Razredni pouk
Šport za zabavo - košarka
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Šport za zabavo - košarka
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: Bojan Šturm, pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program – 1. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2. ali 3.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3. ali 4. ali 5. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 9 | 0,3 | Učitelj |
terenske vaje (TV) | 51 | 1,7 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 60 | 2 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 9 | 0,3 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 6 | 0,2 |
SKUPAJ | 30 | 1 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- razvijati osnovne gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo, preciznost,...) z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami;
- razvijati funkcionalne sposobnosti (aerobno in anaerobno vzdržljivost);
- spoznati lastne gibalne in funkcionalne sposobnosti v daljšem časovnem obdobju obremenitve;
- razumeti dileme sodobnega športa in spoštovanja fair playa;
- skozi igro doživljati in razumeti pomen telesne obremenitve v funkciji sprostitve;
- izpopolnjevanje znanja v izbrani športni panogi;
- oblikovanje trajnega aktivnega odnosa do športa kot kompenzacijske dejavnosti pri športu in delu.
b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:
- razumeti vpliv športne aktivnosti na zdravje in dobro počutje;
- razumeti odziv organizma na napor in prilagoditev;
- samostojno vzdrževanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
- izboljšanje komunikacijske komponente;
- krepitev lastne samopodobe;
- pripravljenost in sposobnost samostojnega vključevanja v organizirane ali neorganizirane oblike športnega udejstvovanja v študijskih in kasneje v delovnih okoljih;
- sposobnost reševanja gibalnih problemov v različnih okoliščinah.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:
- sposobnost načrtovanja vadbe glede na lastne potrebe in zmožnosti;
- pridobivanje in strukturiranje specifičnih gibalnih izkušenj;
- sposobnost reševanja igralnih situacij v fazi obrambe in v fazi napada.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- KOŠARKA: je ena najbolj privlačnih, dinamičnih in atraktivnih športnih iger. Je igra, ki omogoča ustvarjalnost posameznika, skupinsko delovanje dveh ali več igralcev. Košarkarska igra je zelo zapletena in bogata z elementi gibanja in pravil.
Za današnjo igro je značilno, da je hitra, gibljiva in predvsem zelo napadalna, tako v napadu kot v obrambi. Igralci dosegajo točke – koše iz prodorov pod koš in z meti za dve in tri točke ter iz prostih metov. Današnja taktika v napadu je hiter prenos žoge in različne akcije, da pridejo igralci do lažje pozicije za met na koš. V obrambi pa se izvajajo različne postavitve glede na napad nasprotnika.
Pri igranju košarke utrjujemo tehnične in taktične elemente skozi igro 1:1, 2:2, 3:3, 4:4 in 5:5 na en koš ali dva koša.
Vadba poteka dvakrat tedensko po eno uro.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Rotovnik-Kozjek, N. (2004) Gibanje je življenje (izbrana poglavja). Ljubljana: Domus.
- Berčič, H. et al. (2001) Šport v obdobju zrelosti. Ljubljana: Fakulteta za šport UL, Inštitut za šport.
- Pokorn, D. (1988) Gorivo za zmagovalce - prehrana športnika in rekreativca, Ljubljana: Forma 7.
- Tušak, M., & Tušak, M. (1997). Psihologija športa. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Dežman, B. (2002) Košarka za mlade igralce in igralke. Ljubljana: Fakulteta za šport.
- Dežman, B. (1998). Dobimo se pod koši: pravila igranja na en koš. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod za šport.
- Dežman, B. (2002). Košarka za mlade igralce in igralke. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Erčulj, F. (1999). Conske in kombinirane obrambe in napadi proti njim. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Dežman, B. in Erčulj, F. (2005). Kondicijska priprava v košarki. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Ličen, S. in Dežman, B. (2003). Mehanika sojenja za košarkarske sodnike pripravnike. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
b. Dopolnilna literatura*:
- CINDI Slovenija (2002) Krepimo zdravje z gibanjem in zdravo prehrano (mednarodna konferenca - Radenci). Ljubljana: CINDI Slovenija.
- Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna Pedagogika, Fit, Šport mladih, Tabor, Sokol, Polet,…
- Ličen, S., Dežman, B. (2003) Mehanika sojenja za košarkarske sodnike pripravnike. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:
- osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki dajejo življenju določeno kvaliteto;
- razumevanje preventivne vloge športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti;
- pridobitev novih znanj iz tehnike in taktike;
- razumevanje odzivanja na napor;
- utrditev in uporaba že znanih elementov v igri-tekmi;
- sposobnost in zmožnost uspešnega nastopanja na tekmovanjih.
b. Uporaba:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem;
- sposobnost uporabe pridobljenih znanj med igranjem;
- sposobnost povezovanja osvojenih znanj in izkušenj med različnimi športnimi področji.
c. Refleksija:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in med delom ter v družini.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminar, praktične vaje, delo na terenu, samostojen študij literature in izdelava seminarske naloge.
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo,
- 85 % obvezna prisotnost na aktivnostih.
Znanje se ocenjuje z oceno: opravil / ni opravil.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- pokriti vadbeni prostori – športna dvorana s košarkarskim igriščem (najem);
- lastna športna oprema;
- predavalnice.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*
- habilitirani visokošolski učitelji;
- habilitirani visokošolski sodelavci.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotni pogovori s študenti;
- pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta;
- samoevalvacija.
Učni načrt sestavil: Bojan Šturm, pred.
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.