Inkluzivna pedagogika
Učenje likovnih vsebin v heterogenih skupinah
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Učenje likovnih vsebin v heterogenih skupinah
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. mag. Tilen Žbona
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Inkluzivna pedagogika
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
projektna naloga | 45 | 1,5 |
študij literature in virov | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- ob praktičnem delu spoznava gradiva, načine oblikovanja ter likovne tehnike;
- razvija delovne sposobnosti ob uporabi materialov, orodij ter delovnih postopkov;
- spozna pomen in možnosti pri delu s heterogenimi skupinami;
- se seznani z osnovami in pomenom delovne terapije ter motivacije h kreativnosti;
- razvija imaginacijo in išče nove pristope za približevanje likovnoizraznega sveta heterogenim skupinam.
b. Splošne kompetence:
- oblikovanje varnega in spodbudnega učnega okolja, v katerem se učenci počutijo sprejete, in se ceni različnost in spodbuja samostojnost in odgovornost;
- obvladovanje temeljnih načel in postopkov za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa;
- upoštevanje razvojne značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja pri načrtovanju in izvajanju pouka.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- uporaba specifičnih likovno-ustvarjalnih pristopov pri oblikovanju likovnih rešitev;
- poznavanje in razumevanje likovno teoretskih konceptov in zakonitosti likovnega jezika;
- poznavanje in razumevanje specifičnih pristopov za likovne dejavnosti s heterogenimi skupinami.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Likovni jezik. Informacija in sporočilnost, verbalno in neverbalno izražanje. Oblikovalna področja. Likovna izrazna sredstva in oblikovalna načela. Likovni materiali in pripomočki – likovne tehnike primerne za delo v heterogenih skupinah. Osnovne teoretične in praktične zakonitosti likovnega jezika. Predstavitev projektov ter predstavitev raziskovalnih nalog. Načrtovanje likovnih dejavnosti. Vizualna kultura. Umetnostna terapija ter alternativne likovne tehnike. Likovno izražanje kot terapevtski medij. Kombinirana likovna področja in tehnike, ročne spretnosti, oblikovanje uporabnih predmetov.
a. Osnovna literatura:
- Berce, H.(1984): Likovna vzgoja od 1. do 4. Razreda. Ljubljana: Zavod za šolstvo SRS.
- Duh, M.(2003): Likovna vzgoja v prvi triadi devetletne osnovne šole: priročnik za učitelje razrednega pouka, Ljubljana: Rokus.
- Gerlovič, A., Gregorač, I. (1968). Likovni pouk otrok. Ljubljana: MK.
- Gorjup, T.(1999): Likovne zakonitosti in aktivnosti delovne terapije, Ljubljana: DZS.
- Karlavaris, B., Berce Golob, H (1991). Likovna vzgoja, priročnik za učitelje razrednega pouka. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
b. Dopolnilna literatura*:
- Butina, M. (1997). Prvine likovne prakse. Ljubljana: Debora.
- Butina, M. (1997). Uvod v likovno oblikovanje. Ljubljana: Debora.
- Butina, M. (2000). Mala likovna teorija. Ljubljana: Debora.
- Vreg, F. (1990): Demokratično komuniciranje.Maribor: Obzorje.
- Delovna terapija in kvaliteta življenja, Letni posvet delovnih terapevtov Slovenije, Zbornica delovnih terapevtov Slovenije,Ljubljana, 1998.
c. Dodatna literatura*:
- Debecki, J. (et al.) (1998). Zgodovina slikarske, kiparske in arhitekturne umetnosti. Ljubljana: Modrijan.
- Revija Likovna vzgoja, Ljubljana: Debora.
- Šuštaršič, N.: Likovna teorija, učbenik za umetniške gimnazije likovne smeri od 1. do 4. letnika, Ljubljana, Debora, 2004.
- Kranjc, M., Gerlovič A., Berce, H.(1982): Od risanja do likovne vzgoje. Ljubljana: Slovenski šolski muzej.
- Varl, B.(1995, 1997). Moje lutke 1 do 4, Lutke na palici, Lutke na nitkah, Ploske lutke, Ročne lutke. Šentilj: Aristelj.
18. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka ob praktičnem delu pozna gradiva, načine oblikovanja ter likovne tehnike primerne za delo v heterogenih skupinah. Pozna uporabo materialov, orodij ter delovnih postopkov. Pozna metode in oblike dela s heterogenimi skupinami pri izvajanju likovnih dejavnosti. Je usposobljen/a za razvijanje delovnih sposobnosti otroka. Pozna osnove in pomen likovne terapije ter motivacije h kreativnosti. Pozna in uporablja specifične pristope za likovne dejavnosti s heterogenimi skupinami.
b. Uporaba:*
Pri predmetu študent/-ka razvija lastne ustvarjalne sposobnosti za likovno izražanje preko razumevanja pojmov teorije likovne umetnosti. Izbira likovno strokovno literaturo. Išče možnosti in prenaša individualne likovne izkušnje v delovno okolje. Uporablja in išče nove možnosti uporabe sodobnih ter specifičnih likovnih strategij, orodji, izraznih sredstev. Odpira problemska vprašanja, dileme in nakazuje probleme (produktivna vprašanja). Različne teoretske koncepte uporabi za analizo študije primerov prakse. Znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi pri pripravi seminarskih in projektnih nalog.
c. Refleksija:*
Študent/-ka samostojno uporabi védenja in znanja (misli, čustva, poglede, stališča, likovne zmožnosti), prepoznava težave in individualne potrebe, se ozavešča o trajnosti izobraževanja (vseživljenjsko učenje), samokritičnosti in usmerjanja v ustvarjalne besedne in likovne rešitve (interakcija, diskusija, razumevanje, spodbujanje likovnega mišljenja), oblikovanje samopodobe, izgrajuje osebnostni in strokovni razvoj za izpeljavo konceptov v praksi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
19. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja, seminarji, laboratorijske vaje, individualne ali skupinske projektne naloge, referati, diskusija, portfolijo.
20. Načini preverjanja znanja:
Projektna naloga, portfolio, pisni/ustni izpit.
Pogoji in viri
21. Delitev na skupine.*
Zaradi narave dela so priporočene manjše skupine v skladu z normativi.
22. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z avdiovizualno opremo, učilnica za praktične aktivnosti ter računalniška učilnica.
23. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
24. Metode in oblika evalvacije.
- samoevalvacija;
- anketa.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič Čerkez, Eda Patru, pred., Lara Kobal, asist.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper