do 2017/2018
Psihologija organizacij
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Psihologija organizacij
2. Koda predmeta: IO-05
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent: /
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje dejavnikov in sodobnih oblik izobraževalnih in kariernih procesov v organizacijah
- razvijanje odgovornosti za razvoj izobraževanja in kariere odraslih (v organizacijah)
- usposobljanje za timsko delo (poučevanje) in sodelovanje z drugimi strokovnimi delavci, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu
- razvijanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v izobraževanju odraslih
b. Splošne kompetence:
- organizacijske in vodstvene sposobnosti v delovnem kontekstu
- sposobnost razvoja zahtevnih kognitivnih spretnosti, povezanih z razvojno stopnjo posameznika
- odprtost za nasvete in sodobna dognanja v svojem poklicnem okolju
c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje modelov managementa znanja
- oblikovanje celovite ocene učnih potreb posameznika oziroma skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih) z ustreznimi postopki in instrumenti
- sposobnost vodenja ali usklajevanja (multidisciplinarnih) izobraževalnih skupin
- sposobnost organiziranja aktivnega in samostojnega učenja
- analiziranje aktualnih socialnih norm in odnosov, povezanih z izobraževanjem odraslih in razvojem kariere, in izvajanje aktivnosti za njihovo razvijanje
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
1. Uvod: predmet in metode psihologije organizacije
a. osebnost in dejavnost, dejavnost in delo; teorije psihologije organizacije: humana teorija (Mc Gregor), parcitipativna teorija (Likert), sistemsko teoretski zastavek in teorija vlog (Katz in Kahn), teorija organizirane dejavnosti (Weick), teorija socialnega učenja (Luthans) itd.; načrtovanje in izvajanje organizacijsko psihološkega raziskovanja
2. Zrcaljenje ljudi na pri delu in v delovnem procesu
a. pomen in učinek dela; fiziološko psih. vidik dela; tehnično psih. vidik dela
b. raziskovanje in racionalizacija delovnega okolja: poklicno psihološki vidik dela
c. kako se povezovati in sodelovati z drugimi pri delu in delovnem procesu, pomen socialnih vezi in zrcaljenja med posamezniki
3. Posameznik
a. prilagajanje človeka delu (profesionalna orientacija in sekcija); metode osebnostne diagnostike in izbora (psihometrija, testna teorija); osebnostni razvoj (profesionalna izobrazba in trening); osebno doživljanje dela in stres (fluktuacija, absentizem) , psihična izgorelost na delovnem mestu
b. Osamljenost v socialnem svetu
c. Človekov sebični gen, človek kot socialna žival in izguba nadzora
4. Skupina
a. človek v skupini; človek v organizaciji; formalni in neformalni učinki organizacije in skupine na posameznika; skupinske norme in kohezivnost; socialnopsihološke relacije in dinamika dela in delovne situacije (sodelovanje, tekmovanje, konflikti); Vodenje in sledenje; skupinsko delo in učinek
b. Kognitivni vidiki sodelovanja, kooperativni gen Joachima Bauerja
5. Organizacija
a. organizacijska klima; organizacijska diagnostika; motivacija in organizacija: pojasnjevalni modeli motivacije; vsebinski in homeostatični modeli; struktura motivov; motivacija, delo, organizacija; teorije motivacije (procesne in vsebinske)
b. Človeška narava in potreba po socialnem povezovanju
6. Vedenje na delovnem mestu, nova psihologija dela in delovnega procesa, konflikti na delovnem mestu , nasilje na delovnem mestu, princip človečnosti (Joachim Bauer), zavarovanje pred nežaljenimi vplivi (Philip Zimbardo)
18. Literatura:
Osnovna literatura
I. Thompson, L. (ed.) (2003). The Social Psychology of Organizational Behavior. East Sussex: Psychology Press.
II. Arnejčič, B., Vrečer, K. (2008) Courage to undergo education and enter work (presentation of open model). V: Popov, N. in Ogunlaye, J. (ur.). (2008). 6th International Conference on Comparative Education, Teacher Training, Education Policy and Social Inclusion, Sofia, July 2008. Comparative Education, Teacher Training, Education Policy and Social Inclusion Vol. 6. Sofia: Bureau for Educational Services, 2008, str. 237-243.
III. Iacoboni, M. (2008). Mirroring People, New Science of how we connect with others. New York: Ferrar, Straus and Giroux.
IV. Cacioppo P. (2008). Loneliness, Human Nature and the Need for Social Connection. London: Norton.
Dopolnilna literatura
I. Pečjak, V.(2001). Učenje, spomin, mišljenje. Ljubljana: Založba FDV.
II. Laval, Ch. (2005). Šola ni podjetje. Ljubljana: Krt.
III. Caciopo, J. T. in W. Patrick (2008). Loneliness, Human Nature and the Need for Social Connection.
Dodatna literatura
I. Dreth, P., Thierry, H., Wolf, Ch. (ed.), (1998). Handbook of Work and Organizational Psychology I-IV. East Sussex: Psychology Press.
II. Diana Laurillard (1999). Systems Research and Behavioral Science. V: A Conversational Framework for Individual Learning Applied to the `Learning Organisation' and the `Learning Society', let. 16, št. 2, str. 1-13.
19. Predvideni študijski dosežki
Temeljni namen in cilj predmeta je, da se študenti seznanijo s temeljnimi teorijami, koncepti psihologije osebnosti ter tudi metodami in postopki organizacijske psihologije.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela: frontalna, delo v manjših skupinah in individualno delo
Metode dela: Interaktivne metode dela, ki temeljijo na principih aktivnega učenja in poučevanja za kritično mišljenje, kot so: delo v paru, akademska diskusija, kooperativno učenje, konstruktivno poslušanje.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni izpit obsega pisne dogovore na 5 vprašanj iz vsebine predmeta. Vsak odgovor lahko prinaša 10 % celotne ocene oziroma skupaj 50 % točk. 25 % točk končne ocene pa prinaša uspešen zagovor seminarskega dela. Nadaljnih 25 % točk prinaša aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah, ki se preverja s pomočjo refleksivnih listov in sprotnih nalog. Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60 % vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop itd.).
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj.
- 1 sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravil:
doc. dr. Beno Arnejčič
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper