Razredni pouk
Matematična delavnica 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: MATEMATIČNA DELAVNICA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Mara Cotič
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
nastop in priprava na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Študent mora imeti opravljena izpita pri predmetih Didaktika matematike I in II. Priporočljivo je, da ima študent usvojena znanja s področij razvojne psihologije, osnov pedagogike, pedagoške psihologije in splošne didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- prepozna matematično nadarjenega otroka,
- si pridobi ustrezna znanja za razvijanje otrokove ustvarjalnosti pri matematiki,
- si pridobi potrebna znanja za delo z matematično nadarjenimi otroki,
- pozna različne strategije pri reševanju matematičnih problemov,
- se seznanja s študijsko literaturo in se usposablja za samosojno uporabo le-te.
b. Splošne kompetence:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno vodi matematično nadarjenega učenca pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- pomaga učencu pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
- razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira učenca k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine
- matematično nadarjeni otroci,
- delo z matematično nadarjenimi otroki,
- problemski pouk matematike,
- matematična tekmovanja.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cotič, M. (1999). Matematični problemi v osnovni šoli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Felda, D. et alt. (2005). Matematični izzivi. Ljubljana.DZS.
- Orton, A. (1992). Learning Mathematics (Issues, theory and classroom practice). LondonCassell Educa.
- Dolinar, G. (2005) Evropski matematični kenguru 2002-2004. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Učbeniška gradiva in priročniki za pouk matematike, Učni načrt za matematiko.
b. Dopolnilna literatura*:
- Hodnik Čadež, T. (2004). Vloga konstruktivizma pri oblikovanju matematičnih pojmov na razredni stopnji. V: Marentič Požarnik, B. (ur.) Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- Strokovne revije s področja: Matematika v šoli, Educational Studies in Mathematics, For the Learning of Mathematics, Pedagoška obzorja, Didakta, Sodobna pedagogika, Šolsko polje, Educa.
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T. (2002) Teoretična zasnova modela sprememb začetnega pouka matematike v devetletni osnovni šoli.Sodob. pedagog., letn. 53, št. 2.
- Anghileri, J. (2001). Principles and Practicies in Arithmetic Teaching (Innovative approaches for the primary school). Buckingham: Open University Press.
- Tyler, J., Round, G. (1989) Računski orehi. Miselni orehi. Slikovni orehi. Ljubljana. Cankarjeva založba.
c. Dodatna literatura*:
- Mutić, S. (1996). Konstruktivistično poučevanje matematike. Matematika v šoli 4, str. 193 – 206
- Orton, A. in Wain, G., Eds. (1994). Issues in Teaching Mathematics. London: Cassell
- Jaušovec, N. (1978). Spodbujanje otrokove ustvarjalnosti. Ljubljana. DZS.
- Perške, J. P., Klepić, D. (1991) Moja zabavna matematika. Ljubljana. Mladinska knjiga.
- Bolt, B., Hobbs, D. (1993). 101 mathematical projects. Cambridge: Cambridge University Press.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- prepozna matematično nadarjenega otroka,
- pozna različne strategije pri reševanju matematičnega problema,
- pozna proces oblikovanja in definicije matematičnih pojmov, načine in oblike matematičnega sklepanja,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
b. Uporaba:*
Študent:
- razvija matematično mišljenje in ustvarjalnost matematično nadarjenega otroka,
- izbere ustrezne metode in oblike poučevanja glede na sposobnost učencev ter glede na matematično vsebino,
- je sposoben logično-matematično razmišljati ter ustrezno in spretno uporabiti procese oblikovanja matematičnih pojmov in oblike matematičnega sklepanja pri pouku,
- motivira nadarjenega otroka za reševanje matematičnih problemov.
c. Refleksija:*
Študent:
- je pozoren na svoj način poučevanja nadarjenih otrok ter ga dograjuje in kvalitetno izboljšuje na osnovi izkušenj ter novih spoznanj in dognanj,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- laboratorijske vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- opravljen nastop
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike matematike.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper