do 2017/2018

Psihologija razvoja in učenja

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Psihologija razvoja in učenja
2. Koda predmeta: IO – I10
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Petra Dolenc
4. Število KT: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Stopnja študijskega programa: študijski program druge stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni predmet
9. Letnik: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

 

Obveznosti:

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure)

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

30

1

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij virov in literature (ŠL)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence

a.) Cilji:

  • spoznati in razumeti temeljne zakonitosti razvoja ter interakcijskega delovanja dejavnikov, ki vplivajo na različna področja razvoja,
  • spoznati in razumeti spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces v različnih razvojnih obdobjih,
  • razumeti posebnosti učenja otrok, mladostnikov in odraslih,
  • ozavestiti vlogo odraslega pri interakcijskem delovanju psiholoških dejavnikov za uspešno delo v izobraževanju,.



b) Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c) Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje značilnosti razvoja in učenja, otrok, mladostnikov in odraslih,
  • zmožnost opazovanja in spremljanja različnih vidikov razvoja in učenja,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti in individualnih posebnosti učečih,
  • ustvarjanje učnega vzdušja kjer se spoštuje različnost in spodbujata samostojnost in odgovornost.



Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • vloga psihologije v izobraževanju,
  • razumevanje razvoja (kulturni in socialni kontekst),
  • zakonitosti razvoja in učenja, interakcijski vplivi različnih dejavnikov razvoja,
  • vloga pozitivne psihologije pri učenju in poučevanju,
  • področja razvoja in razvojna obdobja (mejniki, razvojne naloge),
  • kontradikcije razvoja (individualni tempo, primanjkljaj ali razlika)
  • podporni sistemi razvoja in učenja (od mikrosistemov do makrosistema),
  • pomen zgodnjih intervencij,
  • pojmovanje otroštva (empirizem, nativizem, interakcionalizem),
  • značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja otroka,
  • zgodnje zanemarjanje in zlorabe,
  • pojmovanje mladostništva in razvojne naloge mladostništva,
  • značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja mladostnika
  • vrstniška skupina, prijateljstva, intimnost, tvegano vedenje,
  • vloga odraslega pri kakovostnem profesionalnem delu z otroki.,
  • spretnosti poučevanja in vpliv na učno motivacijo,
  • vzpodbude in ovire pri razvoju avtonomnosti in ustvarjalnosti (na nivoju družbe, šole in osebnosti).


18. Literatura:
a.) Osnovna literatura:

  • Blakemore, S. J., Frith, U. (2005). The learning brain – lessons for education. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy..
  • Pergar. K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta univerze v Ljubljani.
  • Gardner, H. (1995). Razsežnost uma: teorija o več inteligencah. Ljubljana: Tangram.
  • Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • pozna temeljne značilnosti razvoja in učenja otroka, mladostnika in odraslega,
  • pozna in razume spodbudne in škodljive vplive okolja v obdobju otroštva,
  • razume posebnosti miselnih strategij,
  • (samo)kritično razmišlja o pedagoško-psiholoških problemih dela v šolii.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarji,
  • vaje v manjših skupinah.


21. Uporabljeni načini preverjanja znanja::

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga,
  • pisni izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:

  • v skladu z normativi


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
• seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec



Evalvacija:
25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.




Učni načrt sestavila
izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki