do 2017/2018

Novi mediji kot ustvarjalni pripomoček

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Novi mediji kot ustvarjalni pripomoček

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Izobraževanje odraslih in razvoj kariere, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. mag.Tilen Žbona

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

  • osnove teoretičnih zakonitosti novih medijev,
  • implementacija uporabnikove vloge ob uporabi novih medijev,
  • izdelava konceptov za novomedijske sisteme,
  • dojemanje digitalnega prostora, umestitev in namenska raba novih tehnologij,
  • izdelava koncepta in digitalnega artefakta preko novih medijev.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • MANOVICH, Lev : The Language of New Media, MIT Press, Cambridge Mass, USA, 2001.
  • WEIBEL, Peter "Lichtkunst aus Kunstlicht" (with Gregor Jansen), ZKM | Center for Art and Media, Karlsruhe, 2005.
  • STREHOVEC, Janez UMETNOST INTERNETA : umetniško delo in besedilo v času medmrežja, 2003.
Dopolnilna literatura:
  • GRŽINIČ, Marina: The future of Computer Arts, MASKA, 2004.
Dodatna literatura:
  • LEVY, Pierre, Cybercultura. Gli usi sociali delle nuove tecnologie (naslov izvirnika:Cyberculture.Rapportau Conseil de l`Europe), Giangiacomo Feltrinelli Editore, Milano, 1999.
  • VIZUALNA kultura, Založba ZRC Ljubljana, 1999.
  • ŽIŽEK, Slavoj, Pogled s strani, Imago, Ljubljana, 1988.

Cilji in kompetence:

Cilji:

Prepoznavanje in interpretacija novomedijskih vmesnikov. Poznavanje teorij novih medijev. Izdelava koncepta novomedijskega artefakta, naravnanost in umestitev le tega v prostor. Upoštevanje uporabnikove vloge v odnosu z novomedijskimi okolji.

Splošne kompetence:

  • sposobnost ločevanja medijskega in novomedijskega okolja,
  • razumevanje človekove vloge v odnosu z novimi mediji,
  • stroj kot podaljšek kognitivnega procesa,
  • sposobnost izbire ustreznosti koncepta glede na naravnanost potreb.

Predmetnospecifične kompetence:

  • izdelava koncepta za novomedijski artefakt,
  • analiza prostora in naravnanost novomedijskega sistema v okolju,
  • vrednotenje aplikativnih sistemov.

Predvideni študijski rezultati:

  • Poznavanje teorij novih medijev;
  • Izdelava koncepta za novomedijski sistem z upoštevanjem uporabnikovega značaja;
  • Razumevanje naravnanosti vmesnika na lastnost uporabnika;
  • Dojemanje prostorskih različic in zunanjih dejavnikov.

Metode poučevanja in učenja:

  • multimedijske predstavitve,
  • predavanja,
  • diskusija,
  • projektno skupinsko delo,
  • samostojno delo študentov.

Metode dela:

  • razlaga,
  • razgovor,
  • obravnava konceptov,
  • delo z različnimi vmesniki,
  • delo z odprtokodnimi programi,
  • delo s pretvorniki analognih sistemov v digitalni zapis (skener, digitalni fotoaparat-kamera, mikrofon ipd.).

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Seminarska naloga (predstavitev koncepta),
  • izpit / predstavitev digitalnega artefakta.

Seminarska naloga 30%,

izpit / predstavitev digitalnega artefakta 70%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. BOVCON, Narvika, ŽBONA, Tilen, VAUPOTIČ, Aleš (ur.). Tilen Žbona. Ljubljana: ArtNetLab - Društvo za povezovanje umetnosti in znanosti, 2007. [10] str., ilustr. ISBN 978-961-92000-2-5. [COBISS.SI-ID 231542784
  2. ŽBONA, Tilen. Opustime less. selected art work. [S. l.: s. n.], 2011. 1 mapa (6 grafičnih listin), ilustr. [COBISS.SI-ID 4219095]
  3. ŽBONA, Tilen. Novi medij kot ustvarjalni pripomoček = New media as a motivational tool. V: STARC, Sonja (ur.), RAZPET, Nada (ur.). Pismenost na vseh stopnjah izobraževanja : izvlečki : abstracts. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 60. [COBISS.SI-ID 3430871]
  4. ŽBONA, Tilen. Svetovni arhitekturni presežki. Goodlife, okt. 2009, letn. 1, št. 5, str. 10-11, ilustr. [COBISS.SI-ID 4031959]
  5. ŽBONA, Tilen. Barvita umetnost. Golf klub, mar. 2010, vol. 5, št. 36, str. 94-96, ilustr. [COBISS.SI-ID 4032215]
  6. ŽBONA, Tilen. Immaginario scientifico / Science centre / Znanstveni center / Interaktivni multimedijski muzej znanosti. Likov. vzgoja, december 2007, letn. 8, št. 39-40, str. 57-62, ilustr. [COBISS.SI-ID 7277385]
  7. ŽBONA, Tilen. Hybrid - subjects III. V: BOVCON, Narvika (ur.), VAUPOTIČ, Aleš (ur.). Green desert. Nova Gorica: Kulturni dom, 2007, str. 48-49. [COBISS.SI-ID 4030935]
  8. ŽBONA, Tilen. Percepcija in ustvarjanje v sodobnem času = Perception and creation in modern times. V: MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), BOROTA, Bogdana (ur.). Mednarodni znanstveni sestanek Umetnost in kurikul, Koper, 28. november 2008. Izvlečki. Koper: Pedagoška fakulteta = Capodistria: Facoltà di Studi Educativi = Koper: Faculty of Education, 2008, str. 31. [COBISS.SI-ID 3032023]
icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki