Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Otrokov socialni razvoj
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Otrokov socialni razvoj
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Alenka Gril
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75* | 2,5 |
*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- spoznava temeljne zakonitosti socialnega razvoja in dejavnike, ki vplivajo nanj;
- povezuje socialno vedenje otrok z njihovim socialnim razumevanjem, kognitivnimi sposobnostmi, motivacijo in osebnostjo;
- načrtuje pedagoške spodbude za spreminjanje socialnega razvoja otrok.
b. Splošne kompetence:
Študent/-ka je zmožen/-na:
- poiskati, izbrati in uporabljati relevantne podatke in informacije, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
- kritične presoje obstoječe prakse in pridobljenih informacij iz različnih virov;
- natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
- razumeti vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
- izbrati in uporabljati različne strategije, pristope in metode dela z različnimi otroki.
c. Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:
- prepoznava individualno različnost vedenja in socialnega razumevanja otrok in njihove specifične socialne potrebe;
- usmerja in vodi otroka pri oblikovanju socialnih spoznanj (o sebi in drugih ter družbi);
- usmerja in vodi otroka pri razvoju socialnih kompetenc in prilagojenega vedenja;
- spodbuja otrokovo samostojnost v skladu z njihovo zrelostjo;
- razvija primerne strategije za spodbujanje socialnega razvoja otrok;
- načrtuje in strukturira socialne interakcije, ki podpirajo otrokov socialni razvoj.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- mehanizmi socialnega razvoja v otroštvu (razvoj intencionalnosti, skupne vezane pozornosti, sposobnosti prevzemanja socialne perspektive);
- individualni dejavniki, ki vplivajo na spremembe v socialnem vedenju otrok (spoznavni, motivacijski, čustveni, osebnostni dejavniki);
- vloga socialnih interakcij v socialnem razvoju otrok (vrstniki, odrasli, družina, družbene institucije);
- značilnosti socialnega vedenja v različnih obdobjih otrokovega razvoja;
- razvoj socialnih kompetenc v otroštvu;
- dejavniki prosocialnega in agresivnega vedenja v otroštvu;
- razvoj samozavedanja in oblikovanje samopodobe v otroštvu;
- razvoj spolne in narodnostne identitete v otroštvu;
- otrokov moralni razvoj;
- strategije reševanja medosebnih konfliktov;
- strategije spodbujanja socialnega razvoja otrok.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
- Meadows, S. (2010). The child as social person. London, New York: Routlege.
b. Dopolnilna literatura:
- Papalia, E. D. (2003). Otrokov svet. Ljubljana: Educy.
- Bennett, M. in Sani, F. (ur) (2003). The development of the social self. Hove, New York: Psychology press.
c. Dodatna literatura:
- Oskamp, S. (ur.) (2000). Reducing prejudice and discrimination. Hove, New York: Psychology press.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- pozna zakonitosti socialnega razvoja v otroštvu in dejavnike, ki nanj vplivajo;
- prepozna elemente socialnega razumevanja v otrokovi komunikaciji in medosebnem vedenju;
- prepoznava različne oblike diskriminatornega ravnanja med otroki.
b. Uporaba:
Študent/-ka:
- je sposoben/-a spodbujati otroka in ga usmerjati pri usvajanju socialno prilagojenega vedenja;
- ustrezno strukturira interakcije z otrokom, glede na njegov temperament, sposobnosti razumevanja in socialni položaj v skupini;
- povezuje otrokovo socialno vedenje z njegovo osebnostjo in socialnimi kompetencami;
- skrbi za primerno izražanje otrok v medosebni komunikaciji;
- načrtuje pedagoške strategije spodbujanja socialno prilagojenega vedenja.
c. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
- kvalitetno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju spodbujanja zgodnjega socialnega razvoja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, seminarji, seminarske vaje v obliki delavnic.
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; ustrezen didaktični material.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj;
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- pogovor s študenti;
- analiza uspešnosti študentov.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Alenka Gril
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.