do 2017/2018

Upravljanje znanja v organizaciji

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Upravljanje znanja v organizaciji
2. Koda predmeta: IO-I01
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Andreja Barle Lakota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:

  • poznavanje dejavnikov in sodobnih oblik izobraževalnih in kariernih procesov v organizacijah
  • poglobljeno poznavanje metod planiranja, organiziranja, vodenja in nadziranja izobraževanja
  • razvijanje odgovornosti za razvoj izobraževanja in kariere odraslih (v organizacijah)
  • ozaveščanje o različnih okoliščinah, v katerih se lahko učenje izvaja, in različnih vlogah udeležencev učnega procesa
  • razvijanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v izobraževanju odraslih

b. Splošne kompetence:

  • avtonomnost in odgovornost pri strokovnem delu
  • organizacijske in vodstvene sposobnosti v delovnem kontekstu
  • sposobnosti vodenje (interdisciplinarne) delovne skupine

c. Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje modelov managementa znanja
  • razvijanje avtonomnosti pri iskanju rešitev v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah na področju izobraževanja odraslih in razvoja kariere
  • sposobnost vodenja ali usklajevanja (multidisciplinarnih) izobraževalnih skupin
  • razumevanje odnosov med izobraževalno institucijo in socialnim okoljem
  • sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih in kariernih področij


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

Temeljne vsebine
1. Družba znanja in koncept učeče se organizacije
2. Temeljni pojmi upravljanja znanja
3. Pomen upravljanja znanja v organizacijah
4. Teoretični koncepti upravljanja znanja v organizacijah
5. Sodobni sistemi upravljanja znanja

Specifične vsebine
1. Intelektualni kapital organizacije
2. Modeli organizacijskega učenja
3. Vpliv organizacijske kulture na učenje organizacije
4. Identifikacija in prenos znanja v organizacijah
5. Pomen tehnologije pri prenosu znanja

18. Literatura:
Osnovna literatura

  • Barle, A. (2008). Družba znanja: izzivi izobraževanja v 21. stoletju. Koper: Fakulteta za management.
  • Hislop, D. (2005). Knowledge management in organizations. Oxford: Oxford University Press, 2005
  • Maček, M. (2000). Upravljanje znanja v slovenskih podjetjih. Ljubljana : Inštitut za intelektualni kapital organizacij. Koper: Fakulteta za management.
  • Tavčar, M. I. (2005) Skriti zakladi znanja: management ekspertnih organizacij. Koper: Fakulteta za management.
  • Dopolnilna literatura
  • Benjamins, V. R. (2001). »Knowledge management in knowledge-intensive organizations«. www.isoco.com/isococom/whitepapers/files/km-88.pdf.
  • Fuller, S. (2001). Knowledge Management Foundations. Boston: Butterworth-Heinemann.
  • Upravljanje in poslovodenje znanja (2002). Ljubljana: GV Izobraževanje in Inštitut za izobraževalni management.

Dodatna literatura

  • Akella, D. (2007). Learning Organizations: Management Control Systems? V: Global Business Review, let. 13, št. 8, str. 13-28.
  • Senge, P. (1994). The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization. NY. Currency Doubleday.


19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje:

  • poznavanje temeljnih pojmov s področja upravljanja znanja (družba znanja, učeča se organizacija itd.) v različnih kontekstih
  • poznavanje sistemov upravljanja znanja in ključnih dejavnikov pri uvedbi sistemov
  • uporaba teoretičnih znanj na področju upravljanja znanja pri uvajanju sistemov v realnih okoljih
  • poznavanje instrumentov evaluacije izvedljivosti strategij upravljanja znanja v organizacijah

Spretnosti:

  • sposobnost identifikacije potreb organizacije na področju upravljanja znanja
  • izvedba analize in razvoja organizacijskih procesov v podporo upravljanju znanja
  • izvedba evalavacije in nadzora sistemov upravljanja znanja


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:

  • Interaktivna predavanja
  • Razgovor/diskusija/debata
  • Proučevanje primera
  • Vključevanje gostov iz prakse

Metode dela:

  • Frontalna oblika poučevanja
  • Samostojno delo študentov
  • E- izobraževanje


21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni/ustni izpit predstavlja 70% ocene.
Opravljene in predstavljene vaje pa obsegajo 30% ocene.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • habilitiran visokošolski učitelj
  • sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov:

  • Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
  • Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
  • Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
  • Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.



Učni načrt pripravila:
doc. dr. Andreja Barle Lakota

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki