Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Gibanje kot dejavnik celostnega razvoja

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Gibanje kot dejavnik celostnega razvoja
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program:
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

Učitelj

seminarji (SE)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

projektna naloga (PN)

45

1,5

študij literature in virov (ŠL)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študenti spoznajo:

  • osnovne teorije integriranega razvoja,
  • nevrofiziološke podlage integriranega razvoja,
  • razvojne posebnosti otroka kot izhodišče celostne obravnave,
  • hierarhijo regulacije gibanja, proces psihomotoričnega učenja in analizo motoričnega obnašanja,
  • vlogo procesa psihomotoričnega učenja v celostnem razvoju otroka,
  • vlogo motorične izkušnje v integraciji spoznavnega procesa,
  • celostna in interdisciplinarna obravnava prepletanja različnih kurikularnih vsebin skozi vsebine gibalne/športne aktivnosti,
  • gibanje kot sredstvo spoznavanja sebe in okolja,
  • gibanje kot vsebina integracije z drugimi kurikularnimi vsebinami,
  • gibanje in celostna obravnava otrok s posebnimi potrebami,
  • vsebine gibalne/športne aktivnosti kot sredstvo in vsebina diferenciacije in inkluzije,
  • osnove kineziometrije v zgodnjem otroštvu.


b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja.
  • Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
  • Zmožnost kritične presoje obstoječe prakse, politike in raziskovanja zgodnjega učenja.


c. Predmetnospecifične kompetence*:

  • Pridobitev osnovnih znanj za identifikacijo, uporabo in analizo dejavnikov celostnega razvoja otroka
  • Usvojitev pedagoških in didaktičnih znanj za vključevanje in posredovanje vsebin gibalne/športne aktivnosti kot sredstev celostnega razvoja,
  • Zmožnost odkrivanja in prepoznavanja posebnih gibalnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik in s ciljem posredovanja novih znanj,
  • sposobnost načrtovanja in izpeljave empiričnih raziskovalnih projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj,
  • zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse gibalne/športne aktivnosti kot sredstva inegriranega razvoja z različnimi kurikularnimi vsebinami v različnih okoljih.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • osnovne teorije integriranega razvoja,
  • nevrofiziološke podlage integriranega razvoja,
  • razvojne posebnosti otroka – izhodišče celostne obravnave,
  • psihomotorično učenje – temelj celostnega razvoja in gibalnega obnašanja,
  • motorična izkušnja – vloga in pomen v procesu integracije spoznavnega procesa
  • ravni gibalnega razvoja in vsebine izobraževanja,
  • celostna - interdisciplinarna obravnava in analiza otrokove gibalne učinkovitosti,
  • gibanje kot sredstvo spoznavanja sebe in okolja,
  • gibanje kot osnova integracije z ostalimi kurikularnimi vsebinami – jezik, glasba, slika, sistemi, narava, družba, ...,
  • gibanje in celostna obravnava otrok s posebnimi potrebami
  • posebnosti v gibalnem razvoju kot sredstvo diferenciacije in inkluzije
  • osnove kineziometrije v zgodnjem otroštvu – pomen, načini, instrumenti, postopki, metode razsikovanja v kineziologiji.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Human Development. New York, McGraw-Hill.

b. Dopolnilna literatura*:
Pišot, R., Planinšec, J. (2005). Struktura motorike v zgodnjem otroštvu: motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihosomatičnega statusa otroka, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
Videmšek, M., Drašler, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Pišot, R., Zurc, J. (2005). Raziskave celostnega razvoja otroka kot osnova didaktike gibalne/športne vzgoje. Ann, Ser. hist. sociol., 15(1), 195-204.

19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:

  • Pozna povezanost gibanja z različnimi predmetnimi področji,
  • Pozna osnovne regulativne procese v psihomotoričnem učenju in posebnosti gibalnega obnašanja najmlajših,
  • Razvija zmožnost empiričnega pridobivanja podatkov o pomenu integrativne vloge vsebin gibalne/športne aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
  • Razvija zmožnost seznanja drugih z lastnimi spoznanji o strategijah, metodah in načinih vpeljave gibalnih/športnih aktivnostih kot sredstav celostnega razvoja otroka,
  • Uzavesti pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja preko refleksije teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
  • Samostojno uporablja študijsko literaturo in razvija zmožnosti za lastno učenje na višjih ravneh.


b. Uporaba:*
Študent:

  • Je sposoben pridobivanja podatkov o integrativni vlogi in pomenu vsebin gibalnih in športnih aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
  • Zna seznanjati druge z lastnimi spoznanji o vključevanju vsebin gibalne in športne aktivnosti v vsakdanje življenje otrok ter zna sprejeti odzive nanje kot podlago za nadaljnje delo,
  • Samostojno uporablja študijsko literaturo,
  • Je sposoben meriti, analizirati, identificirati, izbrati in uporabiti ustrezne gibalne/športne vsebine glede na področje (kurikularne vsebine) delovanja, zahteve in posebnosti otroka.


c. Refleksija:*
Študent:

  • Je zmožen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja,
  • Je zmožen refleksije lastnega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
  • Pri predmetu razvije moralno-etnični čut in čut do odgovornosti pedagoškega dela ter učinkov, ki jih imajo njegova ravnanja na učenca,
  • Napreduje v svojem socialnem, čustvenem, moralnem in kognitivnem razvoju, s čimer utrdi temelje za kvalitetno delo z učenci, učitelji in starši.



Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji, delo na terenu (izvedba lastne empirične raziskave)

21. Načini preverjanja znanja:

  • seminarsko delo (50% ocene),
  • izpit (50% ocene).

Obe preverjanji znanja se ocenjujeta s številčno oceno.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Učilnica z računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
  • Športna dvorana/telovadnica.
  • Ustrezni športni rekviziti in učni pripomočki.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • habilitiran visokošolski učitelj
  • habilitian visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • sprotni pogovori s študenti,
  • pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta.



Učni načrt sestavil: prof. dr. Rado Pišot

 

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki