do 2017/2018

Andragoška gerontologija

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Andragoška gerontologija
2. Koda predmeta: IO-I03
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /

 

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:

  • razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
  • poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
  • razumevanje sodobnih spoznanj socialne gereontologije, ki so korelirane z učenjem v tretjem življenjskem obdobju.
  • ozaveščanje o pomenu učenja v tretjem življenjskem obdobju za družbeni, ekonomski in individualni razvoj
  • ozaveščanje o pomenu kakovostnega staranja in medgeneracijskega povezovanja

b. Splošne kompetence:

  • sposobnost razumevanja družbe, psiholoških, ekonomskih in pravnih temeljev
  • sposobnosti razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
  • sposobnost razumevanja razvoja posameznika v različnih razvojnih obdobjih
  • sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso

c. Predmetno specifične kompetence:

  • razvijanje sposobnosti identificiranja potreb po izobraževanju v tretjem življenjskem obdobju
  • uporabljanje ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju
  • poznavanje in razumevanje socialnih procesov in družbene pogojenosti
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje dejavnikov, ki vplivajo na kakovostno staranje in razvijanje kakovostnih medgeneracijskih odnosov.



Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Predmet je zasnovan interdisciplnarno povezuje različne vidike staranja

  • opredelitev staranja in starosti
  • socialna gerontologija v Sloveniji in po svetu
  • družbena pogojenost tretjega življenjskega obdobja
  • fiziološki aspekti staranja
  • psihološki aspekti staranja
  • družbeni aspekti staranja
  • medčloveški odnosi in medgeneracijsko povezovanje
  • učenje v tretjem življenjskem obdobju
  • priprava na kakovostno starost
  • programi, politika in institucije za tretje življenjsko obdobje


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Ramovš, J. (2003): Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka.
  • Kristančič, A. (2005), Nova podoba staranja: siva revolucija. Ljubljana: združenje svetovalnih delavcev Slovenije.
  • Withnall, A.; McGivney, V.; Soulsby, J.(2004): Older people learning: myths and realities. Leicester: NIACE.

Dopolnilna literatura:

  • Požarnik H. (1981): Umetnost staranja. Ljubljana, Cankarjeva založba.
  • Hlebec, V. (2003): Socialna omrežja starostnikov v Sloveniji.V: Družboslvne razprave, 43: 171-182.
  • Šelb, J.(2001): Moja upokojitev – moj novi izziv. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
  • Kuhn, K., Taylor,P., Lunde, A., Mirabile, M., Reday-Mulvey,G.(1998): Career planning and employment of older workers. Driekant, education&consultancy Maastricht, Netherlands.


Dodatna literatura:
Commission of the European Communities (2003): The demographic future of Europe – from challenge to opportunity, Commission of the European Communities.Brussels.
Članki iz znanstvene gerontološke revije Kakovostna starost in andragoške revije Andragoška spoznanja.

19. Predvideni študijski dosežki.
a. Znanje in razumevanje:

  • razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
  • poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
  • pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike staranja in učenja v tretjem življenjskem obdobju

b. Uporaba:

  • sposoben razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
  • sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
  • sposoben uporabe ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju

c. Refleksija:

  • premoščanje družbeno pogojenih stereotipov o starosti
  • ozaveščanje o pomenu kakovostnih medgeneracijskih odnosov


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:

  • predavanja
  • študij literature
  • seminarsko delo
  • konzultacije
  • samostojni študij
  • vaje v manjših skupinah.


Metode dela: interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (Razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:

  • Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
  • Seminarski izdelek 20% ocene
  • Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
  • Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene

Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov

  • Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
  • Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
  • Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
  • Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.



Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki