Inkluzivna pedagogika
Prilagojene vsebine gibalne/športne aktivnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Prilagojene vsebine gibalne/športne aktivnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Inkluzivna pedagogika
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: druga stopnja, magistrska
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali asistent |
seminarji (SV) | 15 | 0,5 | asistent |
seminarji (LV) | 15 | 0,5 | asistent |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
• vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študenti:
- spoznajo pomen, vlogo in možnosti, ki jih omogočajo vsebine gibalnih/športnih aktivnosti v povezovanju in integraciji z drugimi vsebinami in predmetnimi podrorčji
- spoznajo pomen in vlogo gibalnih/športnih aktivnosti v življenju posameznih ciljnih skupin otrok iz različnih okolij (nadarjeni otroci, otroci s posebnimi potrebami, otroci iz specifičnih družbenih okolij, ...),
- spoznajo gibalne posebnosti in možnosti otrok iz različnih fizičnih in družbenih okolij, spoznajo zmožnosti vključevanja v gibalne/športne aktivnosti v okviru rednega šolskega pouka in prostočasnih aktivnosti, v šoli in kraju bivanja,
- spoznajo vlogo in pomen didaktične gibalne igre, kot sredstva in orodja za psiohmotorično učenje, sprostitev in vzdrževanje ter ohranjanje zdravja ,
- usvajajo sposobnosti analiziranja in vrednotenja vsebin prilagojenih gibalnih/športnih aktivnosti s kineziološkega, pedagoškega, psihološkega in sociološkega vidika,
- se usposobijo za uporabo prilagojenih vsebin gibalnih/športnih aktivnosti kot osrednjega komunikacijskega in socializacijskega sredstva,
- spoznajo in poglobijo znanja o zakonitostih in posebnostih otrokovega gibalnega razvoja, v dialektični povezanosti s kognitivnimi in konativnimi dimenzijami, kar omogoča študentom spoznati neločljivost posameznih komponent razvoja in razumevanje otrok, katerih potrebe so drugačne,
- spoznajo pomen prilagojenih gibalnih/športnih vsebin za socialno integracijo otrok v družbeno okolje,
- ozavestijo pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja.
b. Splošne kompetence:
- sposobnost dela s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, izobraževanja, svetovanja in omogočanja podpore,
- sposobnost prevzemanja odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje,
- poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko in kodeksi,
- sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij in interdisciplinarna obravnava problemov,
- sposobnost omogočanja napredovanja,
- razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti,
- sposobnost vrednotenja in kritične evalvacije obstoječe prakse, politike in raziskovanja
- edukacije drugačnih posameznikov in otrok posebnostmi v razvoju ter njihove inkluzije,
- sposobnost načrtovanja in izpeljave projektov z upoštevanjem dogovorjenih rokov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- zmožnost odkrivanja in prepoznavanja posebnih gibalnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik,
- Sposobnost, v odvisnosti od zmožnosti in potreb posameznika, izbora ustreznih pedagoških in didaktičnih pristopovza posredovanje prilagojenih vsebin gibalne/športne aktivnosti,
- Sposobnost partnerskega in svetovalnega dela s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, educiranja, svetovanja in nudenja podpore pri vključevanju otroka v vsebine gibalne/športne aktivnosti,
- sposobnost načrtovanja in izpeljave empiričnih raziskovalnih projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj,
- zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse gibalne/športne aktivnosti pri otrocih iz različnih fizičnih in socialnih okoljih.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- Gibalna aktivnost kot del vsakdanjega življenja vseh.
- Prilagojena gibalna/športna aktivnost za otroke nadarjene v različnih področjih – dejavnik spodbude in sprostitve v otrokovem skladnem življenju.
- Prilagojene gibalne in športne aktivnosti kot del osebne in družbene identitete otrok iz različnih fizičnih in socialnih okolij.
- Prilagojene gibalne in športne aktivnosti v različnih kulturah, na različnih kontinentih sveta in v različnih zgodovinskih obdobjih.
- Povezanost prilagojenih gibalnih in športnih vsebin z vsebinami drugih predmetnih področij oz. specialnimi didaktikami.
- Uporaba prilagojenih gibalnih vsebin pri pouku (dvig učnih rezultatov, pomoč pri učnih težavah, razbremenitev, sprostitev).
- Igra kot osrednji način izvajanja prilagojenih vsebin gibalne/športne aktivnosti.
- Komunikacija in socializacija skozi gibanje.
- Gibalne/športne aktivnosti kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti.
- Posebnosti v gibalnem razvoju ter vpliv na osebnostni razvoj; pojav gibalnega nemira, zavrtosti, nerodnosti, centralne motorične motnje v povezavi z drugimi pojavnimi oblikam in izredne gibalne nadarjenosti otrok.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Human Development. New York, McGraw-Hill.
b. Dopolnilna literatura*:
Pišot, R., Planinšec, J. (2005). Struktura motorike v zgodnjem otroštvu: motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihosomatičnega statusa otroka, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
Videmšek, M., Drašler, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Pišot, R., Zurc, J. (2005). Raziskave celostnega razvoja otroka kot osnova didaktike gibalne/športne vzgoje. Ann, Ser. hist. sociol., 15(1), 195-204.
Zurc, J. Rožac-Darovec, V. (ur.). (2006). Drži se pokonci : pomen gibalne aktivnosti za otrokovo hrbtenico, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
Jurak, G., Kovač, M., & Strel, J. (ur) (2003), Športno nadarjeni učenci in dijaki v šoli: analiza nekaterih organizacijskih modelov in priprava strokovnih podlag za nekatere posebne organizacijske oblike v vzgoji in izobraževanju, Ljubljana: Fakulteta za šport.
Gardner, H. (1995): Razsežnosti uma, Tangram, Ljubljana.
George, D. (1997): Nadarjeni otrok kot izziv, Zavod RS za šolstvo, Ljubljana.
Glogovec, Z., Žagar, D. (1992): Ustvarjalnost. Projektno vzgojno delo. Zavod RS za šolstvo in šport, Ljubljana.
Jaušovec, N. (1987): Spodbujanje otrokove ustvarjalnosti, Državna založba Slovenije, Ljubljana.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna povezanost gibanja z različnimi predmetnimi področji,
- pozna pomen prilagojenih vsebin gibalne/športne aktivnosti za spodbujanje razvojnih potencialov, ciljev in socialne integracije posameznikov,
- pozna pomen gibalnih dejavnosti za socialno vedenje in osebnost otrok,
- razvija zmožnost empiričnega pridobivanja podatkov o pomenu prilagojenih vsebin gibalne/športne aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
- razvija zmožnost seznanja drugih z lastnimi spoznanji o strategijah, metodah in načinih vpeljave prilagojenih gibalnih in športnih aktivnostih ter sprejemanje odzivov nanje kot podlago za nadaljnje raziskovanje in delo,
- ozavesti pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja preko refleksije teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- samostojno uporablja študijsko literaturo in razvija zmožnosti za lastno učenje na višjih ravneh.
b. Uporaba:*
Študent:
- je sposoben pridobivanja podatkov o vlogi in pomenu prilagojenih vsebin gibalnih in športnih aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
- • zna seznanjati druge z lastnimi spoznanji o vključevanju prilagojenih vsebin gibalne in športne aktivnosti v vsakdanje življenje otrok ter zna sprejeti odzive nanje kot podlago za nadaljnje delo,
- samostojno uporablja študijsko literaturo,
- je sposoben identificirati, izbrati in uporabiti ustrezne gibalne/športne vsebine glede na zahteve in posebnosti otroka.
c. Refleksija:*
Študent:
- je zmožen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja,
- je zmožen refleksije lastnega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- pri predmetu razvije moralno-etnični čut in čut do odgovornosti pedagoškega dela ter učinkov, ki jih imajo njegova ravnanja na učenca,
- napreduje v svojem socialnem, čustvenem, moralnem in kognitivnem razvoju, s čimer utrdi temelje za kvalitetno delo z učenci, učitelji in starši.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji, delo na terenu (izvedba lastne empirične raziskave)
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo (60% ocene),
- izpit (40% ocene).
Obe preverjanji znanja se ocenjujeta s številčno oceno.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
izdelava seminarskega dela samostojno ali v skupinah po dva do največ pet študentov.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
Športna dvorana/telovadnica.
Ustrezni športni rekviziti in učni pripomočki.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- habilitirana visokošolska učitelja
- habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotni pogovori s študenti,
- pridobivanje pisnih (anonimnih) mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo) z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta,
- zunanja evalvacija s strani UP.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper