 2003: XVI, 505

Dopolnilna literatura:

  • Jakopič, B., Škondrič, Č. (1998): Oris zgodovine vzgoje in izobraževanja gluhih v svetu: Ljubljana: Zveza gluhih in naglušnih Slovenije, 45. 5 – 44.
  • Jakopič-Savić, (1986). Pota do besede. Zavod za usposabljanje slušno in govorno prizadetih Ljubljana, Ljubljana, 155. 5 – 152.
  • Mednarodna klasifikacija funkcioniranja, zmanjšane zmožnosti, invalidnosti in zdravja (2006). Svetovna zdravstvena organizacija, Ženeva, Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije in Inštitut Republike Slovenije za rehabilitacijo, Ljubljana.
  • Savić, L., Maslić, Ferdinand J. (1974): Pregled opšte istorije surdopedagogije. knj.1, Evropa: Beograd: Savez društava defektologa Jugoslavije. Savezna Surdopedagoška sekcija, 150.

Dodatna literatura:

  • Keramitčievski, S. (1990): Opšta logopedija : Sa istorijom logopedije i bazičnim logopedskim rečnikom: Beograd : Naučna knjiga, 415. 45 – 52, 92 – 99.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent/ka spozna metode dela z gluhimi, naglušnimi in osebami z govorno jezikovnimi motnjami.

Študent/ka zna odbrati prave metode za vsak posamezni primer in jih samostojno in kvalitetno izvajati.


Splošne kompetence:

  • zmožnost odkrivanja in prepoznavanja posebnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik,
  • sposobnost uporabe ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov,
  • uporabo specialno pedagoških znanj za delo z otroki s posebnimi potrebami.
  • Predmetnospecifične kompetence:
  • sposobnost sprejemanja vseh lastnosti posameznika in njegovih interesov za razvoj potrebnih spretnosti,
  • sposobnost za reeduciranje pomanjkljivih ali slabo razvitih procesov in funkcij posameznika,
  • sposobnost prepoznavanja in uporabe načinov in poti za kompenzacije primanjkljajev, ovir oziroma motenj posameznika.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • študent/ka pozna pojav gluhote in zna prepoznati individualne posebnosti posameznika z gluhoto ali naglušnostjo,
  • obvlada specifične metode dela z gluhimi in naglušnimi,
  • zna prepoznati motnje in ovire na govorno jezikovnem področju in obvlada metode poučevanja.

Uporaba:

  • študent/ka zna uporabiti ustrezne metode za vzgojo in izobraževanje gluhih in naglušnih,
  • zna uporabiti prave metode poučevanja in učenja oseb z govorno-jezikovnimi motnjami.

Refleksija:

  • študent/ka je zmožen/na presojati, ali so izbrane metode poučevanja in učenja in poti obravnave gluhih in naglušnih ter oseb z govorno jezikovnimi motnjami ustrezne ali ne in jih po potrebi zamenjati z ustreznejšimi po načelu, da nobena metoda ni zveličavna.

 

Metode poučevanja in učenja:

Poleg predavanj blizu tretjina kontaktnih ur obsega problemsko orientirano učenje, ki se zaključi z oddajo seminarske naloge.

Temo seminarjev si bodo študentje izbrali sami v dogovoru z nosilcem predmeta. Pri tem delu bodo svoje teoretično znanje nadgradili s kritičnim ovrednotenjem določenega problema, ki ga bodo opazovali v praksi. Pri tem se bodo študenti učili uporabljati strokovni jezik v skladu z zahtevami slovenskega knjižnega jezika ter se učili iskati informacije iz različnih virov.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Znanje se preverja z ustnim izpitom študenta/ke. Poleg tega pa še s seminarsko nalogo, ki je predpogoj za pristop k ustnemu izpitu. Seminarska naloga mora obsegati najmanj 1500 besed in pozitivna ocena seminarske naloge je predpogoj za ustni izpit. Za izdelavo seminarske naloge študenti prejmejo navodila.

Seminarska naloga 40 %, izpit 60 %.

 

Reference nosilca:

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki