Razredni pouk

Zgodnje poučevanje italijanskega jezika

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: ZGODNJE POUČEVANJE ITALIJANSKEGA JEZIKA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Anja Zorman
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski, italijanski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

nastop in priprava na nastop (NA)

15

0,5

študij literature in virov (ŠL)

30

1

seminarska naloga (portfolio) (SN)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • brez pogojev.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu italijanščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.

b. Splošne kompetence:

  • Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov pri zgodnjem učenju drugih oz. tujih jezikov.
  • Razvijanje sposobnosti za samostojno iskanje podatkov in njihovo urejanje.
  • Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti na večjezičnem in večkulturnem prostoru Slovenske Istre in drugje.


c. Predmetnospecifične kompetence*:

  • Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja italijanskega jezika ter pridobitev praktičnih znanj za zgodnje učenje in poučevanje italijanščine (1. in 2. triletje).


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

a. Uvod v glotodidaktiko:

  • Glotodidaktika in njej stične znanosti. Interdisciplinarnost glotodidaktike.
  • Jezik in govor: razvoj govora v maternem, drugem in tujem jeziku, uzaveščanje glasovnega modela, jezikovnih oblik in razmerij, usvajanje pomena. Jezikovni sistem in besedilo. Interimski jezik. Jezikovno preklapljanje.
  • Zgodovinski pregled metod in pristopov k učenju in poučevanju drugih/tujih jezikov. Komunikacijski pristop in humanistično-afektivni pristopi, predvsem Naravni pristop (Krashen in Terrel) kot teoretična podlaga sodobnega učenja in poučevanja ter načrtovanja pouka prvega, drugega oziroma tujega jezika.
  • Izhodišča poučevanja drugega/tujega jezika na različnih starostnih stopnjah. Zgodnje učenje tujih jezikov.


b. Usvajanje, učenje in poučevanje drugega oz. tujega jezika na zgodnji stopnji učenja:

  • Igra kot učna strategija.
  • Nebesedna izrazna sredstva pri integriranem in predmetno zasnovanem pouku drugega/tujega jezika. Tiho obdobje.
  • Razvijanje jezikovnih spretnosti: poslušanje, govorjenje, govorno sporazumevanje, branje in pisanje. Tehnike razvijanja posameznih spretnosti.
  • Usvajanje besednega pomena.
  • Sporočanjske funkcije na zgodnji stopnji učenja jezikov.
  • Pouk slovnice in uzaveščanje jezikovnega sistema.
  • Medkulturna vzgoja.
  • Delo z besedilom, osnove književnega vzgajanja na primerih izbranih umetnostnih. Kriteriji izbora besedil za otroke in mladostnike.


c. Učni viri in sredstva:

  • Učbenik: zasnova in funkcija. Učbeniški komplet, učni seti in druga pomožna učna gradiva.
  • Učna tehnologija in učna sredstva pri pouku tujih jezikov; fonolaboratorij in videotehnika; računalnik pri pouku tujih jezikov.
  • Multimedijski pristop pri poučevanju jezika.


d. Makro in mikroartikulacija učnih vsebin:

  • Načrtovanje pouka: makro in mikro priprava.
  • Pouk drugega/tujega jezika v šoli: sestavine kurikula.
  • Učna enota in učna ura, različni tipi učnih ur.


e. Vrednotenje in samovrednotenje jezikovnega znanja

  • Analitično in sintetično ocenjevanje in opazovanje dosežkov pri pouku drugega/tujega jezika na zgodnji stopnji učenja (1. in 2. triletje).
  • Samovrednotenje učenčevih dosežkov. Opazovanje in načrtovanje poti do znanja, splošne in specifične sposobnosti učenca, raven dosežkov.


f. Aplikacija teorije v praksi.

  • Usposobljenost učitelja drugega in tujega jezika: strokovno, pedagoško didaktično usposabljanje. Značajske in privzgojene lastnosti uspešnega učitelja drugega/tujega jezika.
  • Pisanje učnih priprav.
  • Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.
  • Opazovalna pedagoška praksa: opazovanje organizacije dela v razredu, klime in sporazumevanja (vrste interakcije: razlaga, dajanje navodil, razgovor ipd., delež učiteljevega govora in govora učencev, vloga in delež nebesednih izraznih sredstev ter materinščine); opazovanje učitelja pri reševanju problemov, pri delu s slabšimi učenci, z učenci, ki potrebujejo večjo spodbudo za sodelovanje, in tistimi, ki ne želijo sodelovati; opazovanje učitelja pri vzpostavljanju pozitivnega odnosa z učenci; prepoznavanje učnih slogov; seznanjanje s postopki, tehnikami in oblikami dela v praksi; vključevanje v delo pri pouku po napotkih učitelja; beleženje poteka prakse v dnevnik (portfolijo).
  • Aktivna pedagoška praksa: priprava okvirnega načrta dela za obdobje prakse skladno s cilji in vsebino učnega načrta; načrtovanje poteka učne ure, didaktičnih strategij, učnih korakov, operacionalizacije učnih ciljev za vsak nastop v razredu; govorna priprava za vodenje učne ure v italijanščini z rešitvami za primere zastoja v govoru in z načrtovanjem rabe nebesednih sredstev ali materinščine, ko je ta nujna ali morda bolj smotrna; samorefleksija uspešnosti izvedene ure; kritično ovrednotenje učbeniškega gradiva in ostalih didaktičnih sredstev ob koncu prakse; beleženje poteka prakse in urejanje učnih priprav v dnevnik (portfolijo).
  • Učni nastop: analiza nastopov in učnih priprav, vrednotenje pedagoških, didaktičnih in osebnostnih predispozicij študentov in študentk za učiteljski poklic.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • AAVV (1987): Glottodidattica, principi e realizzazioni, La Nuova Italia.
  • Balboni, P. E. (2002): Insegnare le lingue nelle societa complesse. Utet libreria. Torino.
  • Čok, L., Skela, J., Kogoj, B. in Razdevšek-Pučko, C. (1999): Učenje in poučevanje tujega jezika: smernice za učitelje v drugem triletju osnovne šole. Koper: Znanstveno-raziskovalno središče RS.
  • Freddi, G. (1994): Glottodidattica: Fondamenti, metodi e tecniche. Torino, Utet.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Čok, L. (1993): Usvajanje maternega, drugega in tujega jezika v otroški dobi. V: Štrukelj, I. (ur.) Jezik tako in drugače. Ljubljana: Društvo za uporabno jezikoslovje. 120-130.
  • Douthwaite, J. (1991): Teaching English as a Foreign Language. Torino: Societa Editrice Internazionale.
  • Krashen, S. D. (1981): Second Language acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press.
  • Porcelli, G. in Balboni, P.E. (1992): L'insegnamento delle lingue straniere nella scuola elementare. Editrice La Scuola. Brescia.
  • Stern, H.H. (1992): Issues and options in Language Teaching. Oxford: OUP.
  • Ur, P. (1996): A course in Language Teaching: Practice and theory. Cambridge: CUP.


c. Dodatna literatura*:
Študent pridobi temeljna znanja s Ob spoznavanju teoretskih izhodišč poučevanja jezikov in književnosti, metod in strategij poučevanja drugega/tujega jezika, sestavin jezikovnega pouka, povezovanja teorije in prakse se študent pripravlja za poučevanje italijanščine na vseh ravneh šolanja in oblikah izobraževanja. Z učno prakso (90 ur, 3 kt) pridobi osnovne izkušnje in spodbude za pedagoški poklic.

19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike italijanskega jezika kot znanstvene discipline in medkulturnega vzgajanja.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne pri oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov italijanščine kot drugega oz. tujega jezika na zgodnji stopnji učenja (v 1. in 2. obdobju devetletke).
  • Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja italijanščine v 1. in 2. obdobju devetletke.


b. Uporaba:*

  • Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele za razvijanje sporazumevalne zmožnosti v italijanščini kot drugem oz. tujem jeziku na zgodnji stopnji učenja.
  • Zna načrtovati letno pripravo in učno uro ter ju smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem.


c. Refleksija:*

  • Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje italijanščine glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v manjših skupinah,
  • samostojno delo študentov,
  • razlaga,
  • razgovor/ diskusija/debata,
  • delo z besedilom,
  • reševanje nalog.


21. Načini preverjanja znanja:
Študent/ka odda zbir dodeljenih nalog in opravlja izpit iz vsebine predmeta, ki vključuje pisni in ustni del. Zbir nalog doprinese 40 %, pisni del izpita 30 % in ustni del izpita 30 % h končni oceni.

Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica opremljena s sodobno IKT opremo.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
a. Evalvacija izvedbe predmeta

  • Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe.
  • Razgovori študentov z izvajalci predmeta.


b. Evalvacija na ravni zavoda

  • Obravnava poročil o izvedbi predmeta v okviru oddelkov.
  • Analiza uspešnosti študentov pri predmetu v okviru oddelkov.


Učni načrt pripravila: doc. dr. Anja Zorman.

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki