Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Različnosti v procesih učenja I.

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Različnosti v procesih učenja I.
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Sonja Rutar
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

45

1,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

45

1,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka spozna paradigmo inkluzivne pedagogike ter koncepte uresničevanja te paradigme.
Razume paradigmatske premike v edukaciji.
Zna prepoznati in upoštevati različnost otrok v procesu vzgoje in izobraževanja.
Je usmerjen/a na pozitivne lastnosti lastne osebnosti in osebnost drugih
Razvija pozitivna pričakovanja, povezana z razvojnimi potenciali, cilji in socialno integracijo drugačnih.

b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov s strokovnega področja
  • Zmožnost izbire in uporabe različnih strategij, pristopov in metod dela z različnimi


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Izhaja iz vrednot socialne inkluzije in neguje zmožnosti vsakega otroka/učenca
  • Dela z otrokom/učencem kot posameznikom in ga podpira v razvoju udeleženega in aktivnega člana skupnosti
  • Je usmerjen na pozitivne lastnosti lastne osebnosti in osebnost drugih
  • Zmožen je interdisciplinarno prepoznavati in razumevati raznolikosti v vzgojno izobraževalnem prostoru
  • Je avtonomen/na pri svojem delu in pri sprejemanju odločitev, ki so povezane z delom z drugačnimi otroki


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Filozofsko etične predpostavke za inkluzivno kulturo in paradigmo

  • etika v vzgoji in izobraževanju
  • pravičnost in enake možnosti v heterogenem vrtcu/šoli


Raznolikost in posebne potrebe otrok

  • gradnja inkluzivne šolske kulture
  • koncepti in pojmovanja različnosti pri otrocih
  • širši koncept pojmovanja otrok s posebnimi potrebami
  • od integracije do inkluzije – teorije in koncepti
  • modeli uresničevanja inkluzivne paradigme
  • faktorji, ki določajo področje specialne edukacije
  • strokovno zagovorništvo
  • refleksija procesov inkluzivne prakse
  • Oblike prilagoditve in strokovne pomoči otrokom s posebnimi potrebami v oblikah inkluzivne edukacije
  • administrativne podlage, normativi
  • oblike prilagoditve in pomoči
  • podporne oblike in dejavniki
  • starši kot partnerji
  • evalvacija ustreznosti programov


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Peček, M., Lesar, I. (2006): Pravičnost slovenske šole : mit ali realnost. Ljubljana : Sophia.
Kroflič,R.( 2003): Etika in etos inkluzivne šole/vrtca, Sodobna pedagogika 54- posebna izdaja, Ljubljana
Opara,B.(2007): Od učljivosti do inkluzivne paradigme, Šolsko polje l.8 št.3/4, Ljubljana, Pedagoški inštitut
Opara,B. (2005): Vloga in naloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami, Centerkontura, Ljubljana

b. Dopolnilna literatura:
Magajna,L. et al (2006): Koncept dela Učne težave v osnovni šoli, Ministrstvo za šolstvo in šport RS, Ljubljana
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (1995). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport


c. Dodatna literatura:
Taylor L.R. et al (1995): Exceptional Children, Singular Publishing Group,INC, San Diego-London

19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent-ka pozna in razume bistvo in koncepte inkluzivnega procesa vzgoje in izobraževanja.
Pozna bio-psiho-socialne pogoje in dejavnike razvoja otroka
Razume in sprejema dejstvo, da je vsak otrok unikaten in da je potrebno to upoštevati v procesu vzgoje in izobraževanja

b. Uporaba:
Študent/ka zna prepoznati individualne posebnosti vsakega otroka.
Zna uporabiti različne strategije, metode in načine dela, s katerimi upošteva individualne značilnosti otroka
Zna razlikovati drugačne- različne otroke od otrok s posebnimi potrebami in jim prilagoditi metode in načine dela

c. Refleksija:
Študent-ka zna kritično ovrednotiti svoja spoznanja in odločitve ter kritično presojati tako oncene, strategije kot vsakokratno delo z otroki
Sposoben je inkluzivno paradigmo uresničevati tako, da upošteva konkretne resurse in pogoje.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Poleg predavanj bo približno tretjina kontaktnih ur obsegalo problemsko orientirano učenje, ki se bo zaključilo z oddajo seminarske naloge
Temo seminarske naloge si bodo študentje izbrali sami v dogovoru z nosilcem predmeta. Pri tem bodo osvojeno teoretično znanje nadgradili s kritičnim ovrednotenjem določenega problema. Pri tem se bodo učili uporabljati strokovni jezik ter se učili iskati informacije iz različnih virov

21. Načini preverjanja znanja:
Znanje se preverja z ustnim izpitom študenta in z ovrednotenjem seminarske naloge, ki je predpogoj za pristop k ustnem izpitu. Seminarska naloge mora obsegati najmanj 1500 besed. Za pripravo seminarske naloge študent prejme navodila.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica z avdio vizuelno oprema

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
1 habilitiran visokošolski učitelj
1 habilitiran visokošolski sodelavec

Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • sprotni razgovori izvajalca s študenti
  • - anketa študentov ob zaključku izvajanja predmeta
  • - analiza uspešnosti študentov pri preverjanju znanja


Učni načrt pripravila: doc. dr. Božidar Opara, mag. Rutar Sonja

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki