Zaključena je druga izvedba usposabljanja Poučevanje branja z digitalnimi orodji v okviru projekta eRead

datum: 11.07.2025

kategorija: Novice

21. junija in 3. julija 2025 je Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem v sodelovanju z Ljudsko univerzo Koper izvedla že drugo strokovno usposabljanje z naslovom »Poučevanje branja z digitalnimi orodji«, ki je združilo strokovnjake, vzgojitelje in učitelje z željo po izmenjavi znanj in dobrih praks na področju sodobnih pristopov pri razvoju bralne pismenosti.


Dogodek je potekal v okviru projekta eRead – Developing Reading Skills With and Through Digital Technologies, katerega namen je posodobitev metod poučevanja drugega/tujega jezika, uvajanje digitalnih tehnologij za izobraževalne namene in izboljšanje znanja nacionalnih jezikov v partnerskih državah.

Usposabljanje je bilo organizirano v dveh modulih, s poudarkom na razvoju pismenosti v 21. stoletju in uporabi digitalne tehnologije v procesih poučevanja branja. Uvodoma so bila predstavljena teoretična izhodišča razvoja klasične in digitalne pismenosti ter rabe različnih digitalnih orodij pri poučevanju branja. Drugi del je bil namenjen predstavitvi pripravljenih učnih sklopov, ki so vsebovali tudi rabo digitalne tehnologije. V njem sta bila poudarjena pomen glasovnega zavedanja kot osnove za razvoj bralne pismenosti in upoštevanje večkodnosti pri branju ter pripravi gradiv.

Usposabljanje so izvedle dr. Tina Rožac in Mateja Batagelj z Ljudske univerze Koper in dr. Sonja Rutar, dr. Barbara Baloh, dr. Anita Sila in dr. Martina Rodela s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem.

Na podlagi povratnih informacij udeležencev ugotavljamo, da so tovrstna usposabljanja ključna za zagotavljanje ustrezne bralne pismenosti, opolnomočenje vzgojiteljev in učiteljev za ustrezno rabo digitalne tehnologije pri profesionalnem sodelovanju, razvoj profesionalnih znanj, spretnosti za ustrezno poučevanje in podporo učečim se pri ustrezni rabi tehnologije v vsakdanjem življenju in pri učenju. Predvsem je bilo kot dragocenost izpostavljeno dejstvo, da so na usposabljanju sodelovali raziskovalci in visokošolski učitelji s področja proučevanja ter zagotavljanja razvoja bralne pismenosti, vzgojitelji, učitelji, organizatorji in izvajalci programov za odrasle.   

Logo_Read.jfif