Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Profesionalnost in kakovost
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Profesionalnost in kakovost
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: Obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 15 | 0,5 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1,0 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent-ka spozna kontekstualizacijo kakovosti.
- Študent- ka spozna družbene in strokovne razloge za spremljanje in zagotavljanje kakovosti.
- Študentka spozna umeščenost kakovosti v koncept in proces vseživljenjskega učenja.
- Študentka spozna temelje profesije in profesionalnosti.
- Študentka spozna različne sisteme za spodbujanje profesionalnosti in zagotavljanje kakovosti.
b. Splošne kompetence:
- Kritično presoja obstoječe prakse, politike in raziskovanje zgodnjega učenja z vidika kakovosti in profesionalnega razvoja.
- Razume in sprejema učenje kot vseživljenjski proces.
- Sodeluje z drugimi, da bi izboljšal svoje delo
c. Predmetno specifične kompetence:
- Učinkovito dela z lokalno skupnostjo in partnerji pri vzgoji in izobraževanju (starši, fakultetami, inštituti)
- Pozna sisteme zagotavljanja kakovosti in zna ustvarjati pogoje za njihovo delovanje
- Zna sodelovati s kolegi, da bi izboljšal lastno učenje in poučevanje in delil izkušnje z drugimi.
- Podpira mobilnost in sodelovanje, medkulturno spoštovanje in razumevanje
- Pozna vlogo izobraževanja v razvijanju povezujočih skupnosti
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Pedagog kot poklic in profesionalnost:
- Dimenzije, ki določajo profesionalni nivo poklica vzgojitelja/učitelja in njihove značilnosti
- Vzgojitelj/učitelj v vrtcu/šoli nekoč in danes- vloge
- Faze profesionalnega razvoja
- Vseživljenjsko učenje nujnost sodobnega vzgojitelja/učitelja
- Pripravljenost na spremembe in stalne izzive
- Dejavniki učinkovitega in uspešnega profesionalnega razvoja (individualizacija, refleksija, sodelovanje, samoocenjevanje in samo-usposabljanje, vidnost subjektivnih teorij, raznolikost vsebine in tipologije znaj, kultura kolegialnosti, participativnosti in avtonomnosti, upoštevanje značilnosti učenja odraslih)
- Sistemi podpiranja profesionalnega razvoja
- Vrste evalvacije vzgojitelja/učitelja (samoevalvacija, formativna evalvacija, zunanja evalvacija )
- Pregled pravic in dolžnosti vzgojitelja/učitelja
- Zakonodaja na področju PV in OŠ
Kakovost v vzgoji:
- Sociokulturni vidiki razumevanja in zagotavljanja kakovosti. Vrednostna umeščenost razlage kakovosti
- Strukturni in procesni kazalci kakovosti
- Opazovanje in kritična analiza vzgojno-izobraževalnega procesa kot osnova za spreminjanje kakovosti. Zanesljivost v ocenjevanju.
- Mednarodne primerjave, raziskave in sodobni trendi v zagotavljanju kakovosti
- Od profesije, profesionalca do kakovosti
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Marentič Požarnik, B. (2004): Kaj se je dogajalo z učiteljevo avtonomijo v desetih letih šolske prenove. Sodobna pedagogika, ZDPDS, 55 (121), str. 34 – 50.
Marjanovič, U.L.; Fekonja,U.;Kavčič,T.;Poljanšek, A. (Ur.). (2002). Kakovost v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
Cvetek, S. (2005). Poučevanje kot profesija, učitelj kot profesionalec. Radovljica: Didakta.
Vonta, T. (2005): Profesionalni razvoj vzgojiteljice v funkciji njene avtonomnosti. V: Malej, Ronald (ur.). Strokovna avtonomija vzgojitelja: zbornik. Ljubljana: Skupnost vrtcev Slovenije, str. 13 – 31.
Vonta, T. (2005). Konceptualizacija profesionalnega razvoja strokovnih in vodstvenih delavcev vrtcev in šol. V: VONTA, Tatjana (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), ROŽAC-DAROVEC, Vida (ur.), DAROVEC, Darko (ur.). Razvijanje partnerstva med fakulteto, šolami in vrtci. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Založba Annales, str. 57-81.
b. Dopolnilna literatura:
Marentič Požarnik, B. (2000): Profesionalizacija izobraževanja učiteljev –nujna predpostavka uspešne prenove. Vzgoja in izobraževanje, letnik XXXI, št. 4, str. 4 - 11.
Vonta, T. (2007). Mednarodni pedagoški standardi v funkciji formativne evalvacije, profesionalnega razvoja in zagotavljanja kakovosti. Vodenje v vzgoji in izobraževanju, 2007, št. 2, str. 65-74.
Valenčič Zuljan, M. (2001): Modeli in načela učiteljevega profesionalnega razvoja. Sodobna pedagogika, 52 (2), str. 122 - 141.
c. Dodatna literatura:
Vonta, T. (2007). Z mentorskimi timi k zviševanju kakovosti in spodbujanju profesionalnega razvoja vzgojitelja oziroma učitelja. V: VONTA, Tatjana (ur.), ISTENIČ STARČIČ, Andreja (ur.). Mentorstvo v profesionalnem razvoju učitelja in vzgojitelja. Koper: Pedagoška fakulteta, str. 24-44.
Šteh, B., Zuljan, M. (1994). Namen šolske prenove in avtonomija iz perspektive učiteljev. Sodobna pedagogika, Ljubljana, 55 (121), posebna izdaja, str. 102 - 117.
Skupina avtorjev (2006): Razvijanje partnerstva med fakulteto, šolami in vrtci. Koper : Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Založba Annales
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka razume koncept in pomen profesionalnosti in profesionalizma
- Študent- ka razume koncept in razloge za vseživljenjsko učenje
- Študent- ka pozna in razume različne sisteme za zagotavljanje kakovosti in profesionalnosti
- Študent- ka pozna pomen in načela vzpostavljanja kakovostne vzgojno izobraževalne prakse
b. Uporaba:
- Študent- ka je pripravljen- a na profesionalne izzive in spremembe.
- Študent-ka profesionalne izzive avtonomno interpretira, načrtuje spremembe in jih uvaja v prakso
- Študent-ka vzpostavlja in sodeluje (načrtuje, izvaja, evalvira) v profesionalnih mrežnih povezavah
- Študent/-ka identificira in povezuje cilje svojega profesionalnega razvoja in jih zna umestiti v vizijo in poslanstvo institucije.
c. Refleksija:
- Študent-ka kritično reflektira, prepoznava svojo vizijo, vlogo in poslanstvo na področju vzgoje in izobraževanja.
- Študent-ka avtonomno in v sodelovanju z drugimi načrtuje in izvaja spremembe.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Delo bo potekalo v večjih, manjših skupinah, v parih in individualno. Temeljilo bo na upoštevanju identificiranih predhodnih spoznanj, principih problemskega in aktivnega raziskovalnega učenja.
21. Načini preverjanja znanja:
- Izpit
- Seminarska naloga
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica, LCD projektor, računalnik, internet
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Anketa o kakovosti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravili: doc. dr. Tatjana Vonta, mag. Sonja Rutar
Novice
19. apr. | Novice
MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti
V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.
16. apr. | Novice
Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado
V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.
16. apr. | Novice
Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...
V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.