Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Naravoslovni projekti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Naravoslovni projekti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Janja Plazar
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Terenske vaje (TV)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Sodelavec

Laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Projektno delo (PD)

45

1,5

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:

  • Spozna, kako se pripravijo, vodijo in izvajajo naravoslovni projekti (učne poti, EKO-šole…) v ožjem in širšem okolju otrok.


b. Splošne kompetence:

  • Je zmožen natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
  • Je zmožen načrtovanja in izpeljave projektov (tudi mednarodnih) ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
  • Je sposoben sodelovalnega/timskega dela, komuniciranje, organizacije in vodenja.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Spodbuja radovednost otrok, upošteva notranjo motivacijo in interese, širi interese ter spodbuja aktivno, izkušenjsko in raziskovalno učenje.
  • Je pripravljen in sposoben zavzetega in odgovornega ravnanja v okolju.
  • Je zmožen vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskega odnosa z drugimi uporabniki oz. skupinami (mreža šol, lokalna skupnost, gospodarstvo,…)


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • Pomen naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Projektno učno delo
  • Načrtovanje naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Priprava naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Izvedba naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Predstavitev, analiza in evalvacija naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Medpredmetno načrtovanje projektov v vrtcu


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Hohmann, M., Weikart, P.D. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
Novak, H. (1990) Projektno učno delo: drugačna pot do znanja. Ljubljana: DZS
Taštanoska, T. (ur.) 2006. Mednarodni projekti v šoli. Ljubljana: CMEPIUS.
Zorec, M. (2004). Naravoslovna delavnica: preprosti naravoslovni eksperimenti in projekti za vsakogar. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.

b. Dopolnilna literatura:
Ferbar, J. (ur.) 1993. Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS.
Različna literatura, e-gradiva in internetne strani, vezane na projekte v šoli in vrtcu.
Skribe-Dimec, D. 1993. Moj pogled na projekt "Okolje in šolske inciative". V: Marentič-Požarnik, B., Artač, B. Okolje in šolske iniciative : zgodba nekega projekta. 1. natis. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, str. 81-89.

19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:

  • Pozna pomen naravoslovnih projektov v vrtcu
  • Pozna različne strategije za izvajanje naravoslovnih projektov v vrtcu.


b. Uporaba:

  • Je sposoben načrtovati, pripraviti, voditi in predstaviti javnosti naravoslovne projekte v vrtcu.


c. Refleksija:

  • Zna analizirati in vrednotiti lastne dosežke in dosežke otrok.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja z aktivno udeležbo, diskusija, sodelovalno učenje, problemsko učenje, samostojni študij


21. Načini preverjanja znanja:
Seminarska naloga, predstavitev projektnega dela z zagovorom.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Učilnica z AV opremo.
  • Laboratorij za naravoslovje z ustreznimi pripomočki.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec
  • 1 laborant


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • Pogovor s študenti
  • Anketa o kakovosti
  • Analiza uspešnosti študentov



Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki