Razredni pouk
Človek v medkulturnem prostoru
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ČLOVEK V MEDKULTURNEM PROSTORU
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta : izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa: obvezni
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
priprava na izpit in izpit (PI) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
domače naloge (DN) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- temeljno srednješolsko znanje geografije, sociologije in opravljene obveznosti pri družboslovju.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- poglobljeno spoznava izbrane teme in probleme s področja medkulturnih stikov;
- ozavesti pomen zdravih in demokratičnih odnosov v medkulturnem prostoru;
- razume bistvo in vrednost medkulturnega prostora za človekov razvoj in družbeno blaginjo;
- je sposoben refleksije v odnosu do svojega in na splošno človeškega ravnanja, v medkulturnem prostoru in v večkulturni družbi.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
- V pouk ustrezno vključuje informacijsko komunikacijsko tehnologijo in pri učencih razvija informacijsko pismenost.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Pri konkretizaciji kurikula družboslovja ustrezno povezuje in usklajuje cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj.
- Učinkovito komunicira in sodeluje z učitelji in z drugimi delavci na šoli (timsko delo) pri interdisciplinarno zastavljenem projektnem učenju.
- Učinkovito sodeluje s starši in drugimi osebami, odgovornimi za učence.
- Vzpostavlja partnerski odnos sodelovanja z drugimi šolami in inštitucijami v šolskem okolju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Seznanitev s temeljnimi vsebinami kulturne in politične geografije.
- Konceptualna razprava o družbi v odnosu do prostora in časa ter razprava o utemeljenosti rabe pojma medkulturni prostor in medkulturna družba.
- Soočenje s pojmi narod, narodnost, etnična skupina, kultura in civilizacija.
- Območja stikov, kako se oblikujejo, kakšne odnose vzpostavljajo različne raznorodne družbene skupine in kakšne so prostorske in družbene posledice.
- Gospodarski in prebivalstveni razlogi selitev ter s tem povezane teorije.
- Strategije in politike urejanja medetničnih, rasnih, verskih in drugih kulturno pogojenih družbenih konfliktov v sodobni družbi.
- Integracija in asimilacija kot načina premagovanja s kulturnimi razlikami pogojenih družbenih konfliktov.
- Povezanost socialnega položaja in marginalizacije kulturno drugačnih s konfliktnostjo odnosov v medkulturnem prostoru.
- Stereotipi o marginaliziranih etničnih, rasnih in verskih skupinah. Primer Romov in Bosancev v Sloveniji.
- Strategije za soočanje z vsemi oblikami drugačnosti in za vzgojo strpnih in demokratično usmerjenih državljanov, ki cenijo kulturno raznolikost in zavračajo stereotipne poglede na drugačne.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- BUFON, M., 2004: Skripta za predmet Geografija manjšin in obmejnosti. Fakulteta za humanistične študije, Oddelek za geografijo, Koper, [123] str.
- BUFON, M., 2001: Osnove politične geografije I in II. Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo, Ljubljana, 191 str.
- MITCHELL, D., 2005: Cultural geography: a critical introduction. Malden [etc.] : Blackwell,. - XXI, 325 str.
b. Dopolnilna literatura:
- TOFT, M. D., 2003: The geography of ethnic violence : identity, interests, and the indivisibility of territory. Princeton University Press, Princeton, 226 str.
c. Dodatna literatura:
- JANKO Spreizer, A., 2002: Vedel sem, da sem Cigan - rodil sem se kot Rom : znanstveni rasizem v raziskovanju Romov. Institutum Studiorum Humanitatis - Fakulteta za podiplomski humanistični študij, Ljubljana, 369 str.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
Študent/ka pozna in razume:
- koncept medkulturnosti, medkulturnega prostora in večkulturne družbe;
- kulturne razlike in vzroke zanje ter potencialne konflikte, ki jih lahko sproža nerazumevanje drugačnosti;
- Slovenijo kot stičišče različnih jezikovnih skupin, kultur in njenoi pestro versko in narodnostno sestavljeno priseljensko skupnost;
- pojma integracija in asimilacija;
- negativne posledice medrasnih, medetničnih verskih in drugih z različnostjo in nerazumevanjem pogojenih konfliktov.
b. Uporaba:
Študent/ka:
- razvija sposobnost za vzgojo v duhu razumevanja in sprejemanja drugačnosti;
- zmorejo pomagati premagovati predsodke in stereotipno obravnavanje drugačnih v medkulturnih stikih in medkulturnem prostoru.
c. Refleksija:
Študent/ka:
- Zmožen/-na je zavedanja o pomenu medkulturnosti (večkulturnosti – medsebojnega bogatenja kultur, ki živijo v sožitju) in prednosti ter vrednosti medkulturnega prostora pred monolitnim monokulturnim prostorom.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- računalniško podprto učenje (e-forumi, delavnice, preizkusi znanja itn.),
- skupinsko delo, delo v parih, individualno delo (naloge),
- problemsko učenje,
- seminarji,
- terensko delo v okviru laboratorijskih vaj.
21. Načini preverjanja znanja:
- Pisni (kviz) in/ali ustni izpit 60%;
- Ocena drugih oblik dela in sodelovanja v organiziranih oblikah dela 40 %;
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normami.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
LCD projektor, računalnik z dostopom do svetovnega spleta, globus, stenski zemljevid Slovenije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj za geografijo,
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec za družboslovje z didaktiko družboslovja, oziroma za področje geografije.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija,
- evalvacija študentov.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper