Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Glasbeno opismenjevanje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeno opismenjevanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 45 | 1,5 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 75* | 2,5 |
*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Projektno delo (PD) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Zagovor seminarske naloge | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi. Razume razvoj učenja glasbe skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe. Pozna vlogo simbola in posebnosti simbolnega sistema glasbe z vidika glasbenega opismenjevanja. Razume koncept slikovnega zapisa glasbe. Analizira in interpretira ustvarjalne dosežke otrok v in ob glasbi in pri tem ugotavlja ravni glasbene pismenosti. V okviru raziskovanja razvija in preverja metode, pristope in/ali dosežke otrok/mladostnikov na omenjenih področjih.
e. Splošne kompetence:
- zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.;
- zmožnost izbire in uporabe različnih strategij, pristopov in metod dela z različnimi otroki;
- zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
f. Predmetnospecifične kompetence:
- zmožnost prepoznavanja, analize in vrednotenja otrokovih dosežkov na področju glasbenega opismenjevanja;
- zmožnost spremljanja, dokumentiranja in razumevanja razvoja glasbene pismenosti pri otroku;
- zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov nadaljnji razvoj.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbena pismenost:
- opredelitve in pomen v sodobni družbi;
- dejavniki vplivanja;
- procesi inkulturalizacije v zgodnjem obdobju.
Glasbeno opismenjevanje:
- sistemi glasbenega opismenjevanja (Orff, Dalcroz, Kodaly, Suzuki);
- potek glasbenega opismenjevanje skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe;
- vloga odraslega in pomen avtentične glasbene izkušnje;
- vloga simbola in slikovni zapis glasbe.
Teoretična izhodišča načrtovanja dejavnosti z vidika glasbenega opismenjevanja:
- cilji, dejavnosti, glasbene vsebine in metode;
- spremljanje in dokumentiranje;
- spremljanje in razumevanje kompetentnosti otroka na področju glasbenega opismenjevanja.
18. Literatura:
Seznam se sproti dopolni z aktualnimi vsebinami glede na potrebe.
a. Osnovna literatura:
- Borota, B. (2006): Vloga simbola pri razvijanju glasbene predstavljivosti v zgodnjem obdobju. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
- Denac, O. (2010): Teoretična izhodišča načrtovanja glasbene vzgoje v vrtcu. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Edward, C., Gandini, L., Forman, G. (ur.) (1998). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach – Advanced Reflections. London: Ablex Publishing.
- Rotar Pance, B. (2006): Poti do glasbenih znanj. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
b. Dopolnilna literatura:
- De la Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
- Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
- Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.
c. Dodatna literatura:
- Sicherl - Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana: Debora.
- Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi;
- razume vplive dejavnikov okolja v procesih inkulturalizacije;
- pozna različne sisteme glasbenega opismenjevanja.
e. Uporaba:
Študent/-ka:
- pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov glasbenega opismenjevanja;
- pridobljeno znanje uporabi pri interpretaciji in razumevanju otrokovega razvoja na področju glasbenega opismenjevanja.
f. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti in strokovno utemeljuje različne pristope h glasbenemu opismenjevanju;
- kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.
21. Načini preverjanja znanja:
Izdelava in zagovor seminarske naloge.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj;
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- pogovor s študenti;
- analiza uspešnosti študentov.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.