do 2017/2018
Andragoška gerontologija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Andragoška gerontologija
2. Koda predmeta: IO-I03
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
- poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
- razumevanje sodobnih spoznanj socialne gereontologije, ki so korelirane z učenjem v tretjem življenjskem obdobju.
- ozaveščanje o pomenu učenja v tretjem življenjskem obdobju za družbeni, ekonomski in individualni razvoj
- ozaveščanje o pomenu kakovostnega staranja in medgeneracijskega povezovanja
b. Splošne kompetence:
- sposobnost razumevanja družbe, psiholoških, ekonomskih in pravnih temeljev
- sposobnosti razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
- sposobnost razumevanja razvoja posameznika v različnih razvojnih obdobjih
- sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
c. Predmetno specifične kompetence:
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb po izobraževanju v tretjem življenjskem obdobju
- uporabljanje ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju
- poznavanje in razumevanje socialnih procesov in družbene pogojenosti
- poznavanje, razumevanje in upoštevanje dejavnikov, ki vplivajo na kakovostno staranje in razvijanje kakovostnih medgeneracijskih odnosov.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Predmet je zasnovan interdisciplnarno povezuje različne vidike staranja
- opredelitev staranja in starosti
- socialna gerontologija v Sloveniji in po svetu
- družbena pogojenost tretjega življenjskega obdobja
- fiziološki aspekti staranja
- psihološki aspekti staranja
- družbeni aspekti staranja
- medčloveški odnosi in medgeneracijsko povezovanje
- učenje v tretjem življenjskem obdobju
- priprava na kakovostno starost
- programi, politika in institucije za tretje življenjsko obdobje
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Ramovš, J. (2003): Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka.
- Kristančič, A. (2005), Nova podoba staranja: siva revolucija. Ljubljana: združenje svetovalnih delavcev Slovenije.
- Withnall, A.; McGivney, V.; Soulsby, J.(2004): Older people learning: myths and realities. Leicester: NIACE.
Dopolnilna literatura:
- Požarnik H. (1981): Umetnost staranja. Ljubljana, Cankarjeva založba.
- Hlebec, V. (2003): Socialna omrežja starostnikov v Sloveniji.V: Družboslvne razprave, 43: 171-182.
- Šelb, J.(2001): Moja upokojitev – moj novi izziv. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
- Kuhn, K., Taylor,P., Lunde, A., Mirabile, M., Reday-Mulvey,G.(1998): Career planning and employment of older workers. Driekant, education&consultancy Maastricht, Netherlands.
Dodatna literatura:
Commission of the European Communities (2003): The demographic future of Europe – from challenge to opportunity, Commission of the European Communities.Brussels.
Članki iz znanstvene gerontološke revije Kakovostna starost in andragoške revije Andragoška spoznanja.
19. Predvideni študijski dosežki.
a. Znanje in razumevanje:
- razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
- poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
- pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike staranja in učenja v tretjem življenjskem obdobju
b. Uporaba:
- sposoben razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
- sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
- sposoben uporabe ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju
c. Refleksija:
- premoščanje družbeno pogojenih stereotipov o starosti
- ozaveščanje o pomenu kakovostnih medgeneracijskih odnosov
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- predavanja
- študij literature
- seminarsko delo
- konzultacije
- samostojni študij
- vaje v manjših skupinah.
Metode dela: interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (Razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
- Seminarski izdelek 20% ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
- Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene
Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper