do 2017/2018
Specialna pedagogika
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Specialna pedagogika
2. Koda predmeta: IO – I09
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Božidar Opara
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/ka spozna koncepte vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Spozna bistvene značilnosti vseh vrst in stopenj otrok s posebnimi potrebami. Spozna oblike in načine vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami ter prilagajanja učno vzgojnega procesa in dodatno strokovno pomoč.
Splošne kompetence:
- prepoznavanje bio-psiho-socialnih značilnosti in potreb populacije otrok s posebnimi
- potrebami
- razvijanje sposobnosti za identifikacijo otrok s posebnimi potrebami
- razvijanje sposobnosti in pridobitev znanj za nudenje strokovne pomoči in prilagoditev vzgoje in izobraževanja otrokom s posebnimi potrebami
Predmetnospecifične kompetence*:
- oblikovati pozitiven odnos do otrok s posebnimi potrebami
- spoznati možne prilagoditve in pomoč pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami
- sodelovati pri pripravi individualiziranega programa usposabljanja otroka sposebnimi potrebami
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Filozofske in paradigmatske osnove za koncepiranje vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami s kratkim zgodovinskim diskurzom:
- nastanek prvih organiziranih oblik vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
- postmodernistična paradigma vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
Klasifikacija otrok s posebnimi potrebami:
- medicinski modeli
- sodobni koncepti
- naš koncept klasifikacije
Prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami:
- odkrivanje skozi proces vzgoje in izobraževanja
- normativna podlaga našega koncepta
Nov koncept vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami:
- pravna podlaga
- integracija, inkluzija
- koncept usmerjanja
- programi vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
Družbeno sistemski pogoji in družbena organiziranost v skrbi za otroke s posebnimi
potrebami.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v RS ( 1995) Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo in šport
- Galeša M. : (1995) Specialna metodika individualizacije, Didakta, Radovljica
- Kovačević V.: ( 1988) Osnove teorije defektologije, Zagreb, Fakultet za defektologijo
- Opara B.: ( 2005) Otroci s posebnimi potrebami v vrtcu in šolah, Centerkontura, Ljubljana
- Opara B.: ( 2002) Nekateri problemi terminologizacije, Defectologica Slovenica,Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami ter o kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami ( 2003) Uradni list RS št 54)
- Skala A.: ( 1962) O vzgoji razvojno prizadetih otrok, Ljubljana, DZS
- Zakon o OŠ ( 1966) ,Uradni list RS
- Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ( 2000), Uradni list RS št. 54
Dopolnilna literatura*:
- Zbornik Osebe s posebnimi potrebami v procesu inkluzije ter vloga defektologov in specializiranih institucij ( 2002) Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik s simpozija Uresničevanje integracije v praksi ( 1997) Društvo defektolgov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik Integracija, inkluzija v vrtcu, osnovni in srednji šoli ( 2002) Zveza društev
- pedagoških delavcev Slovenije, Ljubljana
Dodatna literatura*:
- Zbornik referatov Družbena skrb za vzgojo, izobraževanje in socialno varstvo oseb s posebnimi potrebami ( 2000) Deset let pozneje, društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik Kaj hočemo in kaj zmoremo ( 1992) Pedagoška fakulteta v Ljubljani, Ljubljana
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/ka pozna vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj pri otrocih s posebnimi potrebami
- Zna grobo prepoznati otroka s posebnimi potrebami in je usposobljen za sodelovanjev timu, ki obravnava otroka
- Pozna programe vzgoje in izobraževanja, v katere se vključujejo otroci s posebnimi potrebami
- Je usposobljen za oblikovanje ustreznih odnosov v skupini oziroma razredu, ki so primerni in nujni za otroke s posebnimi potrebami
Uporaba:*
- Diplomant /ka je sposoben/na prepoznati posebne potrebe pri otroku
- Zna sodelovati v strokovnem timu in sodelovati pri pripravi individualiziranega programa
- Zna opraviti potrebne prilagoditve vzgoje in izobraževanja za otroka s posebnimi potrebami
Refleksija:*
Diplomant/ka je zmožen/na sprotnega preverjanja svojega dela v smislu preverjanja ustreznosti vključitve otroka s posebnimi potrebami v določen program vzgoje in izobraževanja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja z aplikacijo znanja preko metode študije primera. Aktivne metode učenja (diskusije, analize, iniciative...)
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpiti, kjer mora študent/ka pokazati, kako zna uporabiti pridobljena znanja v konkretnih situacijah, kako prepoznati posebne potrebe otroka in kako mu prilagoditi vzgojno izobraževalno delo.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
- v skladu z normativi
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica s projektorjem.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna evalvacija in vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravil:
doc. dr. Božidar Opara
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper