Razredni pouk

Učenje s poskusi

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Učenje s poskusi

Course title:

Inquiry-based teaching and learning

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Razredni pouk, 1. stopnja

/

4.

8.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

15

/

/

30

/

45

3

Nosilec predmeta:

doc. dr. Tomaž Kranjc

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • predstavitev fizikalnih procesov in idej na različne načine; oblikovanje eksperimentalne raziskave; zbiranje in analiza podatkov; oblikovanje in testiranje idej (matematični modeli, mehanizmi itn.); spreminjanje idej v luči novih podatkov; evalvacija; komunikacija;
  • primeri preprostih raziskav, primernih za otroke v vrtcih in OŠ;
  • prosti pad. Pospešek prostega pada. Gravitacijski zakon;
  • merjenje razdalj (Luna-Zemlja);
  • gibanje v plinih in kapljevinah, vplivi na gibanje teles;
  • temperatura in toplota. Snov pri segrevanju in ohlajanju; primeri iz vsakdanjega življenja. Prilagajanje živih bitij na življenjsko okolje;
  • varčna raba energije (žarnice, baterije, pralni stroji, električni štedilniki, toplotna izolacija, hladilniki, …);
  • merjenje nekaterih osnovnih konstant in snovnih lastnosti;
  • merjenje dolžine in lege senc;
  • vremenski pojavi.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Osnovnošolski učbeniki za naravoslovje in fiziko; srednješolski učbeniki za fiziko.
  • Priročniki za učitelje, učbeniki in delovni zvezki za naravoslovje v devetletni osnovni šoli.

Dopolnilna literatura:

  • Presek, Naravoslovna solnica, Fizika v šoli.

Dodatna literatura:

  • The Physics Teacher, Physics Education.
  • http://www.conceptcartoons.com/science/news.htm.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • Študent/-ka spozna nekatere osnovne naravne pojave in merilne metode. Zna organizirati meritve in iz njih ugotavljati povezave med fizikalnimi količinami.
  • Študent/-ka se usposobi za pravilno poučevanje izbranih fizikalnih vsebin, spozna posebnosti proučevanja naravoslovnih ved (npr. opazovanja, izvajanje poskusov, delo z merilnimi instrumenti, varstvo narave, ipd.), dobi osnove za kasnejše učenje in poučevanje ter se seznani z eksperimentalnim delom ter s pravili o varnem delu.

Splošne kompetence:

Študent/-ka pridobi:

  • sposobnost opisovanja in razlaganja pojavov v slovenskem jeziku in pravilne uporabe strokovne terminologije;
  • sposobnost prilagoditve znanj in razlage razvojni stopnji učencev;
  • sposobnost učinkovitega komuniciranja z učiteljem in ostalimi študenti, razvijanja pozitivnega skupinskega ozračja ter dobrih odnosov z učiteljem in med študenti;
  • sposobnost sintetično-analitičnega mišljenja in sposobnost reševanja problemov ter fleksibilne uporabe znanja v praksi;
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, prizadevanje za kakovost;
  • splošno razgledanost, sposobnost komuniciranja s strokovnjaki svojega in drugih strokovnih in znanstvenih področij;
  • iniciativnost/ambicioznost, vrednoto stalnega osebnega strokovnega izpopolnjevanja in napredovanja.

Predmetnospecifične kompetence:

Študent/-ka:

  • je sposoben/-na razvijati naravoslovno mišljenje, se zaveda veljavnosti naravnih zakonov, zna pravilno povezati vzrok in posledico pri naravnih pojavih;
  • zna izvesti opazovanja ter načrtovati in izvesti preproste poskuse, povezane z naravoslovnimi vsebinami;
  • zna povezovati vsebine predmeta z nenaravoslovnimi vsebinami;
  • zna kritično vrednotiti naravoslovno literaturo, namenjeno otrokom;
  • je sposoben/-na poiskati in uporabljati strokovno literaturo.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • pozna, razume in zna uporabljati osnovne fizikalne pojme;
  • je usposobljen/-a za načrtovanje in izvedbo eksperimentalnih nalog;
  • je usposobljen/-a zbirati in urejati podatke, jih grafično prikazati ter na tej osnovi potegniti sklepe;
  • pozna pristope za reševanje problemsko zasnovanih nalog;
  • zna iz odgovorov učencev sklepati na njihove napačne predstave in zna načrtovati poskuse, s katerimi razloži in razjasni pojme;
  • zna uporabljati IKT in druga didaktična sredstva ter predmete iz vsakdanjega življenja.

Uporaba:

Študent/-ka:

  • je sposoben/-a uporabiti svoje naravoslovno znanje pri reševanju enostavnih problemov in pri razlagi nekaterih pojavov iz vsakdanjega življenja;
  • zna vzpodbujati radovednost in željo po raziskovanju pri otrocih;
  • je sposoben/-a uporabiti svoje znanje pri razlagi okoljskih problemov in pristopov pri varovanju okolja;
  • zna uporabljati vsakdanje dogodke za razlago naravoslovnih pojmov in pojavov;
  • povezuje različne naravoslovne vsebine med seboj in z nenaravoslovnimi predmeti.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • zna ovrednotiti lastno razumevanje naravoslovnih pojmov in izkušenj v praksi;
  • zna kritično ovrednotiti skladnost svojega ravnanja z varovanjem okolja;
  • uporablja različne metode za refleksijo (dnevnik, razstava, vprašalnik, portfoljo…).

 

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • laboratorijske vaje,
  • ogled filmov z naravoslovnimi vsebinami,
  • samostojni študij literature,
  • konzultacije.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Izdelan portfoljo,
  • opravljen kolokvij,
  • pisni izpit, izjemoma ustni zagovor.

10 % portfolio,

40 % kolokvij,

50 % izpit.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. KRANJC, Tomaž, PETERNELJ, Jože, KOZAK, Jernej. The rate of heat flow through a flat vertical wall due to conjugate heat transfer. Int. j. heat mass transfer. [Print ed.], februar 2010, letn. 53, št. 5/6, str. 1231-1236, ilustr. http://www.sciencedirect. com/science?_ob=MImg&_imagekey=B6V3H-4XV2JG3-1-2C&_cdi=5731&_user=4776866&_orig=browse&_coverDate=02%2F28%2F2010&_sk=999469994&view=c&wchp=d GLzVlz-zSkWA&md5=f87bf940a98b3fd74ed7398a5f023e3e&ie=/sdarticle.pdf, doi: 10.1016/j.ijheatmasstransfer.2009.10.004. [COBISS.SI-ID 4864865]
  2. KRANJC, Tomaž. Delo z nadarjenimi učenci na področju naravoslovja = Working with gifted children in the area of natural sciences. V: STARC, Sonja (ur.). [Izvlečki. Koper: Pedagoška fakulteta, 2010, str. 49-50. [COBISS.SI-ID 8593481]
  3. KRANJC, Tomaž. Intuitive approach to defects in LCs. V: Teaching and learning physics today : challenges? Benefits? : program and book of abstracts. Reims: Université, 2010, str. 146. [COBISS.SI-ID 8417353]
  4. KRANJC, Tomaž. O pokrovčku astronavta Leonova. V: RAZPET, Nada (ur.). Od 0 do [neskončnosti] : jubilejni zbornik ob 60-letnici Društva matematikov, fizikov in astronomov Slovenije, Bled, 6.-7. 11. 2009, ([Občni zbor DMFA Slovenije, 61]). Ljubljana: DMFA - založništvo, 2009, str. 121. [COBISS.SI-ID 8049225]
  5. KRANJC, Tomaž. Kako padajo klasične in kvantne tarok karte?. V: RAZPET, Nada (ur.). Strokovno srečanje in 62. občni zbor, Portorož, 5.-6. 11. 2010. Ljubljana: DMFA - založništvo, 2010, str. 48-49. [COBISS.SI-ID 15777625]

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki