Razredni pouk
Matematična delavnica 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: MATEMATIČNA DELAVNICA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Mara Cotič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 1 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta in uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo z učenci, zlasti v smislu razvijanja matematičnih pojmov in konceptov ter logično-matematičnega mišljenja, mora študent imeti usvojeno znanje elementarne matematike ter Didaktike matematike I in II. Študent mora imeti usvojena tudi znanja s področij razvojne psihologije, osnov pedagogike, pedagoške psihologije in splošne didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- pozna matematične vsebine in cilje pouka matematike v prvih petih razredih osnovne šole,
- razume pomen didaktičnih iger pri pouku matematike,
- se seznanja z uporabo didaktičnih iger na različnih matematičnih področjih (logiki in jeziku, aritmetiki in algebri, geometriji in merjenju ter pri logiki in jeziku),
- se seznanja s študijsko literaturo in se usposablja za samostojno uporabo le-te.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno pomaga učencu pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
- suvereno uporablja različne matematične didaktične igre pri vseh fazah učnega procesa
- uvaja učenca v poznavanje in uporabo preprostega matematičnega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- pomaga učencu pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
- razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira učenca k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- didaktična igra pri pouku matematike,
- različne klasifikacije didaktičnih matematičnih iger,
- didaktične igre pri logiki in jeziku,
- didaktične igre pri aritmetiki in logiki,
- didaktične igre pri geometriji in merjenju,
- didaktične igre pri obdelavi podatkov statistika, verjetnost in kombinatorika.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura.
- Orton, A. (1992). Learning Mathematics (Issues, theory and classroom practice). London: Cassell Education.
- Diplomska dela, na temo didaktične igre pri pouku matematike.
- Učbeniška gradiva in priročniki za pouk matematike, Učni načrt za matematiko.
- Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
- Marjanovič Umek, Zupančič, M. (2001). Psihologija otroške igre. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Zveza prijateljev mladine. (1981). Igra in igrača. Ljubljana: ČGP Delo.
- Bognar, L. (1987). Igra v začetnem šolanju. Ljubljana: DZS.
- Didaktične igre v prvem in drugem razredu OŠ. Ljubljana: ZRSŠŠ, 1992.
b. Dopolnilna literatura*:
- Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
- Hodnik Čadež, T. (2004). Vloga konstruktivizma pri oblikovanju matematičnih pojmov na razredni stopnji. V: Marentič Požarnik, B. (ur.) Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- Strokovne revije s področja: Matematika v šoli, Educational Studies in Mathematics, For
- the Learning of Mathematics, Pedagoška obzorja, Didakta, Sodobna pedagogika, Šolsko polje, Educa
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T. (2002) Teoretična zasnova modela sprememb začetnega pouka matematike v devetletni osnovni šoli.Sodob. pedagog., letn. 53, št. 2.
- Anghileri, J. (2001). Principles and Practicies in Arithmetic Teaching (Innovative approaches for the primary school). Buckingham: Open University Press.
c. Dodatna literatura*:
- Učni načrt za matematiko.
- Mutić, S. (1996). Konstruktivistično poučevanje matematike. Matematika v šoli 4, str. 193 – 206
- Orton, A. in Wain, G., Eds. (1994). Issues in Teaching Mathematics. London: Cassell.
- Cotič, M., Zurc, J. (2004). Vloga gibalnih aktivnosti pri zgodnjem poučevanju matematike. Matematika v šoli 11. str. 142 – 154.
- Bolt, B., Hobbs, D. (1993). 101 mathematical projects. Cambridge: Gambridge University Press.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna osnovne zakonitosti in specifičnosti procesa poučevanja matematike,
- pozna osnovne metode, oblike, načela in postopke sodobnega poučevanja matematike,
- pozna proces oblikovanja in definicije matematičnih pojmov, načine in oblike matematičnega sklepanja,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
b. Uporaba:*
Študent:
- izbere ustrezne didaktične igre glede na matematično vsebino in glede na fazo učnega procesa
- je sposoben logično-matematično razmišljati ter ustrezno in spretno uporabiti procese oblikovanja matematičnih pojmov in oblike matematičnega sklepanja pri pouku,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji in matematiko na začetku šolanja poučuje celostno.
c. Refleksija:*
Študent:
- je pozoren na svoj način poučevanja ter ga dograjuje in kvalitetno izboljšuje na osnovi izkušenj ter novih spoznanj in dognanj,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- seminarske vaje,
- laboratorijske vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- opravljena seminarska naloga,
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom,računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike matematike.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper