Razredni pouk

Matematična delavnica 1

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: MATEMATIČNA DELAVNICA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Mara Cotič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

1

sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

seminarska naloga (SN)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta in uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo z učenci, zlasti v smislu razvijanja matematičnih pojmov in konceptov ter logično-matematičnega mišljenja, mora študent imeti usvojeno znanje elementarne matematike ter Didaktike matematike I in II. Študent mora imeti usvojena tudi znanja s področij razvojne psihologije, osnov pedagogike, pedagoške psihologije in splošne didaktike.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent:

  • pozna matematične vsebine in cilje pouka matematike v prvih petih razredih osnovne šole,
  • razume pomen didaktičnih iger pri pouku matematike,
  • se seznanja z uporabo didaktičnih iger na različnih matematičnih področjih (logiki in jeziku, aritmetiki in algebri, geometriji in merjenju ter pri logiki in jeziku),
  • se seznanja s študijsko literaturo in se usposablja za samostojno uporabo le-te.


b. Splošne kompetence:
Študent:

  • vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
  • je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
  • izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • suvereno pomaga učencu pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
  • suvereno uporablja različne matematične didaktične igre pri vseh fazah učnega procesa
  • uvaja učenca v poznavanje in uporabo preprostega matematičnega jezika,
  • spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
  • pomaga učencu pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
  • razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira učenca k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • didaktična igra pri pouku matematike,
  • različne klasifikacije didaktičnih matematičnih iger,
  • didaktične igre pri logiki in jeziku,
  • didaktične igre pri aritmetiki in logiki,
  • didaktične igre pri geometriji in merjenju,
  • didaktične igre pri obdelavi podatkov statistika, verjetnost in kombinatorika.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura.

  • Orton, A. (1992). Learning Mathematics (Issues, theory and classroom practice). London: Cassell Education.
  • Diplomska dela, na temo didaktične igre pri pouku matematike.
  • Učbeniška gradiva in priročniki za pouk matematike, Učni načrt za matematiko.
  • Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Marjanovič Umek, Zupančič, M. (2001). Psihologija otroške igre. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Zveza prijateljev mladine. (1981). Igra in igrača. Ljubljana: ČGP Delo.
  • Bognar, L. (1987). Igra v začetnem šolanju. Ljubljana: DZS.
  • Didaktične igre v prvem in drugem razredu OŠ. Ljubljana: ZRSŠŠ, 1992.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Hodnik Čadež, T. (2004). Vloga konstruktivizma pri oblikovanju matematičnih pojmov na razredni stopnji. V: Marentič Požarnik, B. (ur.) Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Strokovne revije s področja: Matematika v šoli, Educational Studies in Mathematics, For
  • the Learning of Mathematics, Pedagoška obzorja, Didakta, Sodobna pedagogika, Šolsko polje, Educa
  • Cotič, M., Hodnik Čadež, T. (2002) Teoretična zasnova modela sprememb začetnega pouka matematike v devetletni osnovni šoli.Sodob. pedagog., letn. 53, št. 2.
  • Anghileri, J. (2001). Principles and Practicies in Arithmetic Teaching (Innovative approaches for the primary school). Buckingham: Open University Press.


c. Dodatna literatura*:

  • Učni načrt za matematiko.
  • Mutić, S. (1996). Konstruktivistično poučevanje matematike. Matematika v šoli 4, str. 193 – 206
  • Orton, A. in Wain, G., Eds. (1994). Issues in Teaching Mathematics. London: Cassell.
  • Cotič, M., Zurc, J. (2004). Vloga gibalnih aktivnosti pri zgodnjem poučevanju matematike. Matematika v šoli 11. str. 142 – 154.
  • Bolt, B., Hobbs, D. (1993). 101 mathematical projects. Cambridge: Gambridge University Press.


19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*
Študent:

  • pozna osnovne zakonitosti in specifičnosti procesa poučevanja matematike,
  • pozna osnovne metode, oblike, načela in postopke sodobnega poučevanja matematike,
  • pozna proces oblikovanja in definicije matematičnih pojmov, načine in oblike matematičnega sklepanja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.


b. Uporaba:*
Študent:

  • izbere ustrezne didaktične igre glede na matematično vsebino in glede na fazo učnega procesa
  • je sposoben logično-matematično razmišljati ter ustrezno in spretno uporabiti procese oblikovanja matematičnih pojmov in oblike matematičnega sklepanja pri pouku,
  • povezuje matematične vsebine z drugimi področji in matematiko na začetku šolanja poučuje celostno.


c. Refleksija:*
Študent:

  • je pozoren na svoj način poučevanja ter ga dograjuje in kvalitetno izboljšuje na osnovi izkušenj ter novih spoznanj in dognanj,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • seminarske vaje,
  • laboratorijske vaje.


21. Načini preverjanja znanja:

  • opravljena seminarska naloga,
  • pisni in ustni izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom,računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike matematike.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.

Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda.

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki