Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Slep in slaboviden otrok

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Slep in slaboviden otrok

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

1. ali 2.

2. ali 3. ali 4.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

45

/

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Aksinja Kermauner

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

  • Osnove tiflopedagogike;
  • Oftalmologija, diagnostika;
  • Specifike razvoja slepih in slabovidnih otrok;
  • Celovita zgodnja obravnava slepih in slabovidnih otrok ter njihovih staršev;
  • Dejavniki uspešnega vključevanja v inkluzivni vrtec;
  • Metode vzgoje slepih in slabovidnih otrok;
  • Izdelava individualiziranega programa;
  • Osnovne zakonitosti in tehnike prilagajanja in izdelave igrač ter didaktičnega gradiva za slepe in slabovidne otroke (teorija in praktikum);
  • Osnove specialnih znanj (teorija in praktikum):
    - orientacija in mobilnost,
    - vsakodnevna opravila slepega otroka –VOS,
    - vaje preostalih čutil;
  • Kombinirane motnje: slepo-gluhi otroci, slepi-MDR, slepi-spektroavtistična motnja;
  • Razvijanje socialnih kompetenc slepih in slabovidnih otrok;
  • Postopek usmerjanja; Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Globačnik, B. (2009). Zgodnja obravnava in posebne potrebe. Vzgoja in izobraževanje, 11(5-6), 32-36.
  • Kermauner, A. (2010). Na drugi strani vek. Ljubljana: Študentska založba.
  • Kobal Grum, D. in Kobal, B., ur. (2006). Zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževanje slepih in slabovidnih otrok v Sloveniji. Ljubljana: DEMS.
  • Opara, B. (2005). Vloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami. Ljubljana: Centerkontura.
  • Popović, D. (1986). Rani razvoj i prilagođavanje slepih. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Dopolnilna literatura:
  • Bishop, V. E. (2004). Teaching visually impaird children. Charles C Thomas, Publisher, Ltd., Springfield. London: David Foulton Publishers.
  • Dikić, S. (1997): Tiflologija. Beograd Ideaprint.
  • Gžegoževska, M. (1971). Psihologija slepih. 1. zvezek. Izdanje naučnog pedagoškog društva.
  • Holbrook, M. C. in Koenig, A. J. (2003). Foundations of education, I. del: History and theory of teaching children and youth with visual impairments. New York: AFB Press.
  • Kermauner, A. (2004). Tipna slikanica za slepe. Diplomsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Kermauner, A. (2010). Fenomenologija samogenerirane slepote. Doktorska disertacija. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Mason, H. in McCall, S. (1997) (ur.). Visual Impairment. Acces to Education for Children and Young People. London: David Fulton Publishers.
  • Žolgar Jerković, I., Kermauner, A. (2006). Poznavanje slepih in slabovidnih učencev - pot do ustrezne obravnave. Sodobna pedagogika, 57, 376-393.

Dodatna literatura:
  • Kermauner, A. (1996). Kakšne barve je tema? Ljubljana: Zavod za slepo in slabovidno mladino.
  • Kermauner, A. (2001). Tema ni en črn plašč. Ljubljana: MK.
  • Kermauner, A. (2010). Žiga špaget gre v širni svet. Gorjuša: Založba Miš.
  • Kermauner, A. (2011). In zmaj je pojedel sonce. Ljubljana: Vodnikova založba.
  • Oberman, M. (1986). Osposobljavanje djece oštećena vida za svakodnevni život. Socialna misao, 8-9, 333-339.Oberman, M., Zovko, G. (1984). Metodičke napomjene za rad s djecom oštećena vida.
  • Stančić, V. (1991). Oštečenja vida – biopsihosocialni aspekti. Zagreb: Školska knjiga.

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/-ka:

  • pozna osnovna teoretična spoznanja tiflopedagogike in je sposoben/-na prenosa znanja na pedagoško področje;
  • izbira in uporablja pravilne strategije, pristope in metode dela s slepimi in slabovidnimi otroki;
  • razume in pozna razvojne zakonitosti slepih in slabovidnih otrok;
  • zna prilagoditi okolje slepemu in slabovidnemu otroku;
  • zna prilagoditi preprostejše igrače in didaktične pripomočke v skladu z zakonitostmi tiflopedagogike;
  • zna razvijati odnosne kompetence slepih in slabovidnih otrok.

Splošne kompetence:

  • zna prepoznati različnosti in potrebe slepih in slabovidnih otrok;
  • ima temeljna znanja o slepih in slabovidnih otrocih in zna organizirati tiste pogoje in podporo, ki jo potrebujejo v procesu vzgoje in izobraževanja in v socialnem življenju;
  • vzpostavlja učinkovito prilagojeno učno okolje z upoštevanjem specifike slepih in slabovidnih otrok.


Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • upošteva tiflopedagoška načela, razume strokovne pojme, ki se tičejo tiflopedagoške stroke;
  • usposobljen/-a je za nudenje dodatne strokovne pomoči, kar se tiče enostavnejših specialnih znanj;
  • pozna ustrezne oblike sodelovanja s starši;
  • usposobljen/-a je za pripravo individualiziranega programa;
  • usvoji osnovne metodike poučevanja specialnih znanj;
  • pozna motnje vida s pomočjo simulacijskih očal.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna zakonitosti razvoja slepega in slabovidnega otroka;
  • pozna pravice slepih in slabovidnih otrok, ki izhajajo iz Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.


Uporaba:
Študent/-ka:

  • zna poiskati ustrezne rešitve pri premagovanju arhitektonskih in organizacijskih ovir za večjo varnost pri gibanju slepega ali slabovidnega otroka;
  • usposoblje/-na je za praktično delovanje na področju preverjanja in ocenjevanja slepote in slabovidnosti ter načrtovanja, izvajanja in evalvacije programov;
  • ima znanje za pripravo in izvedbo igrač, iger, pripomočkov ter ustreznega didaktičnega materiala;
  • zna razvijati socialne kompetence slepih in slabovidnih otrok.


Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
  • kakovostno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju inovativnih rešitev za boljše vključevanje slepih in slabovidnih otrok v inkluzivni proces.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • seminarske vaje v obliki delavnic.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Seminarska naloga.

50 %

50 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. ŽOLGAR, Ingrid, KERMAUNER, Aksinja. Poznavanje slepih in slabovidnih učencev - pot do ustrezne obravnave. Sodob. pedagog., 2006, letn. 57, posebna izd., str. 376-393. [COBISS.SI-ID 6563913]
  2. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja +). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2006. 186 str. ISBN 961-6630-06-7. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 230336512]
  3. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2007. 186 str. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 234833152]
  4. KERMAUNER, Aksinja. Orionov meč, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2008. 222 str. ISBN 978-961-6630-63-4. [COBISS.SI-ID 240536832]
  5. KERMAUNER, Aksinja. Na drugi strani vek : (opis prvoosebne fenomenološke raziskave - kako je biti slep). Ljubljana: Študentska založba, 2009. 104 str., ilustr. ISBN 978-961-242-261-5. [COBISS.SI-ID 248906240]
  6. KERMAUNER, Aksinja. Fenomenologija samogenerirane slepote : doktorska disertacija. Ljubljana: [A. Kermauner], 2010. 138, VIII str., ilustr. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?URN=URN:NBN:SI:DOC-OTYUEG7Z. [COBISS.SI-ID 8626249]
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki