Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Otrok v sodobni družbi

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Otrok v sodobni družbi
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Projektno delo (PD)

60

2

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka -

  • se usposobi za vrednotenje pomena družboslovnih tem za delovanje sodobne družbe,
  • si izoblikuje ustrezno zavedanje o procesih oblikovanja sodobne družbe,
  • zna povezovati družboslovne teme s svojimi življenjskimi izkušnjami,
  • zmore uporabljati družboslovno znanost kot orodje za razumevanje ključnih problemov sodobne družbe.


b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
  • Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja.
  • Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.



c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Zmožnost razumevanja koncepta prostor-družba-čas v kontekstu sodobne družbe, ki je opredeljena z zgodovinskimi in geografskimi okviri, v katerih se odvijajo družbeni procesi.
  • Zmožnost kritičnega vrednotenja sodobnih teorij o družbenih pojavih in procesih.
  • Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja družboslovja.
  • Zmožnost raziskovanja različnih družbenih problemov ter oblikovanje poročil o dosežkih.
  • Zmožnost analiziranja socialnih in okoljskih problemov s krajevnega državnega in mednarodnega vidika.



Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Posameznik kot družbeno bitje:

  • proces socializacije in družbena kontrola,
  • problemi družbene razslojenosti,
  • družbene spremembe kot stalnica.
  • Družbenoekonomski in politični vidik organiziranosti družbe:
  • družina – (še vedno) temeljna celica družbe – družine, gospodinjstva in zunajzakonske skupnosti v Sloveniji,
  • vloga in pomen vzgoje in izobraževanja – izobrazbena raven slovenskega prebivalstva in izobraževanje v Sloveniji in EU,
  • vpliv vere in cerkve na sodobno družbo – verska opredeljenost v Sloveniji,
  • politika in politični sistemi,
  • vloga gospodarskih dejavnosti v sodobni družbi – gospodarski razvoj in gospodarske značilnosti Slovenije.
  • Izbrane družbene teme:
  • Spol in spolna opredeljenost družbenih vlog,
  • drugačnost in odnos do drugačnih,
  • blaginja in revščina.
  • Družba in okolje:
  • Vplivi sodobnega načina življenja na okolje,
  • rast prebivalstva in urbanizacija,
  • mednarodna trgovina in vpliv svetovnih gospodarskih gigantov na življenje posameznikov v različnih delih sveta,
  • odziv na okoljske probleme v pogojih globalizacije.
  • Kurikul vrtca in družboslovne teme:
  • Kako v skladu s kurikularnimi teorijami vključevati obravnavane družboslovne teme v ustrezni kurikul,
  • kritična analiza kurikulov vrtca z vidika aktualnosti in pomembnosti družboslovnih tem.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Newman, D. M., 2006: SOCIOLOGY: Exploring the architecture of everyday life. Thousand Oaks, SAGE, 618 str.
HASS, J. K., 2007: Economic sociology: an introduction. London; New
York, Routledge, 252 str.
Outhwaite, W., Turner, S. P., 2007: The SAGE handbook of social science methodology. Los Angeles, 622 str.

b. Dopolnilna literatura:
Ross, A. (ed.), 2005: Teaching citizenship: proceedings of the seventh conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Ljubljana, London, CiCe, 543 str.

c. Dodatna literatura:

  • internetne strani z izbranimi temami
  • članki iz domačih in tujih revij in poljudne periodike kot izhodišče za razpravo


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:

  • tem navedenih v točki, kjer je navedena vsebina.


b. Uporaba:

  • znanja in razumevanja navedenih vsebin za analiziranje kurikula in načrtovanje metodičnih pristopov k poučevanju in vzpodbujanju učenja o teh vsebinah v zgodnjem obdobju


c. Refleksija:

  • svoje vloge v procesih učenja in poučevanja družboslovnih vsebin in zavedanje vpetosti sebe in drugih udeležencev v procesu učenja in poučevanja v okvir družbenih odnosov in procesov, ki so predmet učenja in poučevanja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • diskusija,
  • igranje vlog,
  • projektno delo,
  • metoda dela s teksti,
  • samostojno učenje,
  • problemsko učenje.


21. Načini preverjanja znanja:

  • dejavno sodelovanje 20%
  • izdelki, nastopi: 20%
  • kviz v e- okolju 20%
  • ustni izpit 40%


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Standardno opremljena učilnica z ustrezno avdio in video opremo, prilagodljiva seminarska soba z možnostjo dela v manjših skupinah. Del seminarskih vaj poteka na terenu v obliki ekskurzije in terenskega dela – stroške izvedbe krijejo študenti.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • Pogovor s študenti
  • Anketa o kakovosti
  • Analiza uspešnosti študentov



Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki