Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Internet kot podpora profesionalnemu razvoju vzgojitelja

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Internet kot podpora profesionalnemu razvoju vzgojitelja
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Viktorija Sulčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Laboratorijske vaje (LV)

45

1,5

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Študij literature in virov

30

1

Priprava pisnih nalog

57

1,9

Priprava vsebin in ureditev spletnega učnega okolja

18

0,6

SKUPAJ

105

3,5

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Osnovna računalniška pismenost.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:

  • spozna razvoj interneta in trende razvoja;
  • spozna spletna orodja ter načine njihove uporabe;
  • se zaveda nevarnosti, ki so povezane z uporabo interneta;
  • spozna možnosti uporabe interneta za potrebe poučevanja, sodelovanja s kolegi in starši ter lastnega profesionalnega razvoja;
  • razume razsežnosti digitalnega razkoraka ter moralne, etične in pravne vidike povezane z uporabo interneta.
  • b. Splošne kompetence:
  • Študent/-ka pridobi:
  • zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja;
  • zmožnost teoretičnega in praktičnega obvladovanja komunikacije;
  • zmožnost za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
  • sposobnost sodelovanja ter vodenja timskega in samostojnega dela.


c. Predmetno-specifične kompetence:

  • poznavanje razvoja interneta ter trendov razvoja;
  • poznavanje sodobnih spletnih orodij, predvsem orodij Spleta 2.0, s katerimi zna reševati probleme iz prakse;
  • razvoj sposobnosti uporabe različnih spletnih virov za pripravo učnih vsebin ter njihova kritična obravnava;
  • razvoj sposobnosti in zavedanja pomena etičnega komuniciranja prek interneta;
  • razvoj veščin sodelovanja prek interneta ter razumevanje prednosti in slabosti takšnega načina sodelovanja;
  • razumevanje pomena digitalnega razkoraka za vzgojitelja ter poznavanje načinov za njegovo odpravljanje;
  • razumevanje nevarnosti, ki otrokom pretijo na internetu;
  • poznavanje in zavedanje moralnih in pravnih vidikov rabe interneta, predvsem pa področja avtorskih pravic, povezanega z uporabo interneta v izobraževanju.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • razvoj in značilnosti interneta;
  • spletna orodja in njihova uporaba;
  • internet kot orodje za pripravo učnih vsebin;
  • spletna okolja za učenje in sodelovanje;
  • internet kot orodje za profesionalni razvoj vzgojitelja;
  • pomen digitalnega razkoraka v izobraževanju;
  • varnost otrok na internetu;
  • moralni, etični in pravni vidiki rabe Interneta v zgodnjem otroštvu.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Sulčič, V. (v pripravi – predvidoma 2010). Internet kot orodje učitelja.


b. Dopolnilna literatura:

  • Sulčič, V. (2007). Navodila za uporabo e-učilnice – za študente. Koper: Center za e-izobraževanje Fakultete za management.
  • Sulčič, V. (2007). Navodila za uporabo e-učilnice – za učitelje. Koper: Center za e-izobraževanje Fakultete za management.
  • IJEL – International Journal on E-learning
  • IJIL – International Journal of Innovation and Learning


c. Dodatna literatura:

  • Bogataj Jančič, M. (2008). Avtorsko pravo v digitalni dobi. Ljubljana: Pasadena.
  • Solomon, G. in Lynne Schrum. (2007). Web 2.0 – new tools, new schools. Washington: International Society for Technology in Education.
  • Richardson, W. (2006). Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms. London: Sage Publications.
  • Rice IV H., W. (2008). Moodle 1.9 – E-learning Course Development.. Birmingham: Packt.
  • www.moodle.org
  • www.moodle.si – Diskusija za učitelje/mentorje, Zborniki 1., 2. in 3. moodle.si konference.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • razume razvoj interneta, predvsem pa razvojne trende;
  • razume pomen in zmožnosti uporabe interneta in spletnih orodij pri delu v vrtcu;
  • zna presoditi smiselnost uporabe posameznih spletnih orodij za delo v vrtcu ali pri skupinskem delu s kolegi in pri sodelovanju s starši;
  • zna presoditi smiselnosti uporabe različnih spletnih virov za delo v vrtcu;
  • razume pomen poznavanja ovir, ki nastopijo zaradi digitalnega razkoraka in načine za njegovo odpravo oziroma zmanjševanje;
  • pozna nevarnosti, ki so jim izpostavljeni otroci pri uporabi interneta;
  • pozna moralne, etične in pravne vidike, ki so povezavi z uporabo interneta pri svojem delu.


b. Uporaba:
Študent/-ka:

  • zna uporabiti spletna orodja pri svojem delu in svetovati uporabo orodij predvsem svojim kolegom in staršem;
  • zna svetovati staršem pri zavarovanju otrok pred negativnimi vplivi interneta.


c. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti spletne vire in jih smiselno in racionalno vključuje v učni proces;
  • kritično vrednoti svoj napredek pri študiju ter tudi napredek in delo svojih študijskih kolegov.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje in laboratorijske vaje, ki se zaradi narave in vsebine predmeta delno izvajajo prek spletne učilnice.

21. Načini preverjanja znanja:
Ocena krajših in daljših pisnih izdelkov ter predstavitev.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; učilnica z računalniki; ustrezen didaktični material.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
1 habilitiran visokošolski učitelj.

Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • sprotno anketiranje;
  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Viktorija Sulčič

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki