Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Različnosti v procesih učenja II.

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Različnost v procesih učenja II.

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

2.

3.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

15

15

/

/

Pedagoška praksa 15

*45

3 KT

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e- izobraževanja.

*seminarska naloga (pedagoška praksa) 15 ur = 0,5 KT; izpit in priprava na izpit 15 ur = 0,5 KT; krajši pisni izdelki 15 ur = 0,5 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Sonja Rutar

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

Družbena umeščenost raznolikosti

  • § inštitucionalna interpretacija in implementacija otrokovih pravic/ nivo inštitucije, skupine, razreda, domačega okolja;
  • § kultura spoznavanja, razumevanja, promoviranja različnosti v kontekstu demokratičnih vrednot: spoštljivost, participacija,inkluzija, medkulturnost, solidarnost, kohezivnost;
  • § koncept moči, paternalizma, inštitucionalne ideologije, družbene reprodukcije in svobode.

Kurikulum

  • razmerje med koncepti: različnost, drugačnost, individualizacija, diferenciacija;
  • razmerje med tradicionalno paradigmo poučevanja/ učenja in paradigmo zagotavljanja različnosti učenja/ poučevanja;
  • otrokova participacija, možnost izbire, prevzemanja odgovornosti, samoregulacije vedenja in učenja;
  • koncept smiselnega učenja;
  • razvojna, individualna in kulturna primernost;
  • dimenzije individualnosti;
  • spremljanje otrokovega razvoja in učenja v funkciji načrtovanja;
  • vzpostavljanje socialno, kulturno in razvojno inkluzivnega učnega okolja.

Socialna inkluzivnost v vzgoji in izobraževanju:

  • strategije kritičnega mišljenja za prepoznavanje diskriminacije, stereotipov in predsodkov;
  • kulturna identiteta, prepoznavanje, razumevanje, poslušanje in delovanje v družbi različnosti in medkulturnosti;
  • koncept zagovorništva in opolnomočenja.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

Črnak- Meglič. A. (1997). Konvencija o otrokovih pravicah. Ljubljana: Slovenski odbor za UNICEF.

  • Bahovec, D.E.; Bregar, G. K. (2004). Šola in vrtec skozi ogledalo. Ljubljana : DZS.
  • Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. in Saifer, S. (2001). Vzgoja in izobraževanje v kulturi demokracije: praksa zgodnjega otroštva. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
  • Marjanovič, U. L.; Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete. Wakounig, V. (ur.). (2004). Skriti kurikulum. Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije.

Dopolnilna literatura:

  • O'Shea K. (2005). Izobraževanje za demokratično državljanstvo, Slovar izrazov izobraževanja za demokratično državljanstvo (Ur. Liana Kalčina in Mitja Sardoč). Ljubljana: Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope pri NUK.
  • Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (1995). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
  • Peček, M., Lesar, I. (2006). Pravičnost slovenske šole : mit ali realnost. Ljubljana : Sophia.
  • Skupina avtorjev (2005): ISSA Pedagogical Standards for Preschool and Primary Grades, ISSA, Niderland.

Dodatna literatura:

  • TOLMINSON, C. A. (1999). The Differentiated Classroom. Alexandria, VA USA: Association for Supervison and Curiculum Development.
  • Bernstein, B. (1996). Pedagogy, Symblic Control and Identity, Theory, Research, Critique. London, Bristol: Taylor& Francis.
  • Delors, J. (1996). Učenje: skriti zaklad : poročilo Mednarodne komisije o izobraževanju za enaindvajseto stoletje, pripravljeno za UNESCO, Ljubljana : Ministrstvo za šolstvo in šport.
  • Freire, P. (1998). Pedagogy of freedom : ethics, democracy and civic courage. Lanham: Rowman & Littlefield.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • študent/-ka spozna paradigmo inkluzivne pedagogike ter koncepte uresničevanja te paradigme;
  • študent/-ka zna prepoznati in upoštevati različnosti otrok v procesu vzgoje in izobraževanja.

Splošne kompetence:

  • zmožnosti razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja;
  • zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov s strokovnega področja;
  • zmožnost izbire in uporabe različnih strategij, pristopov in metod dela z različnimi otroki.

Predmetnospecifične kompetence:

  • zmožnost interdisciplinarnega prepoznavanja in razumevanja različnosti v vzgojno izobraževalnem prostoru;
  • zmožnost spremljanja in načrtovanja vzgojno izobraževalnega dela s poudarkom na zagotavljanju inkluzivnega okolja.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • študent/-ka razume družbeno pogojenost prepoznavanja, razlage in umeščanja različnosti;
  • študent/-ka razume in pozna strategije organizacije in izvedbe inkluzivnega procesa vzgoje in izobraževanja.

Uporaba:

  • študent/-ka zna utemeljevati koncept inkluzivne prakse;
  • študent/-ka aktivno prepoznava razlike in podobnosti otrok ter njihov socialni kontekst v funkciji načrtovanja ustreznih vzgojno- izobraževalnih strategij za posameznega otroka in za skupino otrok;
  • študent/-ka zna vzpostavljati ustrezne pogoje za razvoj in učenje vseh otrok.

Refleksija:

  • študent/-ka prepoznava vsebino in pojavne oblike socialne inkluzije, pravičnosti, enakih možnosti;
  • študent/-ka zna reflektirati svoje delovanje in načrtovati profesionalni razvoj v skladu s standardi socialne inkluzije in pravičnosti.

 

Metode poučevanja in učenja:

  • Delo pri predmetu bo potekalo v obliki problemskega, strateškega učenja, s poudarkom na samostojnem in sodelovalnem raziskovalnem pristopu študentov/-k, iskanju in povezovanju ustreznih virov v diskusijah in strokovnih argumentacijah.
  • V okviru predmeta se izvaja tudi praktično usposabljanje.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Znanje se preverja z ustnim ali pisnim izpitom študenta/-ke in z ovrednotenjem aktivnosti pri seminarjih. Za pripravo seminarske naloge študent/-ka prejme navodila.

40 % seminarska naloga, 60% izpit.

 

Reference nosilca:

  1. OPARA, Božidar. Od učljivosti do inkluzivne paradigme. V: SARDOČ, Mitja (ur.), VRŠNIK PERŠE, Tina (ur.). Izobraževanje oseb s posebnimi potrebami med teorijo in prakso, (Šolsko polje, Letn. 18, št. 3/4). Ljubljana: Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja: Pedagoški inštitut, 2007, jesen 2007, letn. 18, št. 3/4, str. 35-61. [COBISS.SI-ID 1650775]
  2. OPARA, Božidar, BARLE, Andreja, GLOBAČNIK, Bojana, KOBAL GRUM, Darja, KOŠIR, Stanislav, MACEDONI-LUKŠIČ, Marta, ZORC-MAVER, Darja, BREGAR-GOLOBIČ, Ksenija, MOLAN, Nives, VOVK ORNIK, Natalija, KLAVŽAR, Karmen, VRŠNIK PERŠE, Tina (ur.). Analiza vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami v Sloveniji. Ljubljana: JRZ Pedagoški inštitut, 2010. V, 158 str., ilustr. ISBN 978-961-270-038-6. [COBISS.SI-ID 253494528]
  3. OPARA, Božidar. Šola za vse - pravična šola = A school for everyone - a fair school. V: STARC, Sonja (ur.). [Izvlečki. Koper: Pedagoška fakulteta, 2010, str. 3-4. [COBISS.SI-ID 3835351]
  4. OPARA, Božidar. Otroci s posebnimi potrebami v vrtcih in šolah : vloga in naloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami : uresničevanje vzgojno-izobraževalnih programov s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo : priročnik. 2. izd. Ljubljana: Centerkontura, 2009. 160 str. ISBN 978-961-6252-15-7. [COBISS.SI-ID 244452608]

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki