Razredni pouk
Človek v medkulturnem prostoru
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ČLOVEK V MEDKULTURNEM PROSTORU
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta : izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa: obvezni
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
priprava na izpit in izpit (PI) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
domače naloge (DN) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- temeljno srednješolsko znanje geografije, sociologije in opravljene obveznosti pri družboslovju.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- poglobljeno spoznava izbrane teme in probleme s področja medkulturnih stikov;
- ozavesti pomen zdravih in demokratičnih odnosov v medkulturnem prostoru;
- razume bistvo in vrednost medkulturnega prostora za človekov razvoj in družbeno blaginjo;
- je sposoben refleksije v odnosu do svojega in na splošno človeškega ravnanja, v medkulturnem prostoru in v večkulturni družbi.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
- V pouk ustrezno vključuje informacijsko komunikacijsko tehnologijo in pri učencih razvija informacijsko pismenost.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Pri konkretizaciji kurikula družboslovja ustrezno povezuje in usklajuje cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj.
- Učinkovito komunicira in sodeluje z učitelji in z drugimi delavci na šoli (timsko delo) pri interdisciplinarno zastavljenem projektnem učenju.
- Učinkovito sodeluje s starši in drugimi osebami, odgovornimi za učence.
- Vzpostavlja partnerski odnos sodelovanja z drugimi šolami in inštitucijami v šolskem okolju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Seznanitev s temeljnimi vsebinami kulturne in politične geografije.
- Konceptualna razprava o družbi v odnosu do prostora in časa ter razprava o utemeljenosti rabe pojma medkulturni prostor in medkulturna družba.
- Soočenje s pojmi narod, narodnost, etnična skupina, kultura in civilizacija.
- Območja stikov, kako se oblikujejo, kakšne odnose vzpostavljajo različne raznorodne družbene skupine in kakšne so prostorske in družbene posledice.
- Gospodarski in prebivalstveni razlogi selitev ter s tem povezane teorije.
- Strategije in politike urejanja medetničnih, rasnih, verskih in drugih kulturno pogojenih družbenih konfliktov v sodobni družbi.
- Integracija in asimilacija kot načina premagovanja s kulturnimi razlikami pogojenih družbenih konfliktov.
- Povezanost socialnega položaja in marginalizacije kulturno drugačnih s konfliktnostjo odnosov v medkulturnem prostoru.
- Stereotipi o marginaliziranih etničnih, rasnih in verskih skupinah. Primer Romov in Bosancev v Sloveniji.
- Strategije za soočanje z vsemi oblikami drugačnosti in za vzgojo strpnih in demokratično usmerjenih državljanov, ki cenijo kulturno raznolikost in zavračajo stereotipne poglede na drugačne.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- BUFON, M., 2004: Skripta za predmet Geografija manjšin in obmejnosti. Fakulteta za humanistične študije, Oddelek za geografijo, Koper, [123] str.
- BUFON, M., 2001: Osnove politične geografije I in II. Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo, Ljubljana, 191 str.
- MITCHELL, D., 2005: Cultural geography: a critical introduction. Malden [etc.] : Blackwell,. - XXI, 325 str.
b. Dopolnilna literatura:
- TOFT, M. D., 2003: The geography of ethnic violence : identity, interests, and the indivisibility of territory. Princeton University Press, Princeton, 226 str.
c. Dodatna literatura:
- JANKO Spreizer, A., 2002: Vedel sem, da sem Cigan - rodil sem se kot Rom : znanstveni rasizem v raziskovanju Romov. Institutum Studiorum Humanitatis - Fakulteta za podiplomski humanistični študij, Ljubljana, 369 str.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
Študent/ka pozna in razume:
- koncept medkulturnosti, medkulturnega prostora in večkulturne družbe;
- kulturne razlike in vzroke zanje ter potencialne konflikte, ki jih lahko sproža nerazumevanje drugačnosti;
- Slovenijo kot stičišče različnih jezikovnih skupin, kultur in njenoi pestro versko in narodnostno sestavljeno priseljensko skupnost;
- pojma integracija in asimilacija;
- negativne posledice medrasnih, medetničnih verskih in drugih z različnostjo in nerazumevanjem pogojenih konfliktov.
b. Uporaba:
Študent/ka:
- razvija sposobnost za vzgojo v duhu razumevanja in sprejemanja drugačnosti;
- zmorejo pomagati premagovati predsodke in stereotipno obravnavanje drugačnih v medkulturnih stikih in medkulturnem prostoru.
c. Refleksija:
Študent/ka:
- Zmožen/-na je zavedanja o pomenu medkulturnosti (večkulturnosti – medsebojnega bogatenja kultur, ki živijo v sožitju) in prednosti ter vrednosti medkulturnega prostora pred monolitnim monokulturnim prostorom.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- računalniško podprto učenje (e-forumi, delavnice, preizkusi znanja itn.),
- skupinsko delo, delo v parih, individualno delo (naloge),
- problemsko učenje,
- seminarji,
- terensko delo v okviru laboratorijskih vaj.
21. Načini preverjanja znanja:
- Pisni (kviz) in/ali ustni izpit 60%;
- Ocena drugih oblik dela in sodelovanja v organiziranih oblikah dela 40 %;
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normami.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
LCD projektor, računalnik z dostopom do svetovnega spleta, globus, stenski zemljevid Slovenije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj za geografijo,
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec za družboslovje z didaktiko družboslovja, oziroma za področje geografije.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija,
- evalvacija študentov.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc.
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper