Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Glasbeni razvoj in dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeni razvoj in dejavnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Projektno delo (PD) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti in zakonitosti glasbenega razvoja v interaktivnem odnosu z dejavniki okolja in otrokovo aktivnostjo. Usposablja se za procesno-razvojno načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnostih ter za opazovanje in spremljanje otrokovih aktivnosti in razvoja.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.
- Zmožnost za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija
- Zmožnost razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Zmožnost prepoznavanja pojavnih oblik glasbenega razvoja v zgodnjem obdobju.
- Zmožnost spremljanja otrokovega glasbenega izražanja in razvoja.
- Zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov glasbeni razvoj.
- Zmožnost načrtovanja glasbenih dejavnosti v območju otrokovega nadaljnjega razvoja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbene dejavnosti:
- izvajanje, poslušanje, ustvarjanje, glasbene igre,
- sodobni pristopi k načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti,
- povezovanje glasbenih dejavnosti z drugimi področij (gib, likovna in besedna umetnost)
Glasbeni razvoj in dejavniki okolja
- pojmovanja glasbenih sposobnosti,
- razvoj glasbenih sposobnosti ter oblikovanje elementarnih glasbenih konceptov ritma in melodije,
- pomen družinskega okolja in drugih dejavnikov za zgodnji glasbeni razvoj,
- vpliv okolja in otrokove aktivnosti na glasbeni razvoj.
Opazovanje in spremljanje otrokovega glasbenega razvoja:
- namen in tehnike opazovanja otrok,
- področja spremljanja glasbenega razvoja,
- glasbeni portfolio in analiza glasbenih dosežkov.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Denac, O. (2002): Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.
Sicherl-Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana, Debora.
Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
b. Dopolnilna literatura:
Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana, Državna založba Slovenije.
c. Dodatna literatura:
Mirković Radoš, K. (1983): Psihologija muzičkih sposobnosti. Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- razume pristope k oblikovanju celostne glasbene vzgoje,
- prepozna elementarne oblike glasbenega razvoja.
b. Uporaba:
Študent/-ka:
- Pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov h glasbeni vzgoji v zgodnjem obdobju.
c. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti in strokovno utemeljuje svoje delo z otroki,
- kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.
21. Načini preverjanja znanja:
Seminarska naloga (50%), projektno delo (30%), izpit kot zagovor seminarske naloge(20%).
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo, muzikalije in glasbila.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper