Razredni pouk

Šport za sprostitev - aerobika

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Šport za sprostitev - aerobika
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: Bojan Šturm, pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program – 1. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2. ali 3.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3. ali 4. ali 5. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

9

0,3

Učitelj

terenske vaje (TV)

51

1,7

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

60

2

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

15

0,5

študij literature in virov (ŠL)

9

0,3

priprava na izpit in izpit (PI)

6

0,2

SKUPAJ

30

1

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:

  • razvijati osnovne gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo, preciznost) z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami;
  • razvijati funkcionalne sposobnosti (aerobno in anaerobno vzdržljivost);
  • osvojiti plesno – aerobično osnovo, ki predstavlja izhodišče različnim stilom in pojavnim oblikam sodobne aerobike;
  • spoznati lastne gibalne in funkcionalne sposobnosti v daljšem časovnem obdobju obremenitve;
  • razumeti dileme sodobnega športa in spoštovanja fair playa;
  • izpopolnjevati znanja v izbranih športnih panogah;
  • oblikovati trajen aktivni odnos do športa kot kompenzacijske dejavnosti pri športu in delu.



b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:

  • razumeti vpliv športne aktivnosti na zdravje in dobro počutje;
  • razumeti odziv organizma na napor in prilagoditev;
  • samostojno vzdrževanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
  • izboljšanje komunikacijske komponente;
  • krepitev lastne samopodobe;
  • pripravljenost in sposobnost samostojnega vključevanja v organizirane ali neorganizirane oblike športnega udejstvovanja v študijskih in kasneje v delovnih okoljih;
  • sposobnost reševanja gibalnih problemov v različnih okoliščinah.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:

  • sposobnost načrtovanja vadbe glede na lastne potrebe in zmožnosti;
  • pridobivanje in strukturiranje specifičnih gibalnih izkušenj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • AEROBIKA
    je vadba s katero ob glasbeni spremljavi in ob primerni koreografiji:

                          - dosegamo boljšo vzdržljivost;
                          - dosegamo boljše počutje;
                          - krepimo mišice;
                          - izgubljamo odvečno telesno težo;
                          - se sproščamo in zmanjšujemo stres.
Možnost je izbirati med različnimi pojavnimi oblikami aerobike (bodypump, bodystep, bodyattack, body tone - oblikovanje telesa, fit-tnz - trebuh, noge in zadnjica, fit- kick, pilates).

18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Zagorc, M., Zaletel P., Ižanc, N. (2006). Aerobika (dopolnjena izdaja). Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Bergoč, Š, Zagorc, M. in Zaletel, P. (2007). Metode poučevanja v aerobiki. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Zagorc, M. (2006). Ples ustvarjanje z ritmom in gibom. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Zagorc, M. (2008). Ustvarjalno gibalna improvizacija. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Zagorc, M., Zaletel Černoš, P., Ipavec, N. (2000). Step in slide aerobika. 1. natis. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Zupan, K., Zagorc, M. (2005). Fitball : vadba na veliki žogi, Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Petavs, N., Backović Juričan, A. in Štrumbelj, B. (2008): Vodna aerobika. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.


b. Dopolnilna literatura*:

  • CINDI Slovenija (2002) Krepimo zdravje z gibanjem in zdravo prehrano (mednarodna konferenca - Radenci). Ljubljana: CINDI Slovenija.
  • Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna Pedagogika, Fit, Šport mladih, Tabor, Sokol, Polet,…


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:

  • osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki dajejo življenju določeno kvaliteto;
  • razumevanje preventivno vlogo športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti;
  • razumevanje odzivanja na napor;
  • sposobnost in zmožnost uspešnega nastopanja na tekmovanjih.


b. Uporaba:*
Študent/-ka:

  • uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem;
  • sposobnost povezovanja osvojenih znanj in izkušenj med različnimi športnimi področji.


c. Refleksija:*
Študent/-ka:

  • uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in med delom ter v družini.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminar, praktične vaje, delo na terenu, samostojen študij literature in izdelava seminarske naloge.

21. Načini preverjanja znanja:

  • seminarsko delo,
  • 85 % obvezna prisotnost na aktivnostih.

Znanje se ocenjuje z oceno: opravil / ni opravil.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • pokriti vadbeni prostori – športna dvorana (najem);
  • lastni rekviziti udeležencev za nekatere športne panoge, tudi možnost izposoje;
  • predavalnice.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*

  • habilitirani visokošolski učitelji;
  • habilitirani visokošolski sodelavci.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • sprotni pogovori s študenti;
  • pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta;
  • samoevalvacija.



Učni načrt sestavil: Bojan Šturm, pred.

icon open book

Novice

19. sep. | Novice

Novinarska konferenca projekta Učilnica za življenje

Na novinarski konferenci projekta Učilnica za življenje, ki je potekala 19. septembra 2024 v Škocjanskem zatoku (Center za obiskovalce), so članice projektnega konzorcija iz Sončnega griča, Maja Vrčon, vodja izobraževanja, Manja Vrenko, projektna vodja, in Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, raziskovalki in mentorici dr. Nataša Dolenc Orbanić in dr. Nastja Cotič, predstavile izobraževalni projekt Učilnica za življenje, ki je bil leta 2022 izbran (izmed 194 prijavljenih projektov s celotne Evrope) za večletno financiranje s strani Evropske pobude za podnebje - EUKI, ki deluje pod okriljem nemškega Zveznega ministrstva za okolje, varstvo narave in jedrsko varnost (BMU).

17. sep. | Novice

Srečanje mladinskih pisateljev Oko besede 2024 v Murski Soboti

Letošnjega srečanja slovenskih mladinskih pisateljev v Murski Soboti Oko besede, ki je potekalo od 12. do 14. septembra 2024 in na katerem se odvija podelitev ene največjih nagrad v slovenski mladinski književnosti, nagrade večernice, sta se udeležili izr. prof. dr. Janja Plazar in izr. prof. dr. Aksinja Kermauner s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem.

icon arrow more

Dogodki