do 2017/2018
Andragogika ciljnih skupin
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Andragogika ciljnih skupin
2. Koda predmeta: IO-08
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje trendov udeležbe odraslih v izobraževanju v RS in po svetu glede na različne značilnosti odraslih;
- spoznavanje značilnosti, problemov in specifičnih potreb izbranih ciljnih skupin pri izobraževanju odraslih;
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere;
- ozaveščanje o različnih okoliščinah, v katerih se lahko učenje izvaja, in različnih vlogah udeležencev učnega procesa;
- razvijanje sposobnosti uporabe inovativnih metod, tehnik in oblik poučevanja za specifične učne skupine;
b. Splošne kompetence:
- sposobnosti razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
- sposobnost razvoja zahtevnih kognitivnih spretnosti, povezanih z razvojno stopnjo posameznika
- sposobnost razvijanja pozitivnega okolja za izobraževanje z upoštevanjem raznolikosti, večkulturnosti in etičnosti
- c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje problematik, ki vplivajo na participacijo posebnih ciljnih skupin odraslih;
- poznavanje šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih) z ustreznimi postopki in instrumenti;
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere ter zmožnosti načrtovanja ustrezne ponudbe;
- poznavanje in razumevanje teoretskih in sistemskih vprašanj izobraževanja ciljnih skupin.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
1. Opredelitev teoričnih konceptov:
- segregacija, integracija, inkluzija
- družbena stratifikacija
2. Udeležba odraslih v izobraževanju:
- raziskave participacije odraslih v izobraževanju v RS, EU in po svetu: analiza stanja in trendov;
- raziskave o motivaciji, teorije motivacije in modeli
- dejavnikih udeležbe oz. neudeležbe
3. Izobraževanje izbranih ciljnih skupin, med temi:
- odraslih v različnih starostnih obdobjih
- brezposelni
- odrasli z nezadostno temeljno izobrazbo
- pripadniki etničnih skupin, priseljenci, begunci
- osebe s posebnimi potrebami
- vodstveni delavci
- obsojenci
4. Socialni in kulturni kapital
5. Primerjava izbranih ciljnih skupin z vidika stroke in potreb po izobraževanju
6. Sistemska urejenost izobraževanje odraslih glede na posamezne ciljne skupine
18. Literatura.
a. Osnovna literatura:
- Kump, S. (2002). Vloga socialnega kapitala v izobraževanju odraslih. V: Andragoška spoznanja, let 8, št. 1, str. 8-23.
- McGivney, V. (2003), Fixinf or changing the pattern?: reflections on widening adult participation in learning. Leicester, NIACE.
- McGivney, V. (2003), Recovering outreach: concepts, issues and practices. Leicester, NIACE.
- Mohorčič Špolar, V. idr. (2001). Udeležba prebivalcev Slovenije v izobraževanju odraslih. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Tuijnman A. C. in Van Ker Kamp M., (ur.)(1991), Learning across the lifespan, Pergamon Press, Oxford.
b. Dopolnilna literatura:
- Titmus, C.J. (ed.) (1989). Lifelong Education for Adults: An International Handbook. Oxford: Pergamon Press. str. 311-333.
- Novak, M., Nagode, M. (2004). Omrežja socialne opore in revščina. V: Novak, M. idr. (2004). Omrežja socialne opore prebivalstva Slovenije. Ljubljana: Inštitut Republike Slovenije za socialno varstvo, str. 97 – 110.
- Hozjan D. (2005). Izobraževanje zaposlenih v slovenskih podjetjih. V: Sodobna Pedagogika, št. 2, str. 80-100.
c. Dodatna literatura:
- Članki iz revije Andragoška spoznanja
19. Predvideni študijski dosežki.
a. Znanje in razumevanje:
- Pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike učenja odraslih glede na posamezne cilje skupine;
- razume, razvija občutljivost in se čuti zavezanega za delovanje za marginalizirane posameznike zaradi njihove etničnosti, socialno ekonomskega statusa, spola, posebnih potreb;
- razume problematiko participacije v izobraževanju odraslih z vidika posameznika, družbe in njunega odnosa.
b. Uporaba:
- pozna osnovne oblike in metode dela za različne ciljne skupine;
- razvija spretnosti za oblikovanje inkluzivnih vzgojnoizobraževalnih praks in jih kritično ovrednoti;
- zmožnen/zmožna uporabe in prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso.
- c. Refleksija:
- Zmožen/zmožna analize strokovne literature in drugih virov iz področja
- prepozna teoretične koncepte v praksi, jih zna razložiti, kritično ovrednotiti in primerjati
- razvija spretnosti samorefleksije in avtonomnosti pri sprejemanju strokovnih odločitev ter argumentiranja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- predavanja
- študij literature
- seminarsko delo
- konzultacije
- samostojni študij
- vaje v manjših skupinah.
Metode dela:
interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
- Seminarski izdelek 20% ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
- Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene
Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper