Inkluzivna pedagogika
Gibanje in komunikacija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Gibanje in komunikacija
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Inkluzivna pedagogika
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: druga stopnja, magistrska
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali asistent |
seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | asistent |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | asistent |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (PN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15.Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16.Učni cilji predmeta in kompetence:
a.Cilji:
Študenti:
- spoznajo pomen giba za prvo komunikacijo,
- spoznajo razsežnost in zmožnost vključevanja neverbalne komunikacije
- seznanijo se z učenjem s posnemanjem,
- razvijajo zmožnost analize kvantitativnih in kvalitativnih gibov ter gibanja v komunikaciji
- spoznajo skupne značilnosti in razlike ter možnosti, ki jih gibanje nudi za medosebno in družbeno komunikacije,
- spoznajo značilnosti gibalne igre kot sredstva komunikacije,
- spoznajo in poglobijo znanja o ustvarjalnem gibu,
- seznanijo se s temeljnimi principi socializacije skozi gibalno aktivnost,
- ovrednotijo gibanje kot sredstvo inkluzije,
- seznanijo se z uporabo metod sproščanja v otroštvu (raztezne in dihalne vaje, gibanje in koincentracija, joga za otroke, ...).
b.Splošne kompetence:
- sposobnost prevzemanja odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje,
- poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko in kodeksi,
- interdisciplinaren pristop k obravnavi otrok in sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij,
- sposobnost dela s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, izobraževanja, svetovanja in omogočanja podpore,
- sposobnost omogočanja napredovanja,
- razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti,
- sposobnost vrednotenja in kritične evalvacije obstoječe prakse, politike in raziskovanja
- edukacije oseb s posebnostmi v razvoju in njihove inkluzije,
c.Predmetnospecifične kompetence*:
- zmožnost odkrivanja in prepoznavanja gibalnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik,
- razumevanje razvojnih gibalnih potreb in sposobnosti ter zmožnosti uporabe giba in gibanja kot sredstva izražanja in komunikacije
- sposobnost načrtovanja in izpeljave empiričnih raziskovalnih projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj,
- zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse gibalne/športne aktivnosti pri otrocih iz različnih fizičnih in socialnih okoljih.
- delo s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, educiranja, svetovanja in nudenja podpore pri vključevanju otroka v vsebine gibalne/športne aktivnosti,
Vsebina predmeta in literatura
17.Opis vsebine:
- gib in prva komunikacija,
- pomen in vloga neverbalne komunikacije v kognitivnem razvoju otroka
- učenje s posnemanjem,
- analiza kvantitativnih in kvalitativnih gibov,
- nevrofizološke in biomehanske osnove gibalnih vzorcev
- zaznavanje okolja in komunikacija od refleksnih gibalnih vzorcev preko elementarnih gibalnih vzorcev do stereotipov
- medosebna in družbena komunikacija,
- gibalna igra kot temeljno sredstvo komunikacije,
- ustvarjalni gib – od prvih hotenih gibov do skupinske kreacije,
- gibalna komunikacija kot osnova socializacije skozi gibalno aktivnost,
- gibanje/šport kot sredstvo inkluzije,
- metode koncentracije in sproščanja z gibanjem ter joga pri otrocih.
18.Literatura:
a.Osnovna literatura:
Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Human Development. New York, McGraw-Hill.
Kroflič, B. (1999). Ustvarjalni gib – tretja razsežnost pouka. Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče.
b.Dopolnilna literatura*:
Vec, Tomaž (2005). Komunikacija – umevanje sporazuma. Ljubljana: Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše.
Pišot, R., Planinšec, J. (2005). Struktura motorike v zgodnjem otroštvu: motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihosomatičnega statusa otroka, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
Videmšek, M., Drašler, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Cotič, M., Zurc, J. in Pišot, R. (2007). Movement as a method of integrated teaching on the example of early teaching of mathematics. V: Kožuh, B. (ur.), Kahn, R. (ur.), Kozłowska, A. (ur.), Wolze, W. (ur.). New paradigms and methods in educational and social research. Los Angeles: University of California, 209–226.
Gardner, H. (1995). Razsežnosti uma. Ljubljana: Tangram
Payne, H. (2003). Creative movement & dance in groupwork. Oxon: Speechmark.
Pišot, R. (2003). Gibalni razvoj otroka in njegova vloga v celostnem razvoju. V: Konda, B. (ur.). Pomen gibanja za razvoj otroka, (str. 82–90). Ljubljana: Fit Slovenija.
Schmidt, G. (2003). Začetni program joge za otroke. Ljubljana: Schlamberger P& J, knjižnja zbirka Zate
John Evans, Brian Davies, Jan Wright (2004): Body Knowledge and Control: Studies in the Sociology of Physical Education and Helath. Routledge.
Jackson, O.L., Meltzoff, A.N.& Decety, J. (2005). Neural circuts involved in imitation and perspective-talking. Neurolmage, 31 (1), 429-439.
19.Predvideni študijski dosežki:
a.Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna pomen giba kot sredstva komunikacije,
- zna analizirati kvantitativne in kvalitativne gibe,
- zna ločevati med medosebno in družbeno komunikacijo,
- pozna pomen gibalne/športne aktivnosti za spodbujanje razvojnih potencialov, ciljev in socialne integracije posameznikov,
- pozna pomen gibalnih dejavnosti za socialno vedenje in osebnost otrok,
- razvija zmožnost empiričnega raziskovanja gibanja v povezavi s komunikacijo,
- razvija zmožnost seznanja drugih z lastnimi spoznanji o strategijah, metodah in načinih uporabe giba pri komunikaciji,
- ozavesti pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja preko refleksije teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- samostojno uporablja študijsko literaturo in razvija zmožnosti za lastno učenje na višjih ravneh.
b.Uporaba:*
Študent:
- je sposoben pridobivanja podatkov o vlogi in pomenu giba kot sredstva komunikacije s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
- zna seznanjati druge z lastnimi spoznanji ter zna sprejeti odzive nanje kot podlago za nadaljnje delo,
- samostojno uporablja študijsko literaturo,
- je sposoben identificirati, izbrati in uporabiti ustrezne gibalne/športne vsebine glede na zahteve in posebnosti otroka.
c.Refleksija:*
Študent:
- je zmožen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja,
- je zmožen refleksije lastnega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- pri predmetu razvije moralno-etnični čut in čut do odgovornosti pedagoškega dela ter učinkov, ki jih imajo njegova ravnanja na učenca,
- napreduje v svojem socialnem, čustvenem, moralnem in kognitivnem razvoju, s čimer utrdi temelje za kvalitetno delo z učenci, učitelji in starši.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20.Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji, delo na terenu (izvedba lastne empirične raziskave)
21.Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo (60% ocene),
- izpit (40% ocene).
Obe preverjanji znanja se ocenjujeta s številčno oceno.
Pogoji in viri
22.Delitev na skupine.*
- izdelava seminarskega dela samostojno ali v skupinah po dva do največ pet študentov.
23.Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
Športna dvorana/telovadnica.
Ustrezni športni rekviziti in učni pripomočki.
24.Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- habilitirana visokošolska učitelja
- habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25.Metode in oblika evalvacije.
- sprotni pogovori s študenti,
- pridobivanje pisnih (anonimnih) mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo) z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta,
- zunanja evalvacija s strani UP.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper