Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Izražanje v umetnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Izražanje v umetnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. mag. Tilen Žbona
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Projektno delo (PD) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Krajši pisni izdelki (KPI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
Študent širi in razvija nova znanja na različnih področjih umetniškega ustvarjanja. Spoznava in osvoji načine raziskovanja v procesu načrtovanja, ustvarjanja in prenašanja metod dramske, lutkovne, likovne, glasbene, plesne ter AV-medijske dejavnosti v prakso in se usposablja za ustvarjanje novih idej pri vključevanju umetniških dejavnosti pri delu z otroki v zgodnjem obdobju. V teoriji in praksi se usposablja za kritično vrednotenje, spremljanje predstav, oddaj in drugih umetniških dogodkov ter se seznanja z njihovim vplivom na učenje in otrokov razvoj celovite osebnosti.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
- Zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.
- Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Poglobljeno poznavanje in razumevanje komunikacijskih konceptov ter zakonitosti jezikov različnih umetnosti.
- Poznavanje sodobnih pristopov in strategij pri vodenju in izvajanju različnih dejavnosti v umetnosti.
- Zmožnost preizkušanja inovativnih pristopov ob upoštevanju sodobnih spoznanj in uporabi medijev ter zmožnost raziskovanja lastne prakse.
- Kritično spremljanje najnovejšega razvoja teorije in prakse na področju ustvarjanja, učenja in raziskovanja na različnih umetniških področjih v zgodnjem obdobju.
- Zmožnost reflektiranja in evalvacije ustvarjanja, učenja in raziskovanja z umetnostjo in skozi umetnost in možnosti spremembe prakse.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Teoretski pristopi k učenju, ustvarjanju in raziskovanju ter ustvarjalni in celostni proces pri obravnavanih različnih umetniških področjih v zgodnjem obdobju.
- Izrazna sredstva različnih umetnostnih jezikov, kritično vrednotenje, spremljanje dogajanja na kulturno-umetniškem področju ter možnosti za delo z otroki na kulturnem področju.
- Metodologija načrtovalnega procesa za reševanje likovnih nalog ter ustvarjalni proces od koncepta do refleksije.
- Dramske, lutkovne, likovne, glasbene, plesne ter AV-medijske dejavnosti z namenom razvijanja kreativnosti, domišljije, inovativnosti, tolerance v kulturni raznolikosti in multikulturni skupnosti.
- Povezovanje različnih umetniških vsebin in problemov z drugimi predmetnimi področji v predšolskem obdobju.
- Priprava publike na kritično spremljanje umetniških dogodkov.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Arnheim, R. (2004). Art and Visual Perception. A Psychology of Creative Eye. Los Angeles, London, Berkeley, University of California Press.
Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
McCaslin, N., (2006). Creative drama in the classroom and beyond. Boston: Pearson Education.
Cox, Maureen V. (2005). The pictorial world of the child. Cambridge University Press, Cambridge.
Kroflič. R. (ur.) (2007). Umetnost v sodobnih konceptih splošne izobrazbe. Sodobna pedagogika, 2, 6 – 164.
Vrlič, T. (2001). Likovno-ustvarjalni razvoj otrok v predšolskem obdobju. Debora, Ljubljana.
b. Dopolnilna literatura:
Cankar, I. (1995). Uvod v likovno umetnost, sistematika stila. Slovenska matica, Ljubljana.
Krušič, V. (ur.) (2007). Igram se, a učim! Zagreb: HCDO.
O'Toole, J. (2006). Doing Drama Research. CITY EAST QLD: Drama Australia.
c. Dodatna literatura:
Brnik, S., Hudoklin Š., V., Štular, H. (1979). Likovna umetnost. Leksikoni Cankarjeve založbe.
M. Kline, T. Kamin ( 2005). Osnove vizualnega komuniciranja, zbirka izbranih člankov. FDV, Ljubljana.
Road Map for Arts Education. (2006). The World Conference on Arts Education. Building Creative Capacities for 21st Century. Lisbon: UNESCO.
Research in Drama Education. Journal. (revija za raziskave v dramski
pedagogiki).Routlidge.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- Pozna didaktične koncepte različnih umetniških področij in razume njihove učinke na vzgojo in razvoj posameznikovih potencialov.
- Pozna različne metode raziskovanja (opazovanja, spremljanja in vrednotenja) na različnih umetniških področjih umetnosti v vzgoji.
- Razume pomen povezovanja v različnih umetnostnih jezikih z drugimi področji kurikula in s širšim okoljem.
b. Uporaba:
Študent/-ka:
- Uporabi in povezuje izrazna sredstva različnih umetnostnih področij.
- Metode raziskovanja različnih umetnosti v vzgoji uporabi pri obravnavi raziskovalnih problemov s področja lutkovnega/dramskega, likovnega, glasbenega, plesnega ter AV-medijskega ustvarjanja.
- Znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi pri pripravi seminarskih in drugih raziskovalnih nalogah.
c. Refleksija:
Študent/-ka:
- Reflektira strokovne in znanstvene prispevke s področja učenja, ustvarjanja in raziskovanja na področju različnih umetnosti.
- Reflektira in vrednoti lastne dosežke
- Reflektira in evalvira uporabo metode učenja, ustvarjanja v različnih umetnostnih jezikih na drugih predmetnih področjih.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja, diskusija, individualno ali skupinsko delo, metoda demonstracije, problemsko učenje, seminarji, konzultacije, vaje, lutkovne, gledališke, individualne naloge, samostojni študij literature, sodelovalno učenje, metode učenja in poučevanja z umetnostjo in skozi umetnost; obiski predstav; spremljanje dogodkov in delavnic kulturnih ustanov in zavodov, portfolio.
21. Načini preverjanja znanja:
- raziskovalna seminarska naloga (70%) z zagovorom
- projekt za publiko/s publiko z zapisano refleksijo (25%) ali spremljanje in evalviranje projekta v kulturno instituciji, vrtcu, zavodu, šoli
- portfolio.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- učilnica z AV opremo, IKT opremo, didaktično opremo
- učilnica za praktične (likovne) aktivnosti.
- lutkovni oder
- delavnica za izdelavo lutk ter možnostjo obdelave materialov
- primeren prostor (telovadnica, studio, oder) za izvedbo gledaliških delavnic
- predmet se izvaja v povezavi s terenskim delom, ki vključuje obiske kulturnih prireditev, gledaliških, lutkovnih, filmskih delavnic.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Anketa o kakovosti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravile: doc. dr. Gabriela Beatriz Tomšič Čerkez, doc. dr. Bogdana Borota, viš. pred.mag. Helena Korošec, asist. Eda Patru
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper