Razredni pouk
Naravoslovne zbirke
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: NARAVOSLOVNE ZBIRKE
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Nives Kovač
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
krajši pisni izdelki (KPI) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka
- se uvaja v izdelavo in ustrezno uporabo učil za pouk naravoslovja ter zna kritično vrednoti učila, predvsem njihove didaktične prednosti;
- pozna različne metode spoznavanja živali in rastlin z neposredno izkušnjo in se uvaja v poučevanje, ki vključuje zlasti delo z živimi organizmi;
- spozna, kako se načrtuje, pripravi in vzdržuje živi kotiček v razredu ter razvija spoštljiv in odgovoren odnos do narave.
b. Splošne kompetence:
- Fleksibilna uporaba znanja v praksi.
- Občutljivost (osveščenost) za naravno okolje.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje vsebinskih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih na področju naravoslovja;
- zmožnost uporabe širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- spoznavanje različnih metod učenja in poučevanja naravoslovja na razredni stopnji;
- seznanjanje z učili in preprostimi poskusi, ki imajo didaktično vrednost;
- načrtovanje in priprava učil ter uporaba le-teh pri poučevanju;
- načrtovanje in priprava preprostih poskusov za lažje razumevanje naravoslovnih vsebin;
- vrednotenje učil.
- Pomen zgleda in neposredne izkušnje z živimi bitji za pridobivanje realnih predstav o naravi.
- Priprava, ureditev in namestitev posod za gojenje živali in rastlin (akvarij, terarij, akvaterarij…).
- Načini gojenja živali in rastlin v razredu.
- Priprava zbirk rastlin (herbarij) in živali ter pomen le-teh.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Mohorjeva družba, Celje
- Čuček, M., Povž, M. (1977). Šolski biološki laboratorij. DZS, Ljubljana.
- Kirbiš, J. (2000). Spoznavajmo z vivarijem: pomen in uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju. ZRSŠ, Ljubljana
- Kornhauser, A. (2007). Pamet je boljša kot žamet: poskusi za zabavo in bistro glavo. MK, Ljubljana.
- Krapše, T. (ur.). Razvoj začetnega naravoslovja. Educa, Nova Gorica.
- Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Modrijan, Ljubljana.
b. Dopolnilna literatura:
- Battelli, C. (2000). Priročnik za spoznavanje morske flore Tržaškega zaliva ali kako nabirati, shranjevati nekatere najpogostejše predstavnice morskih alg in semenk vzhodnega dela Tržaškega zaliva. Modeli poučevanja in učenja ZRSŠ, Ljubljana
- Cotič, D. Vrščaj, D. (1988). Sladkovodni akvarij. ČZP Kmečki glas, Ljubljana.
- Zorec, M. (2004). Naravoslovna delavnica: preprosti naravoslovni eksperimenti in projekti za vsakogar. TZS, Ljubljana.
c. Dodatna literatura:
- Ardley, N. (1993). Spoznavajmo znanost. SK, Ljubljana.
- Bajd, B. Zbirka določevalnih ključev. DZS, Ljubljana
- Grinberg, D. (2007). Zabavna znanost. TZS, Ljubljana.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent(-ka):
- Pozna in razume pomen neposrednega dela z živimi bitji za razumevanje nekaterih naravoslovnih vsebin v osnovni šoli;
- zna načrtovati in voditi delo z živimi bitji;
- pozna vsebine naravoslovja v osnovni šoli in jih smiselno povezuje in uporablja na konkretnih primerih;
- pozna in razume pomen priprave in uporabe učil in poskusov.
b. Uporaba:*
Študent(-ka):
- je sposoben samostojno razvijati in uporabljati učila;
- zna pripraviti in izvajati preproste poskuse.
- zna učinkovito pripraviti in vzdrževati živi kotiček v razredu.
- zna uporabiti živ material za poučevanje, zlasti pa za lažje razumevanje določenih naravoslovnih vsebin.
c. Refleksija:*
Študent(-ka):
- zna ovrednotiti svoje delo in delo drugih glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in na dosežke učencev;
- uporablja različne metode za refleksijo (dnevnik, razstava, vprašalnik, portfoljo…)
- kritična analiza učnih pripomočkov (učil), ki so komercialni (na voljo na tržišču) in tistih, ki jih sami naredijo.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo.
- Laboratorijske vaje (praktično delo v naravi, konzultacije, analiziranje dela kolegov in lastnega dela).
- Seminarske vaje (konzultacije, samostojno načrtovanje, izvajanje in vrednotenje lastnega dela in dela drugih).
21. Načini preverjanja znanja:
- izdelava seminarske naloge in krajših pisnih izdelkov;
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- učilnica z avdio-vizualno opremo;
- naravoslovni laboratorij;
- mikroskopi in lupe;
- material za izdelavo učil in izvedbo poskusov;
- oprema za vivaristiko.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- visokošolski učitelji za izvedbo predavanj;
- sodelavec za izvedbo seminarjev in vaj;
- laborant za izvedbo vaj.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper