Inkluzivna pedagogika

Metode dela z otroki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Metode dela z otroki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1.

1.

Vrsta predmeta / Course type

obvezni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

prof. dr, Mitja Krajnčan

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

Temeljna znanja

  • Uvod v metodiko dela z OPP (predmet metodike OPP, njeno mesto in pomen znotraj sistema edukacijskih ved, nameni in cilji metodičnega izobraževanja, struktura metodike OPP in vprašanja prilagajanja posameznima skupinam OOP).
  • Temeljne zahteve uspešnega metodičnega delovanja ali individualna strategija dela z OPP (osebni odnos, povezanost, didaktični pripomočki, ambient, klima itd.).
  • Globalna socialno-pedagoška strategija uspešnega dela z OPP (Izkustvena načela uspešnega delovanja, kot so zgodnje odkrivanje, kompenzacija razvojnih primanjkljajev na čustvenem, kognitivnem in socialnem področju itd.).

Specifična znanja

  • Izkustveno najbolj uporabne tehnike in metode proučevanja splošnih vsakdanjih in psihosocialnih problemov in težav OPP (biografske študije, načrtno in sistematično opazovanje, proučevanje pri igri in delu, proučevanje v skupini).
  • Izkustveno najbolj uporabne tehnike/metode razbremenjevanja občutkov socialne (vedenjske/čustvene), učne (storilnostne) neadekvatnosti (metode družabnih skupinskih iger, iger v naravi, športnih aktivnosti, umetniških dejavnosti, igranja vlog, pantomime, biblioterapija, hipoterapija).
  • Metode socialno integrativnega in naravnega socialnega učenja (oblike/metode skupinskega vodenja, izleti, zimovanja, planinarjenje, kolesarjenje vključno z oblikami doživljajske pedagogike).
  • Prilagajanje temeljnih metodičnih teoretičnih in empiričnih spoznanj/znanj posameznim skupinam OPP (v družini, v predšolskih oblikah, OŠ, internatih).
  • Psihosocialna pomoč OPP, odvisnih od psihoaktivnih snovi, računalništva, televizije.
  • Delo s posebno agresivnimi OPP.
  • Zagovorništvo kot posebna metoda zaščite otrokovih pravic, še posebej marginaliziranih posameznikov ali skupin.
  • Planiranje, načrtovanje, pripravljanje, izvajanje in evalvacija socialno-pedagoškega dela z OPP; akcijsko raziskovanje prakse, možnosti raziskovanja dobre prakse.
  • Mentalno-higienski vidik socialno-pedagoškega dela z OPP.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Ule, M. (ur). 1999. Predsodki in diskriminacije. Ljubljana, Znanstveno in publicistično središče.
  • Frankl, V (1992). Temeljna načela logoterapije, Mohorjeva družba Celje.
  • Good, P. (1994). Pravica do sreče, RIC, Radovljica.
  • Strmčnik, F. (2001). Didaktika, Ljubljana, Znanstveni institut FF.
  • Krajnčan, M. (1995). Doživljajska pedagogika, PBG, štev. 35; 34-65.
  • Škoflek, I. (1991). Teoretične predpostavke zavodske vzgoje, Zavod RS za šolstvo, Ljubljana.
  • Kiehn, R. (1997). Socialno-pedagoška oskrba otrok in mladostnikov v stanovanjskih skupinah, Samozaložba (A. Učakar & M. Krajnčan).
  • Gossen, D. (1993). Restitucija, RIC, Radovljica.
  • Brandon, A. (1992). Praktični priročnik za osebje v službah za ljudi s posebnimi potrebami, PeF Ljubljana.
  • Krajnc, A. (1979). Metode izobraževanja odraslih, Delavska enotnost Ljubljana.

Dopolnilna literatura:

  • Čačinovič-Vogrinčič, G. (1998). Psihologija družine, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana.
  • Coock, R. (1991). Velika knjiga iger.
  • Goleman, D. (1997). Čustvena inteligenca, MK, Ljubljana.

Dodatna literatura:

  • Raziskave in razprave o družbenem položaju marginaliziranih skupin in posameznikov, objavljene v reviji Socialna pedagogika, Združenje za socialno pedagogiko, od 2001 do 2007, Ljubljana, Pedagoška fakulteta Ljubljana.

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • Študentje se seznanijo s teoretičnimi pojmovanji družbenega položaja otrok/mladostnikov in odraslih oseb s posebnimi potrebami (v nadaljnjem besedilu OPP) ter z metodičnimi izhodišči primarne preventive v družini, šoli, ožjem in širšem socialnem okolju .
  • Seznanijo se s sodobnimi (domačimi in tujimi) socialno-pedagoškimi izhodišči strokovnega obravnavanja OPP v segregiranih, integriranih in inkluzivnih, neinstitucionalnih in institucionalnih oblikah.
  • Študentje obiskujejo (spoznajo) reprezentativne institucije za strokovno obravnavo OPP, v njih opravljajo obvezne metodične vaje, študijske prakse, študijske projekte in študentsko raziskovalno delo (za strokovno delo se učijo in pripravljajo v praktičnih, življenjskih situacijah).
  • Pod vodstvom mentorjev (praktikov), asistenta oziroma učitelja metodike se študentje uvedejo v konkretne (stvarne) učno-vzgojne in socialno-učne situacije OPP, in sicer po principih od lažjega k težjemu, od enostavnega k zahtevnejšemu (do osvojitve znanj, spoznanj, sposobnosti, spretnosti, veščin za začetek samostojnega strokovnega dela).

Splošne kompetence:

  • Zmožnost prepoznavanja in reševanja moralno etičnih dilem in problemov; delovanje s spoštovanjem in upoštevanjem človekovih pravic, integritete in dostojanstva posameznika.
  • Nudenje podpore pri samovrednotenju, zaupanju v lastne moči ter razvijanju pozitivnih pričakovanj.
  • Sposobnost vrednotenja oz. kritične evalvacije obstoječe prakse, politike in raziskovanja edukacije drugačnih in inkluzije.

Predmetnospecifične kompetence:

  • Razvijanje komunikacijskih (socialnih, emocionalnih in kognitivnih) spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov z osebami s posebnimi potrebami.
  • Razumevanje in obvladovanje različnih učno-vzgojnih oblik in metod dela z OPP (metode preventivnega, vzgojnega, kompenzacijskega ter socialno in osebnostno integrativnega delovanja).
  • Obvladovanje individualnega in skupinskega vzgojno svetovalnega dela.
  • Sodelovanje in delo s starši oziroma družinami OPP.
  • Pripravljanje, vodenje/izvajanje in evalvacija posebnih socialno-pedagoških projektov (projekti naravnega socialnega učenja, doživljajsko-pedagoški projekti, skupine za samopomoč, prostovoljstvo OPP).
  • Delo na sebi (introspekcija, avtorefleksija, samoevalvacija).

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Razume družbene predsodke in stereotipe o OPP
  • Razume njihov življenjski položaj
  • Se zna zavzeti in boriti za družbeno enakopravnost oseb s posebnimi potrebami

Uporaba:

  • Uporablja različne (sodobne) socialno-pedagoške pristope, oblike in metode dela oziroma uspešne oblike pomoči osebam s posebnimi potrebami (preventivne, kompenzacijske, integrativne, medialne itd.)

Refleksija:

  • Razume aktualna družbena dogajanja, povezana s položajem oseb s posebnimi potrebami
  • Je sposoben avtoanalize in avtorefleksije (lastnih vzgibov, postopkov, odločitev) itd.

Metode poučevanja in učenja:

Predavanja, razne oblike izkustvenega učenja v živo (spoznavanje oseb s posebnimi potrebami v njihovi stvarni situaciji); študijske simulacije socialnih situacij, uporabnih za študijsko analizo; vodena pomoč študenta konkretni osebi s posebnimi potrebami; prostovoljno socialno-pedagoško delo, projekti z določenimi skupinami oseb in z izbranimi (študijskimi) problemi; seminarsko delo; ekskurzije, portfolio lastnih študijskih dosežkov, refleksij ipd.

Kontaktne vaje se opravijo s skupinami po 15 študentov (največ), laboratorijske vaje (uvajanje študentov v konkretno problematiko in reševanje) pa s skupinami z največ 9 študentov (preskušeno število, ki še s svojo prisotnostjo ne moti naravne dinamike).

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • izpiti,
  • seminarsko delo,
  • projektno delo.
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki