do 2017/2018

Andragogika ciljnih skupin

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Andragogika ciljnih skupin
2. Koda predmeta: IO-08
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /

 

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:

  • poznavanje trendov udeležbe odraslih v izobraževanju v RS in po svetu glede na različne značilnosti odraslih;
  • spoznavanje značilnosti, problemov in specifičnih potreb izbranih ciljnih skupin pri izobraževanju odraslih;
  • razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere;
  • ozaveščanje o različnih okoliščinah, v katerih se lahko učenje izvaja, in različnih vlogah udeležencev učnega procesa;
  • razvijanje sposobnosti uporabe inovativnih metod, tehnik in oblik poučevanja za specifične učne skupine;

b. Splošne kompetence:

  • sposobnosti razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
  • sposobnost razvoja zahtevnih kognitivnih spretnosti, povezanih z razvojno stopnjo posameznika
  • sposobnost razvijanja pozitivnega okolja za izobraževanje z upoštevanjem raznolikosti, večkulturnosti in etičnosti
  • c. Predmetno specifične kompetence:
  • poznavanje problematik, ki vplivajo na participacijo posebnih ciljnih skupin odraslih;
  • poznavanje šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih) z ustreznimi postopki in instrumenti;
  • razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere ter zmožnosti načrtovanja ustrezne ponudbe;
  • poznavanje in razumevanje teoretskih in sistemskih vprašanj izobraževanja ciljnih skupin.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
1. Opredelitev teoričnih konceptov:

  • segregacija, integracija, inkluzija
  • družbena stratifikacija

2. Udeležba odraslih v izobraževanju:

  • raziskave participacije odraslih v izobraževanju v RS, EU in po svetu: analiza stanja in trendov;
  • raziskave o motivaciji, teorije motivacije in modeli
  • dejavnikih udeležbe oz. neudeležbe

3. Izobraževanje izbranih ciljnih skupin, med temi:

  • odraslih v različnih starostnih obdobjih
  • brezposelni
  • odrasli z nezadostno temeljno izobrazbo
  • pripadniki etničnih skupin, priseljenci, begunci
  • osebe s posebnimi potrebami
  • vodstveni delavci
  • obsojenci

4. Socialni in kulturni kapital

5. Primerjava izbranih ciljnih skupin z vidika stroke in potreb po izobraževanju

6. Sistemska urejenost izobraževanje odraslih glede na posamezne ciljne skupine

18. Literatura.
a. Osnovna literatura:

  • Kump, S. (2002). Vloga socialnega kapitala v izobraževanju odraslih. V: Andragoška spoznanja, let 8, št. 1, str. 8-23.
  • McGivney, V. (2003), Fixinf or changing the pattern?: reflections on widening adult participation in learning. Leicester, NIACE.
  • McGivney, V. (2003), Recovering outreach: concepts, issues and practices. Leicester, NIACE.
  • Mohorčič Špolar, V. idr. (2001). Udeležba prebivalcev Slovenije v izobraževanju odraslih. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
  • Tuijnman A. C. in Van Ker Kamp M., (ur.)(1991), Learning across the lifespan, Pergamon Press, Oxford.

b. Dopolnilna literatura:

  • Titmus, C.J. (ed.) (1989). Lifelong Education for Adults: An International Handbook. Oxford: Pergamon Press. str. 311-333.
  • Novak, M., Nagode, M. (2004). Omrežja socialne opore in revščina. V: Novak, M. idr. (2004). Omrežja socialne opore prebivalstva Slovenije. Ljubljana: Inštitut Republike Slovenije za socialno varstvo, str. 97 – 110.
  • Hozjan D. (2005). Izobraževanje zaposlenih v slovenskih podjetjih. V: Sodobna Pedagogika, št. 2, str. 80-100.

c. Dodatna literatura:

  • Članki iz revije Andragoška spoznanja


19. Predvideni študijski dosežki.
a. Znanje in razumevanje:

  • Pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike učenja odraslih glede na posamezne cilje skupine;
  • razume, razvija občutljivost in se čuti zavezanega za delovanje za marginalizirane posameznike zaradi njihove etničnosti, socialno ekonomskega statusa, spola, posebnih potreb;
  • razume problematiko participacije v izobraževanju odraslih z vidika posameznika, družbe in njunega odnosa.

b. Uporaba:

  • pozna osnovne oblike in metode dela za različne ciljne skupine;
  • razvija spretnosti za oblikovanje inkluzivnih vzgojnoizobraževalnih praks in jih kritično ovrednoti;
  • zmožnen/zmožna uporabe in prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso.
  • c. Refleksija:
  • Zmožen/zmožna analize strokovne literature in drugih virov iz področja
  • prepozna teoretične koncepte v praksi, jih zna razložiti, kritično ovrednotiti in primerjati
  • razvija spretnosti samorefleksije in avtonomnosti pri sprejemanju strokovnih odločitev ter argumentiranja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:

  • predavanja
  • študij literature
  • seminarsko delo
  • konzultacije
  • samostojni študij
  • vaje v manjših skupinah.

Metode dela:
interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:

  • Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
  • Seminarski izdelek 20% ocene
  • Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
  • Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene

Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov

  • Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
  • Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
  • Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
  • Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.



Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki