Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Profesionalnost in kakovost
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Profesionalnost in kakovost
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: Obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 15 | 0,5 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1,0 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent-ka spozna kontekstualizacijo kakovosti.
- Študent- ka spozna družbene in strokovne razloge za spremljanje in zagotavljanje kakovosti.
- Študentka spozna umeščenost kakovosti v koncept in proces vseživljenjskega učenja.
- Študentka spozna temelje profesije in profesionalnosti.
- Študentka spozna različne sisteme za spodbujanje profesionalnosti in zagotavljanje kakovosti.
b. Splošne kompetence:
- Kritično presoja obstoječe prakse, politike in raziskovanje zgodnjega učenja z vidika kakovosti in profesionalnega razvoja.
- Razume in sprejema učenje kot vseživljenjski proces.
- Sodeluje z drugimi, da bi izboljšal svoje delo
c. Predmetno specifične kompetence:
- Učinkovito dela z lokalno skupnostjo in partnerji pri vzgoji in izobraževanju (starši, fakultetami, inštituti)
- Pozna sisteme zagotavljanja kakovosti in zna ustvarjati pogoje za njihovo delovanje
- Zna sodelovati s kolegi, da bi izboljšal lastno učenje in poučevanje in delil izkušnje z drugimi.
- Podpira mobilnost in sodelovanje, medkulturno spoštovanje in razumevanje
- Pozna vlogo izobraževanja v razvijanju povezujočih skupnosti
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Pedagog kot poklic in profesionalnost:
- Dimenzije, ki določajo profesionalni nivo poklica vzgojitelja/učitelja in njihove značilnosti
- Vzgojitelj/učitelj v vrtcu/šoli nekoč in danes- vloge
- Faze profesionalnega razvoja
- Vseživljenjsko učenje nujnost sodobnega vzgojitelja/učitelja
- Pripravljenost na spremembe in stalne izzive
- Dejavniki učinkovitega in uspešnega profesionalnega razvoja (individualizacija, refleksija, sodelovanje, samoocenjevanje in samo-usposabljanje, vidnost subjektivnih teorij, raznolikost vsebine in tipologije znaj, kultura kolegialnosti, participativnosti in avtonomnosti, upoštevanje značilnosti učenja odraslih)
- Sistemi podpiranja profesionalnega razvoja
- Vrste evalvacije vzgojitelja/učitelja (samoevalvacija, formativna evalvacija, zunanja evalvacija )
- Pregled pravic in dolžnosti vzgojitelja/učitelja
- Zakonodaja na področju PV in OŠ
Kakovost v vzgoji:
- Sociokulturni vidiki razumevanja in zagotavljanja kakovosti. Vrednostna umeščenost razlage kakovosti
- Strukturni in procesni kazalci kakovosti
- Opazovanje in kritična analiza vzgojno-izobraževalnega procesa kot osnova za spreminjanje kakovosti. Zanesljivost v ocenjevanju.
- Mednarodne primerjave, raziskave in sodobni trendi v zagotavljanju kakovosti
- Od profesije, profesionalca do kakovosti
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Marentič Požarnik, B. (2004): Kaj se je dogajalo z učiteljevo avtonomijo v desetih letih šolske prenove. Sodobna pedagogika, ZDPDS, 55 (121), str. 34 – 50.
Marjanovič, U.L.; Fekonja,U.;Kavčič,T.;Poljanšek, A. (Ur.). (2002). Kakovost v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
Cvetek, S. (2005). Poučevanje kot profesija, učitelj kot profesionalec. Radovljica: Didakta.
Vonta, T. (2005): Profesionalni razvoj vzgojiteljice v funkciji njene avtonomnosti. V: Malej, Ronald (ur.). Strokovna avtonomija vzgojitelja: zbornik. Ljubljana: Skupnost vrtcev Slovenije, str. 13 – 31.
Vonta, T. (2005). Konceptualizacija profesionalnega razvoja strokovnih in vodstvenih delavcev vrtcev in šol. V: VONTA, Tatjana (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), ROŽAC-DAROVEC, Vida (ur.), DAROVEC, Darko (ur.). Razvijanje partnerstva med fakulteto, šolami in vrtci. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Založba Annales, str. 57-81.
b. Dopolnilna literatura:
Marentič Požarnik, B. (2000): Profesionalizacija izobraževanja učiteljev –nujna predpostavka uspešne prenove. Vzgoja in izobraževanje, letnik XXXI, št. 4, str. 4 - 11.
Vonta, T. (2007). Mednarodni pedagoški standardi v funkciji formativne evalvacije, profesionalnega razvoja in zagotavljanja kakovosti. Vodenje v vzgoji in izobraževanju, 2007, št. 2, str. 65-74.
Valenčič Zuljan, M. (2001): Modeli in načela učiteljevega profesionalnega razvoja. Sodobna pedagogika, 52 (2), str. 122 - 141.
c. Dodatna literatura:
Vonta, T. (2007). Z mentorskimi timi k zviševanju kakovosti in spodbujanju profesionalnega razvoja vzgojitelja oziroma učitelja. V: VONTA, Tatjana (ur.), ISTENIČ STARČIČ, Andreja (ur.). Mentorstvo v profesionalnem razvoju učitelja in vzgojitelja. Koper: Pedagoška fakulteta, str. 24-44.
Šteh, B., Zuljan, M. (1994). Namen šolske prenove in avtonomija iz perspektive učiteljev. Sodobna pedagogika, Ljubljana, 55 (121), posebna izdaja, str. 102 - 117.
Skupina avtorjev (2006): Razvijanje partnerstva med fakulteto, šolami in vrtci. Koper : Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Založba Annales
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka razume koncept in pomen profesionalnosti in profesionalizma
- Študent- ka razume koncept in razloge za vseživljenjsko učenje
- Študent- ka pozna in razume različne sisteme za zagotavljanje kakovosti in profesionalnosti
- Študent- ka pozna pomen in načela vzpostavljanja kakovostne vzgojno izobraževalne prakse
b. Uporaba:
- Študent- ka je pripravljen- a na profesionalne izzive in spremembe.
- Študent-ka profesionalne izzive avtonomno interpretira, načrtuje spremembe in jih uvaja v prakso
- Študent-ka vzpostavlja in sodeluje (načrtuje, izvaja, evalvira) v profesionalnih mrežnih povezavah
- Študent/-ka identificira in povezuje cilje svojega profesionalnega razvoja in jih zna umestiti v vizijo in poslanstvo institucije.
c. Refleksija:
- Študent-ka kritično reflektira, prepoznava svojo vizijo, vlogo in poslanstvo na področju vzgoje in izobraževanja.
- Študent-ka avtonomno in v sodelovanju z drugimi načrtuje in izvaja spremembe.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Delo bo potekalo v večjih, manjših skupinah, v parih in individualno. Temeljilo bo na upoštevanju identificiranih predhodnih spoznanj, principih problemskega in aktivnega raziskovalnega učenja.
21. Načini preverjanja znanja:
- Izpit
- Seminarska naloga
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica, LCD projektor, računalnik, internet
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Anketa o kakovosti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravili: doc. dr. Tatjana Vonta, mag. Sonja Rutar
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper