Razredni pouk
Šport za sprostitev - aerobika
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Šport za sprostitev - aerobika
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: Bojan Šturm, pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program – 1. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2. ali 3.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3. ali 4. ali 5. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 9 | 0,3 | Učitelj |
terenske vaje (TV) | 51 | 1,7 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 60 | 2 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 9 | 0,3 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 6 | 0,2 |
SKUPAJ | 30 | 1 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- razvijati osnovne gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo, preciznost) z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami;
- razvijati funkcionalne sposobnosti (aerobno in anaerobno vzdržljivost);
- osvojiti plesno – aerobično osnovo, ki predstavlja izhodišče različnim stilom in pojavnim oblikam sodobne aerobike;
- spoznati lastne gibalne in funkcionalne sposobnosti v daljšem časovnem obdobju obremenitve;
- razumeti dileme sodobnega športa in spoštovanja fair playa;
- izpopolnjevati znanja v izbranih športnih panogah;
- oblikovati trajen aktivni odnos do športa kot kompenzacijske dejavnosti pri športu in delu.
b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:
- razumeti vpliv športne aktivnosti na zdravje in dobro počutje;
- razumeti odziv organizma na napor in prilagoditev;
- samostojno vzdrževanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
- izboljšanje komunikacijske komponente;
- krepitev lastne samopodobe;
- pripravljenost in sposobnost samostojnega vključevanja v organizirane ali neorganizirane oblike športnega udejstvovanja v študijskih in kasneje v delovnih okoljih;
- sposobnost reševanja gibalnih problemov v različnih okoliščinah.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:
- sposobnost načrtovanja vadbe glede na lastne potrebe in zmožnosti;
- pridobivanje in strukturiranje specifičnih gibalnih izkušenj.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- AEROBIKA
je vadba s katero ob glasbeni spremljavi in ob primerni koreografiji:
- dosegamo boljšo vzdržljivost;
- dosegamo boljše počutje;
- krepimo mišice;
- izgubljamo odvečno telesno težo;
- se sproščamo in zmanjšujemo stres.
Možnost je izbirati med različnimi pojavnimi oblikami aerobike (bodypump, bodystep, bodyattack, body tone - oblikovanje telesa, fit-tnz - trebuh, noge in zadnjica, fit- kick, pilates).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Zagorc, M., Zaletel P., Ižanc, N. (2006). Aerobika (dopolnjena izdaja). Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Bergoč, Š, Zagorc, M. in Zaletel, P. (2007). Metode poučevanja v aerobiki. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Zagorc, M. (2006). Ples ustvarjanje z ritmom in gibom. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Zagorc, M. (2008). Ustvarjalno gibalna improvizacija. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Zagorc, M., Zaletel Černoš, P., Ipavec, N. (2000). Step in slide aerobika. 1. natis. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Zupan, K., Zagorc, M. (2005). Fitball : vadba na veliki žogi, Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Petavs, N., Backović Juričan, A. in Štrumbelj, B. (2008): Vodna aerobika. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
b. Dopolnilna literatura*:
- CINDI Slovenija (2002) Krepimo zdravje z gibanjem in zdravo prehrano (mednarodna konferenca - Radenci). Ljubljana: CINDI Slovenija.
- Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna Pedagogika, Fit, Šport mladih, Tabor, Sokol, Polet,…
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:
- osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki dajejo življenju določeno kvaliteto;
- razumevanje preventivno vlogo športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti;
- razumevanje odzivanja na napor;
- sposobnost in zmožnost uspešnega nastopanja na tekmovanjih.
b. Uporaba:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem;
- sposobnost povezovanja osvojenih znanj in izkušenj med različnimi športnimi področji.
c. Refleksija:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in med delom ter v družini.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminar, praktične vaje, delo na terenu, samostojen študij literature in izdelava seminarske naloge.
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo,
- 85 % obvezna prisotnost na aktivnostih.
Znanje se ocenjuje z oceno: opravil / ni opravil.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- pokriti vadbeni prostori – športna dvorana (najem);
- lastni rekviziti udeležencev za nekatere športne panoge, tudi možnost izposoje;
- predavalnice.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*
- habilitirani visokošolski učitelji;
- habilitirani visokošolski sodelavci.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotni pogovori s študenti;
- pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta;
- samoevalvacija.
Učni načrt sestavil: Bojan Šturm, pred.
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper