do 2017/2018
Svetovalno delo v izobraževanju odraslih
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Svetovalno delo v izobraževanju odraslih
2. Koda predmeta: IO-I06
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje metod odkrivanja potreb po novem znanju in oblik svetovanja odraslim
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere
- obvladovanje postopkov in principov svetovalnega dela in načrtovanja ter izvajanja intervencijskih programov
- razvijanje sposobnosti uporabe inovativnih metod, tehnik in oblik svetovanja za specifične ciljne skupine
b. Splošne kompetence:
- sposobnost razumevanja družbe, psiholoških, ekonomskih in pravnih temeljev
- avtonomnost in odgovornost pri strokovnem delu
c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje teoretičnih osnov in modelov izobraževalnega in kariernega svetovalnega dela
- usposobljenost za zaznavanje in reševanje sodobnih problemov vzgoje in izobraževanja ter razvoja kariere
- oblikovanje celovite ocene učnih potreb posameznika oziroma skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih) z ustreznimi postopki in instrumenti
- usposobljenost za izvajanje svetovanja na področju izobraževanja odraslih in razvoja kariere
- razvijanje identitete izobraževalca odraslih in svetovalca za razvoj kariere
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Sodobno izobraževanje odraslih in potrebe po svetovanju
Opredelitev koncepta svetovalnega dela
Opredelitev koncepta andragoškega svetovalnega dela
Potrebe odraslih po izobraževanju in andragoškem svetovanju
Motivacija in učenje odraslih
Zvrsti svetovalnega dela:
- informiranje
- svetovanje
- diganosticiranje
- svetovanje za razvoj osebne in poklicne poti
Komunikacija v procesu andragoškega svetovanja
Organiziranost in sistemska ureditev svetovalnega dela
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Jelenc Krašovec, S., Jelenc, Z. (2003). Andragoško svetovalno delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- McGiveny, V, (1990), Education's for other peole: access to education for non-participant adults. Leicester: NIACE.
- Mohorčič Špolar, V.idr. (2001), Udeležba prebivalcev Slovenije v izobraževanju odraslih. Ljubljana: ACS.
- Niklanović, S. (ur.) (1997). Prispevki o poklicnem svetovanju 1. Ljubljana: Izida.
- Vilič Klenovšek, T., Klemenčič, S. (2002). Svetovanje v izobraževanju odraslih. Ljubljana: ACS.
- Dopolnilna literatura:
- Tuijnman in drugi (ur.) (1997), Adult basic skills. USA: Hamilton Press.
- Woolfe, R., Murgatroyd, S. in Rhys, S. (1987). Guidance and Counselling in Adult and Continuing Education. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.
- Career Guidance. A handbook for policy makers. OECD: Paris.
- Kristančič, A., Osterman, A. (1998). Osnove in elementi svetovalne komunikacije. Ljubljana: Združenje svetovalnih delavcev.
Dodatna literatura:
- Radovan, M. (2002), Ovire odraslih pri vključevanju v izobraževanje. V: Andragoška spoznanja, 2002/1, str. 24-31.
- Radovan, M. (2003), Analiza dejvanikov, ki vplivajo na motiviranost brezposelnih za izobraževanje. V: Psihološka Obzorja 2003/4, str. 109-120.
- Radovan, M. (2008), Motivacijski profili odraslih v formalnem izobraževanju. V: Andragoška Spoznanja, 2008/1-2, str. 77-85.
Seznam literature se vsako leto aktualizira. Z literaturo za izdelavo seminarjev bodo študentje seznanjeni na seminarjih.
19. Predvideni študijski dosežki.
Znanje in razumevanje:
- pozna umesititev andragoškega svetovalnega dela v sistemu izobraževanja
- razvija pozitiven odnos do andragoškega svetovalnega dela
- razume problematiko participacije v izobraževanju odraslih z vidika posameznika, družbe in njunega odnosa.
Uporaba:
- usposobljen za uporabo osnovnih oblik in metod andragoškega svetovalnega dela
- zmožna ustrezne komunikacije pri andragoškem svetovalnem delu
- zmožnen/zmožna uporabe in prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso.
Refleksija:
- zmožen/zmožna analize strokovne literature in drugih virov iz področja
- prepozna teoretične koncepte v praksi, jih zna razložiti, kritično ovrednotiti in primerjati
- razvija spretnosti samorefleksije in avtonomnosti pri sprejemanju strokovnih odločitev ter argumentiranja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- predavanja
- študij literature
- seminarsko delo
- konzultacije
- samostojni študij
- vaje v manjših skupinah.
Metode dela:
interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
- Seminarski izdelek 20% ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
- Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene
Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili PeF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec
Novice
20. jan. | Novice
Živa knjižnica socialnih pedagogov
V četrtek, 16. januarja 2025, so na Oddelku za socialno pedagogiko na UP PEF prvič izvedli živo knjižnico.
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
Dogodki
23. jan. | Dogodek Ljubljana
Razstava Pepel kot izziv v umetniški praksi
14. feb. - 15. feb. | Dogodek Koper