Inkluzivna pedagogika

Partnerstvo s starši in okoljem

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Partnerstvo s starši in okoljem

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1.

2.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

/

15

30

/

105 *

6

Projektna naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 30 ur = 1 KT; izpit in priprava na izpit 15ur = 0,5 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

  

Vsebina:

*V samostojno študentovo delo je vključenih 30 ur (1 KT) prakse.

Partnerstva v funkciji inkluzije:

  • Opredelitev, sistemska zasnovanost in cilji partnerstva.
  • Družbena pogojenost vzpostavljanja partnerstva.
  • Načela oblikovanja in negovanja partnerskih odnosov (participativnost, avtonomnost, dvosmernost, komplementarnost, kontinuiranost).
  • Modeli partnerskih odnosov in stopnje partnerstva.
  • Dokumenti in zakonske osnove zagotavljanja partnerstva.
  • Elementi komunikacijske teorije in skupinske dinamike, kot orodja za vzpostavljanje in vzdrževanje partnerstva.
  • Vloga in pomen zagovorništva pri vzpostavljanju inkluzivnega okolja.
  • Načrtovanje, izvedba, refleksija in evalvacija partnerstva.

Partnerstvo s starši:

  • Načela in cilji partnerstva s starši.
  • Pravice otrok in staršev otrok.
  • Vloga družine pri razvoju in učenju otroka.
  • Vloga staršev pri socialni integraciji otrok.
  • Tranzicija med domom in vrtcem/ šolo.
  • Odgovornosti, pristojnosti družin in vzgojno- izobraževalnih inštitucij.
  • Stopnje participacije staršev; vključevanje družin v soodločanje, vzgojno izobraževalni proces in evalvacijo procesa.
  • Načrtovanje in izvajanje učinkovite interakcije in komunikacije s starši. Oblike sodelovanja s starši.

Partnerstvo z lokalno skupnostjo, družbenimi inštitucijami in njenimi predstavniki:

  • Sodelovanje za zagotavljanje materialnih, vsebinskih in strokovnih inštitucionalnih pogojev.
  • Osveščanje o pomenu kakovostne vzgoje in izobraževanja in zagovorništvo.
  • Vključevanje v odločanje in soodločanje.

Partnerstvo s strokovnimi inštitucijami izven šole/vrtca:

  • Vsebinsko in organizacijsko povezovanje ter zagotavljanje uresničevanja medsebojnih potreb ter njihovo koordiniranje.
  • Profesionalna in vsebinska soodvisnost delovanja posameznikov in institucij v ožjem in širšem družbenem okolju.

Partnerstva v funkciji profesionalnega razvoja in zagotavljanja kakovosti:

  • Timsko delo.
  • Mentorstvo, mentorski odnos.
  • Profesionalno vodenje. Pogoji in strategije zagotavljanja reflektivne prakse.
  • Profesionalno mreženje.
  • Povezovanje z drugimi strokovnimi inštitucijami in strokovnjaki.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (1995). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
  • Lepičnik-Vodopivec, J. (1996). Med starši in vzgojitelji ni mogoče ne komunicirati. Ljubljana: Misch, Oblak in Schwarz.
  • Pavlovič, Z. (1993). Psihološke pravice otroka - otrokove pravice onstran pravnega varstva. Radovljica: Didakta.
  • Žerovnik, A. (2004). Otroci s posebnimi potrebami. Ljubljana: Družina.
  • Lebarič, N.; Kobal Grum, D.; Kolenc, J. (2006). Socialna integracija otrok s posebnimi potrebami. Radovljica: Didakta.
  • Lamovec, T. (1993). Spretnosti v medosebnih odnosih. Ljubljana: Produktivnost- Management consulting, Center za psihodiagnostična sredstva.
  • Črnak-Meglič, A. (1997). Konvencija o otrokovih pravicah. Ljubljana: Slovenski odbor za UNICEF.
  • Medved Udovič, V. (ur.) (2005). Razvijanje partnerstva med fakulteto, šolami in vrtci. Koper: Univerza na Primorskem, Založba Anales.
  • Vonta T., Rutar S., Istenič Starčič A., Borota B. (2007). Mentorstvo v funkciji profesionalnega razvoja učitelja in vzgojitelja. Koper: Univerza na Primorskem. Pedagoška fakulteta Koper.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • ozavestiti študente o kompleksnosti pojava inkluzije in o potrebi po interdisciplinarnosti in transdisciplinarnosti pri uresničevanju integracije;
  • študent/ka spoznava pomen in strategije vključevanja različnih partnerjev v načrtovanje, izvedbo in evalvacijo programa ter zagotavljanja inkluzivnega okolja;
  • študent/ka spoznava različne koncepte vključevanja v šolsko in širše okolje ter vloge partnerjev v procesu zagotavljanja inkluzivnega okolja.

Splošne kompetence:

  • razumevanje odnosov med vzgojno-izobraževalnimi institucijami in socialnim okoljem;
  • zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskega odnosa z različnimi partnerji;
  • zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, uresničevanja inkluzivne prakse in vplivanja na inkluzivno politiko;

Predmetnospecifične kompetence:

  • Razvijanje veščin vzpostavljanja partnerstva s starši in okoljem.
  • Razvijanje veščin timskega dela in strateškega delovanja.
  • Spoznavanje koncepta zagovorništva.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Študent/ka razume koncept in pomen vzpostavljanja partnerstva.
  • Študent/ka razume vlogo staršev, vgojiteljev/učiteljev in predstavnikov ter institucij v širšem družbenem okolju pri zagotavljanju socialne integracije ter vlogo vseh partnerjev pri vzpostavljanju inkluzivnega okolja.
  • Študent/ka zna prepoznavati procesne indikatorje uspešne inkluzije in načrtovati ustrezne partnerske odnose za zagotavljanje kakovosti vzgoje in izobraževanja za vsakega posameznega otroka.

Uporaba:

  • Študent/ka zna vzpostavljati partnerske povezave s starši, svojimi kolegi, lokalno skupnostjo, širšim strokovnim okoljem.
  • Študent/ka skozi prakso zagovorništva promovira inkluzivno prakso.

Refleksija:

  • Študent/ka pozna strategije, ki ji omogočajo kritično refleksijo in evalvacijo svoje prakse na nivoju partnerstva s starši, kolegi in okoljem.
  • Na osnovi indikatorjev kakovosti zna načrtovati spremembe in jih implementirati v praksi.

 

Metode poučevanja in učenja:

Delo bo potekalo v večjih, manjših skupinah, v parih in individualno. Temeljilo bo na upoštevanju identificiranih predhodnih spoznanj, principih problemskega in aktivnega raziskovalnega učenja prakse.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Seminarsko delo, izpit.

40 % seminarsko delo, 60 % izpit.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. VONTA, Tatjana, BALIC, Fanika. Introducing books to children. Educating children for democracy, Summer/Fall 2002, no. 3, str. 20-24. [COBISS.SI-ID 871255]
  2. VONTA, Tatjana. Teacher evaluation using ISSA standards : a tool for professional development and quality improvement. Educating children for democracy, Summer/Fall 2004, no. 7, str. 21-25. [COBISS.SI-ID 1130583]
  3. BREMNER, Larry K., JURIŠEVIČ, Mojca, REŽEK, Mateja, RUTAR, Sonja, VONTA, Tatjana. Promoting high-quality, child-centered teaching : the professional journey of Anja : one teacher's experience of the Step by Step Certification process in Slovenia. Educating children for democracy, Winter/Spring 2006, no. 10, str. 16-22. [COBISS.SI-ID 1312855]
  4. VONTA, Tatjana. Za uspešno integracijo romskih otrok v šolo je odlično komaj dovolj dobro. Šol. polje (Tisk. izd.). [Tiskana izd.], zima 2006, letn. 17, št. 5/6, str. [3]-28. [COBISS.SI-ID 1548119]
  5. VONTA, Tatjana. ISSA standardi kot del celostnega sistema profesionalnega razvoja vzgojitelja oziroma učitelja. Sodob. pedagog., 2004, let. 55, št. 2, str. 152-163. [COBISS.SI-ID 1103191]
  6. VONTA, Tatjana. Pogled na predšolske otroke in njihove vzgojitelje iz evropske perspektive. Educa (Nova Gorica), 1993, 3, št. 3, str. 148-162. [COBISS.SI-ID 54586880]
  7. VONTA, Tatjana. Pregled različnih kurikularnih modelov v institucionalni predšolski vzgoji - modeli iz 18., 19. in začetka 20. stoletja. Del 1. Educa (Nova Gorica), 1994, 3, št. 5, str. 301-310. [COBISS.SI-ID 54640384]
icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki