Razredni pouk
Raznolikost in lepota narave
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: RAZNOLIKOST IN LEPOTA NARAVE
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Nives Kovač
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Zaveda se vrednosti in ranljivosti naravnega okolja.
- Seznanja se z najbolj perečimi okoljskimi problemi kot posledice človekovih posegov v naravo.
- Razvija osnovna stališča in vrednote, potrebne za varovanje in izboljšanje okolja ter za njegovo ohranjanje prihodnjim rodovom.
b. Splošne kompetence:
- Sintetično analitično, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov.
- Fleksibilna uporaba znanja v praksi.
- Občutljivost (osveščenost) za naravno okolje.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine;
- Sodelovanje v razširjenih programih OŠ (krožki, mreže šol, mednarodno sodelovanje…);
- Zmožnosti uporabe širokega spektra strategij poučevanja in učenja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- Opredelitve pojmov: ekologija, varstvo narave, varstvo okolja, varstvo naravne dediščine, okoljska vzgoja, okoljska pismenost, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj.
- Pojem vrednot (Koliko stane modrina neba?).
- Ekološko ravnotežje in raznolikost živega sveta.
- Biodiverziteta v Sloveniji, področja v Sloveniji, ki so opredeljena kot naravne vrednote.
- Ogrožene vrste in vrste, ki jim grozi izumrtje.
- Onesnaževanje okolja: kmetijstvo (poljedelstvo, živinoreja, izsekavanje gozdov), industrija, transport, sodobno življenje.
- Odpadki in recikliranje.
- Kisli dež.
- Ozonska luknja.
- Učinek tople grede in podnebne spremembe.
- Gensko spremenjeni organizmi.
- Energija: obnovljivi in neobnovljivi viri energije: pridobivanje, poraba, zaloge.
- Mednarodni sporazumi o varovanju okolja.
- Zagotavljanje trajnostnega razvoja: ekološko, ekonomsko, politično in socialno vprašanje.
- Gonilne sile trajnostnega razvoja.
- Učenci – »državljani sveta« .
- Različni didaktični pristopi za dosego občutljivosti in odgovornosti za okolje: smetarska pot, pot doživljanja (občudovanje, spoznavanje, razumevanje in spoštovanje okolja).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Gandon O. (2008). Razumeti svet. Z izzivi jutrišnjega dne. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.
- Marentič-Požarnik B. in drugi. (1993). Okolje in šolske iniciative. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Cornell J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Celje: Mohorjeva družba.
- Gore A. (2007). Neprijetna resnica: svetovna nevarnost globalnega ogrevanja in kako lahko ukrepamo. Ljubljana: Mladinska knjiga
b. Dopolnilna literatura:
- Pečenko N. (2007) O podnebnih spremembah. Naravoslovna solnica, letnik 12, št. 1.
- Pečenko N. (2008) O gensko spremenjeni hrani. Naravoslovna solnica, letnik 12, št. 2.
- Reviji: Okoljska vzgoja, in Trajnostni razvoj v šoli in vrtcu
c. Dodatna literatura:
- Cornell J. (1998). Veselimo se z naravo. Celje: Mohorjeva družba.
- Cornell J. (1998). Potovanje v srce narave. Celje: Mohorjeva družba
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent(-ka):
- pozna in razume pomen »okoljske pismenosti«;
- pozna didaktične pristope vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.
b. Uporaba:*
Študent/-ka.
- zna pripraviti »referate« na temo o okoljski vzgoji;
- zna pripraviti načrte za naravoslovne dneve ali kakšne daljše dejavnosti na šoli;
- praktično z učenci izvaja dejavnost, ki jo objavi na spletu ali v reviji.
c. Refleksija:*
Študent(-ka):
- zna ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in na dosežke učencev;
- uporablja različne metode za refleksijo (dnevnik, razstava, vprašalnik, portfoljo…).
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo.
- Laboratorijske vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- Seminarska naloga.
- Izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- učilnica z avdio-vizualno opremo,
- laboratorij za naravoslovje.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*
- visokošolski učitelji za izvedbo predavanj,
- sodelavec za izvedbo vaj,
- laborant.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper