Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Dinamika socialnih skupin

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Dinamika socialnih skupin
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Seminarska naloga (SN)

45

1,5

Izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka:

  • spoznava temeljne socialno psihološke procese v skupini in med skupinami;
  • razume vpliv strukturnih in procesnih dejavnikov v skupini na medosebno vedenje otrok;
  • povezuje socialno vedenje otrok v skupini z njihovo motivacijo, mišljenjem in osebnostjo;
  • načrtuje pedagoške spodbude za vključevanje različnih otrok v skupino;
  • načrtuje različne strategije in metode dela v skupini, ki zagotavljajo optimalno učno okolje za otrokov razvoj.


e. Splošne kompetence:
Študent/-ka je zmožen/-na:

  • poiskati, izbrati in uporabljati relevantne podatke in informacije, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
  • kritične presoje obstoječe prakse in pridobljenih informacij iz različnih virov;
  • natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
  • razumeti vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
  • izbrati in uporabljati različne strategije, pristope in metode dela z različnimi otroki.


f. Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • prepoznava individualno in kulturno različnost otrok in njihove razvojne potrebe;
  • razume vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
  • zmožen je nuditi čustveno varnost otrokom in razvijati njihovo čustveno regulacijo;
  • izbira in uporablja primerne strategije in metode dela za oblikovanje klime medsebojnega zaupanja v skupini;
  • načrtuje in strukturira skupinske interakcije, ki spodbujajo otrokovo samostojnost in osebnostni razvoj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • procesi socialnega vplivanja;
  • socialno-psihološki procesi oblikovanja skupine;
  • skupinski procesi: vključevanje in izključevanje;
  • skupinska klima, medsebojno zaupanje, medosebni odnosi v skupini:
  • skupinsko vedenje: sodelovanje in tekmovanje;
  • medskupinski odnosi;
  • principi socialnega zaznavanja in presojanja;
  • razvoj socialnega vedenja v zgodnjem otroštvu;
  • struktura skupine in socialni položaj otrok v skupini;
  • vloga vrstniške skupine v otrokovem psiho-socialnem razvoju;
  • vloga mikro in makro socialnih sistemov v otrokovem razvoju;
  • vodenje skupin;
  • reševanje problemov v skupini;
  • strukturiranje socialnih interakcij, ki spodbujajo zgodnji razvoj in učenje.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Bečaj, J. (1997). Temelji socialnega vplivanja. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Gibbs, J. (2006). Reaching all by creating tribes learning communities. Windsor, California: CenterSource Systems, LLC.
  • Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Kavčič, T., Podlesek, A. (ur). (2002). Kakovost v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.


b. Dopolnilna literatura:

  • Ule, M. (1994). Temelji socialne psihologije. Ljubljana: Alfa.
  • Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.


c. Dodatna literatura:

  • Hogg, M. A., Vaughan, G. M. (2002). Social psychology. 3rd ed. London: Prentice Hall.
  • Meadows, S. (2010). The child as social person. London, New York: Routlege.
  • Čas, M. (2008). Socialne interakcije v vrtcu. Ljubljana: Supra.


19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna temeljne socialno psihološke procese v skupini;
  • pozna socialne dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj in vedenje.


e. Uporaba:
Študent/-ka:

  • povezuje otrokovo vedenje s strukturo in procesi v skupini;
  • je sposoben oblikovati skupinsko klimo medsebojnega zaupanja, ki otroku zagotavlja varnost;
  • ustrezno strukturira socialne interakcije v skupini, ki spodbujajo otrokov razvoj in učenje;
  • načrtuje pedagoške strategije in metode dela v skupini, ki spodbujajo medsebojno sodelovanje otrok.


f. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
  • kvalitetno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju spodbujanja zgodnjega psiho-socialnega razvoja in učenja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, seminarji, seminarske vaje v obliki delavnic.

21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; ustrezen didaktični material.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj;
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Alenka Gril

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki