do 2017/2018

Razvoj kadrov v organizaciji

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Razvoj kadrov v organizaciji

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Izobraževanje odraslih in razvoj kariere, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Sara Brezigar

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

  1. Funkcija HRM - upravljanja s človeškimi viri, opredelitev pojmov: kadri, razvoj kadrov, načrtovanje razvoja kadrov, upravljanje s človeškimi viri, izobraževanje in usposabljanje v organizaciji, delo z ljudmi in vodenje, teorije organizacije, tipologije znanj, povezanih z delom v organizaciji;
  2. Spremembe na trgu dela, spremembe v potrebah po kadrih in njihovih kompetencah, okolje delovanja gospodarskih subjektov, potrebe po odzivanju na spremembe v okolju, omejitveni in drugi pomembni dejavniki (čas, prostor, okolje, tehnologija, kultura);
  3. Oblikovanje delovnih mest v povezavi s strategijo organizacije in njenim poslovnim modelom (struktura, procesi, sistemi dela);
  4. Vpliv razvoja kadrov in znanja na uspešnost in učinkovitost organizacije (teorije in izsledki raziskav), povezanost razvoja kadrov z organizacijskim razvojem;
  5. Sistemizacija delovnih mest in opredelitev delovnih nalog, kompetenc posameznika;
  6. Definiranje kratkoročnih in dolgoročnih potreb po kadrih v organizaciji, vpliv delovno-pravne zakonodaje na razvoj kadrov v organizaciji, metode vzpostavljanja sistema kompetenc v organizaciji;
  7. Vseživljenjsko učenje in njegov pomen v sodobnih tržnih razmerah, izobraževanje, usposabljanje in uvajanje kot del razvoja kadrov;
  8. Temeljne vsebine prenosljivih ali mehkih znanj v organizacijah in formati/metode, ki se uporabljajo pri njihovem posredovanju: zaznavanje potrebe po izobraževanju ali usposabljanju, načrtovanje in implementacija izobraževanja ali usposabljanja, evalvacija izobraževanja na posameznih področjih (vodenje, upravljanje, motivacija in delo z ljudmi, komunikacija, prodaja), uporabljene metode in formati izobraževanja ali usposabljanja (treningi, coaching-i, delavnice, avdio in video-izobraževanja, računalniško podprta izobraževanja in druga);
  9. Teorije in metode načrtovanja razvoja kadrov v organizaciji, načrtovanje kariere in uporabnost kariernega sistema v organizacijah, povezanost s sistemom napredovanja;
  10. Razlike med posameznimi generacijami uslužbencev na področju usposabljanja in izobraževanja ter razvoja kadrov: generacija baby boom, generacija x, generacija y;
  11. Metode in modeli usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja posameznika, upravljanje z različnostjo v organizaciji kot sredstvo za boljši izkoristek človeških virov in njegova povezanost z razvojem kariere.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna:

  • Bray, Tony (2006) The Training Design Manual. The complete practical guide to creating effective and successful training programmes. London and Philadelphia, Kogan Page.
  • Juani Swart, Clare Mann, Steve Brown, and Alan Price (2005) Human Resource Development: Strategy and tactics. Woburn, Butterworth-Heinemann.
  • Green, Paul C. (1999) Building Robust Competencies: Linking Human Resource Systems to Organizational Strategies, New York, Jossey-Bass.
  • Garrick John in Viktor Jakupec (1999) Flexible Learning, Human Resource and Organisational Development: Putting Theory to Work. New York, Routledge.

Dopolnilna:

  • Muchinsky, Paul M. (2008) Psychology Applied to Work: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, Wadsworth Publishing.
  • Head, Thomas C., Peter F. Sorensa, Bernard H. Baum in Therese F. Yaeger (2002) Organization Behavior And Change: Managing Human Resources For Organizational Effectiveness.
  • Ule , Mirjana (2009) Psihologija komuniciranja in medosebnih odnosov, Ljubljana, Založba FDV
  • Klatt, Bruce (1999) The Ultimate Training Workshop Handbook. New York, McGraw-Hill.
  • Spira, Jonathan V. (2005) Managing the Knowledge Workforce. Understanding the Information Revolution That's Changing the Business World, New York, Mercury Business Press.
  • Goldsmith, Marshall, Laurence Lyons, Alyssa Freas (2000) Coaching for Leadership. How the World's greatest Coaches Help Leaders Learn. San Francisco, Jossey-Bass/Pfeiffer
  • Knowdell R.L. (1996): Building a Career Development Program: Nine Steps for Effective Implementation, Davies-Black Publishing.
  • Kummerow J.W. (2001), New Directions in Career Planning and the Workplace: Practical Strategies for Career Management Professionals, Davies-Black Pub; 2nd edition.
  • Pavlin, Samo in Ivan Svetlik (2008) Razvoj profesionalnih kompetenc v slovenskem visokošolskem prostoru – elementi in izhodišča. Ljubljana, Založba FDV.
  • Phillips, Jack J. ,Ron Stone in Patricia Phillips (2001) The Human Resources Scorecard: Measuring the Return on Investment (Improving Human Performance). Boston, Butterworth Heinemann.
  • Baron, James N. in David M. Kreps (2000) Strategic Human Resources: Frameworks for General Managers. New York, John Wiley and Sons, Inc.
  • Jackson, Terence (2002) International HRM, a cross cultural approach. London, Sage Publications.

Dodatna:

  • Članki na temo razvoja kadrov v revijah Harvard Business Review, Journal of Applied Psychology, People Management , Human Resource Management Journal, Industrial Relations Journal, Employee Relations, International Review of Industrial and Organizational Psychology.

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • spoznati proces, s katerim organizacija spodbuja strokovni in osebnostni razvoj zaposlenih,
  • seznaniti se s teorijo, metodami in tehnikami za optimalen izkoristek človeškega potenciala v organizaciji,
  • poznavanje dejavnikov in sodobnih oblik izobraževalnih in kariernih procesov v organizacijah,
  • razvijanje odgovornosti za razvoj izobraževanja in kariere odraslih (v organizacijah),
  • razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere.

Splošne kompetence:

  • poznavanje sodobnih strategij učenja in poučevanja ter razvoja kariere,
  • odprtost za nenehni poklicni razvoj,
  • spoštovanje etičnih načel in zavezanost profesionalni etiki.

Predmetno specifične kompetence:

  • usposobljenost za zaznavanje in reševanje sodobnih problemov vzgoje in izobraževanja ter razvoja kadrov,
  • usposobljenost za znanstveno-raziskovalno delo na področju teorije in prakse izobraževanja odraslih,
  • usposobljenost za izvajanje svetovanja na področju izobraževanja odraslih in razvoja kadrov,
  • razvijanje identitete izobraževalca odraslih in svetovalca za razvoj kadrov.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • razumevanje vloge razvoja kadrov v korelaciji s strateškimi cilji organizacije, okoljem in kadrovsko strategijo,
  • poznavanje teorij in metod načrtovanja razvoja kadrov v organizaciji,
  • poznavanje temeljnih vsebin izobraževanja na področju mehkih znanj, ki jih potrebuje sodobna organizacija.

Uporaba:

  • sposobnost zaznavanja potreb organizacije po izobraževanju in možnosti za razvoj kadrov in načrtovanje kariere,
  • sposobnost izbora ustreznih metod za izvajanje razvoja kadrov v organizaciji,
  • sposobnost načrtovanja in izvajanja dejavnosti na področju razvoja kadrov, njihovega izobraževanja, usposabljanja in uvajanja glede na strategijo organizacije, kadrovske službe in glede na referenčno okolje organizacije,
  • sposobnost izbiranja vsebin in izobraževalcev za izvajanje izobraževanja, usposabljanja in uvajanja kadrov.

Refleksija:

  • študent/-ka je sposoben/na kritično ovrednotiti položaj, možnosti in potrebe po kadrih in razvoju kadrov v organizaciji,
  • študent/-ka je sposoben/na vpeljati in izvajati ustrezne programe razvoja kadrov v organizaciji.

Metode poučevanja in učenja:

Interaktivne metode dela, ki temeljijo na principih aktivnega učenja in poučevanja za kritično mišljenje, kot so npr. delo v paru, akademska diskusija, kooperativno učenje, konstruktivno poslušanje, ki bodo dopolnjevala predavanja. Veliko poudarka bo na analizi študij primerov in aplikaciji naučenega na konkretne primere iz kadrovske prakse.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Uspešna priprava in predstavitev seminarske naloge
  • Pisni izpit.

30%,

70 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. BREZIGAR, Sara. Spletni priročnik: Zakaj je upravljanje s človeškimi viri ključ do uspešnega podjetja?. http://alea.dzs.si/alea/. [COBISS.SI-ID 9820493]
  2. BREZIGAR, Sara. The effect of equal opportunity initiatives on employee participation : magistrska naloga. London: [s.n.], 2002. 38 f. [COBISS.SI-ID 8795469]
  3. BREZIGAR, Sara. Enake možnosti na delovnem mestu. Ali res vplivajo na sodelovanje zaposlenih?. Razpr. gradivo - Inšt. nar. vpraš. (1990), 2002, št. 41, str. 116-135, tabele. [COBISS.SI-ID 8620365]
  4. BREZIGAR, Sara. Kako poiskati prave kadre za svoje podjetje?. V: KOS, Blaž (ur.), TOMIĆ, Nataša (ur.). Od ideje do uspešnega podjetja : podjetniški priročnik. Ljubljana: Ljubljanski univerzitetni inkubator, 2008, str. 46-47. http://www.lui.si/mma_bin.php/$fId/2009042813334925/$fName/LUI_Prirocnik_za_vaje_OP.pdf. [COBISS.SI-ID 11162701]
  5. BREZIGAR, Sara. Pojavi etnične diskriminacije v delovnem okolju : primer javne uprave, vojske in policije v Republiki Sloveniji : doktorska disertacija. Ljubljana: [S. Brezigar], 2007. 273 f., graf. prikazi, tabele. [COBISS.SI-ID 233635584]
  6. BREZIGAR, Sara. Diskriminacija kot ovira pri zaposlovanju imigrantov : predavanje na konferenci "Kult-media", Radio Študent, 22.-24.10.2009. Ljubljana: Radio študent, 2009. [COBISS.SI-ID 11462733]
icon open book

Novice

22. nov. | Novice

20. znanstveni sestanek: Iz bogate preteklosti v prihodnost edukacije

V petek, 22. novembra 2024, je na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem (UP PEF) potekal znanstveni sestanek "Iz bogate preteklosti v prihodnost edukacije", s katerim se je obeležilo 50. obletnico delovanja fakultete.

21. nov. | Novice

Vrhunec praznovanja UP PEF: Povezovanje dvojezičnega prostora skozi 50 let izobraževanja

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (UP PEF) je danes zvečer, 21. novembra, v Gledališču Koper s slavnostnim dogodkom obeležila 50 let neprekinjenega delovanja. Dogodek, ki je potekal pod častnim pokroviteljstvom predsednika Vlade RS dr. Roberta Goloba, je združil ugledne goste iz akademske, kulturne in politične sfere ter se osredotočil na pomen pedagoškega izobraževanja v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.

20. nov. | Novice

Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca

V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.

icon arrow more

Dogodki