Razredni pouk

Osnovne metode dela s slepimi in slabovidnimi učenci

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Osnovne metode dela s slepimi in slabovidnimi učenci

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Razredni pouk, 1. stopnja

/

2. ali 4.

3. ali 4. ali 8.

Vrsta predmeta / Course type

Izbirni (notranje izbirni pedagoško-psihološki predmeti)

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

45

/

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Aksinja Kermauner

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

Vsebina:

  • Temeljni tiflopedagoški pojmi, oftalmologija, diagnostika – izbrana poglavja;
  • Specifike razvoja slepih in slabovidnih otrok;
  • Dejavniki uspešnega vključevanja v inkluzivno šolo;
  • Delo s starši slepih in slabovidnih učencev;
  • Izdelava individualiziranega programa;
  • Prilagoditve enostavnejših pripomočkov in učil (teorija in praktikum);
  • Osnove specialnih znanj (teorija in praktikum);
  • Kombinirane motnje: slepo-gluhi otroci, slepi-MDR, slepi-spektroavtistična motnja;
  • Razvijanje socialnih kompetenc slepih in slabovidnih otrok;
  • Postopek usmerjanja; Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Kermauner, A. (2010). Na drugi strani vek. Ljubljana: Študentska založba.
  • Kobal Grum, D. in Kobal, B., ur. (2006). Zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževanje slepih in slabovidnih otrok v Sloveniji. Ljubljana: DEMS.
  • Opara, B. (2005). Vloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami. Ljubljana: Centerkontura.


Dopolnilna literatura:

  • Kermauner, A. (2004). Tipna slikanica za slepe. Diplomsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Kermauner, A. (2010). Fenomenologija samogenerirane slepote. Doktorska disertacija. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Mason, H. in McCall, S. (1997) (ur.). Visual Impairment. Acces to Education for Children and Young People. London: David Fulton Publishers.


Dodatna literatura:

  • Kermauner, A. (1996). Kakšne barve je tema? Ljubljana: Zavod za slepo in slabovidno mladino.
  • Kermauner, A. (2001). Tema ni en črn plašč. Ljubljana: MK.
  • Kermauner, A. (2010). Žiga špaget gre v širni svet. Gorjuša: Založba Miš.
  • Oberman, M. (1986). Osposobljavanje djece oštećena vida za svakodnevni život. Socialna misao, 8-9, 333-339.

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/-ka:

  • pozna osnovna teoretična spoznanja tiflopedagogike in je sposoben/-na prenosa znanja na pedagoško področje;
  • razvije kompetence za praktično delovanje na področju preverjanja in ocenjevanja slepote in slabovidnosti ter načrtovanja, izvajanja in evalvacije programov;
  • pridobi kompetence za timsko sodelovanje s strokovnimi delavci in starši slepih in slabovidnih učencev;
  • pozna osnove specialnih didaktik in metodik;
  • zna razvijati odnosne kompetence slepih in slabovidnih učencev.

Splošne kompetence:

  • je kritičen/-na in ustvarjalen/-na pri reševanju problemov v pedagoški praksi;
  • prilagaja delo slepim in slabovidnim učencem in pri tem sodeluje z drugimi učitelji in strokovnjaki.

Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • upošteva tiflopedagoška načela, razume strokovne pojme, ki se tičejo tiflopedagoške stroke, prepoznava okvare vida in različne posledice teh okvar;
  • usposobljen/-a je za nudenje dodatne strokovne pomoči, kar se tiče enostavnejših specialnih znanj;
  • pozna ustrezne oblike sodelovanja s starši, usposobljen/-a je za pomoč pri pripravi individualiziranega programa;
  • usvoji osnovne metodike poučevanja specialnih znanj;
  • razume posebnosti socialnega razvoja slepih in slabovidnih učencev v primerjavi z videčimi vrstniki in pomaga razvijati njihove socialne kompetence.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna zakonitosti razvoja slepega in slabovidnega učenca;
  • tolmači motnjo vida na pedagoškem področju, razume diagnozo ter strokovno mnenje o učencu in ga zna razložiti;
  • pozna pravice slepih in slabovidnih otrok, ki izhajajo iz Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.


Uporaba:
Študent/-ka:

  • pozna strategije, ki slepemu in slabovidnemu otroku omogočajo optimalno vključevanje v redno šolo;
  • zna prilagoditi preprostejše pripomočke in učila v skladu z zakonitostmi tiflopedagogike;
  • zna poiskati ustrezne rešitve pri premagovanju arhitektonskih in organizacijskih ovir za večjo varnost pri gibanju slepega in slabovidnega učenca.


Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z učenci in ga izboljšuje;
  • kakovostno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju inovativnih rešitev za boljše vključevanje slepih in slabovidnih učencev v inkluzivni proces.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • seminarske vaje v obliki delavnic.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):

Ustni izpit

Seminarska naloga.

50 %,

50 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. ŽOLGAR, Ingrid, KERMAUNER, Aksinja. Poznavanje slepih in slabovidnih učencev - pot do ustrezne obravnave. Sodob. pedagog., 2006, letn. 57, posebna izd., str. 376-393. [COBISS.SI-ID 6563913]
  2. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja +). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2006. 186 str. ISBN 961-6630-06-7. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 230336512]
  3. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2007. 186 str. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 234833152]
  4. KERMAUNER, Aksinja. Orionov meč, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2008. 222 str. ISBN 978-961-6630-63-4. [COBISS.SI-ID 240536832]
  5. KERMAUNER, Aksinja. Na drugi strani vek : (opis prvoosebne fenomenološke raziskave - kako je biti slep). Ljubljana: Študentska založba, 2009. 104 str., ilustr. ISBN 978-961-242-261-5. [COBISS.SI-ID 248906240]
  6. KERMAUNER, Aksinja. Fenomenologija samogenerirane slepote : doktorska disertacija. Ljubljana: [A. Kermauner], 2010. 138, VIII str., ilustr. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?URN=URN:NBN:SI:DOC-OTYUEG7Z. [COBISS.SI-ID 8626249]
icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki