Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Glasbeni razvoj in dejavnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeni razvoj in dejavnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Seminarji (SE)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

30

1

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Projektno delo (PD)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti in zakonitosti glasbenega razvoja v interaktivnem odnosu z dejavniki okolja in otrokovo aktivnostjo. Usposablja se za procesno-razvojno načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnostih ter za opazovanje in spremljanje otrokovih aktivnosti in razvoja.

b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.
  • Zmožnost za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija
  • Zmožnost razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Zmožnost prepoznavanja pojavnih oblik glasbenega razvoja v zgodnjem obdobju.
  • Zmožnost spremljanja otrokovega glasbenega izražanja in razvoja.
  • Zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov glasbeni razvoj.
  • Zmožnost načrtovanja glasbenih dejavnosti v območju otrokovega nadaljnjega razvoja.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbene dejavnosti:

  • izvajanje, poslušanje, ustvarjanje, glasbene igre,
  • sodobni pristopi k načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti,
  • povezovanje glasbenih dejavnosti z drugimi področij (gib, likovna in besedna umetnost)


Glasbeni razvoj in dejavniki okolja

  • pojmovanja glasbenih sposobnosti,
  • razvoj glasbenih sposobnosti ter oblikovanje elementarnih glasbenih konceptov ritma in melodije,
  • pomen družinskega okolja in drugih dejavnikov za zgodnji glasbeni razvoj,
  • vpliv okolja in otrokove aktivnosti na glasbeni razvoj.


Opazovanje in spremljanje otrokovega glasbenega razvoja:

  • namen in tehnike opazovanja otrok,
  • področja spremljanja glasbenega razvoja,
  • glasbeni portfolio in analiza glasbenih dosežkov.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Denac, O. (2002): Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.
Sicherl-Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana, Debora.
Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.

b. Dopolnilna literatura:
Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana, Državna založba Slovenije.

c. Dodatna literatura:
Mirković Radoš, K. (1983): Psihologija muzičkih sposobnosti. Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.



19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • razume pristope k oblikovanju celostne glasbene vzgoje,
  • prepozna elementarne oblike glasbenega razvoja.


b. Uporaba:
Študent/-ka:

  • Pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov h glasbeni vzgoji v zgodnjem obdobju.


c. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti in strokovno utemeljuje svoje delo z otroki,
  • kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.

21. Načini preverjanja znanja:
Seminarska naloga (50%), projektno delo (30%), izpit kot zagovor seminarske naloge(20%).

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo, muzikalije in glasbila.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • Pogovor s študenti
  • Analiza uspešnosti študentov



Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki