Razredni pouk
Zgodnje poučevanje italijanskega jezika
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ZGODNJE POUČEVANJE ITALIJANSKEGA JEZIKA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Anja Zorman
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski, italijanski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
nastop in priprava na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (portfolio) (SN) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- brez pogojev.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu italijanščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov pri zgodnjem učenju drugih oz. tujih jezikov.
- Razvijanje sposobnosti za samostojno iskanje podatkov in njihovo urejanje.
- Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti na večjezičnem in večkulturnem prostoru Slovenske Istre in drugje.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja italijanskega jezika ter pridobitev praktičnih znanj za zgodnje učenje in poučevanje italijanščine (1. in 2. triletje).
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
a. Uvod v glotodidaktiko:
- Glotodidaktika in njej stične znanosti. Interdisciplinarnost glotodidaktike.
- Jezik in govor: razvoj govora v maternem, drugem in tujem jeziku, uzaveščanje glasovnega modela, jezikovnih oblik in razmerij, usvajanje pomena. Jezikovni sistem in besedilo. Interimski jezik. Jezikovno preklapljanje.
- Zgodovinski pregled metod in pristopov k učenju in poučevanju drugih/tujih jezikov. Komunikacijski pristop in humanistično-afektivni pristopi, predvsem Naravni pristop (Krashen in Terrel) kot teoretična podlaga sodobnega učenja in poučevanja ter načrtovanja pouka prvega, drugega oziroma tujega jezika.
- Izhodišča poučevanja drugega/tujega jezika na različnih starostnih stopnjah. Zgodnje učenje tujih jezikov.
b. Usvajanje, učenje in poučevanje drugega oz. tujega jezika na zgodnji stopnji učenja:
- Igra kot učna strategija.
- Nebesedna izrazna sredstva pri integriranem in predmetno zasnovanem pouku drugega/tujega jezika. Tiho obdobje.
- Razvijanje jezikovnih spretnosti: poslušanje, govorjenje, govorno sporazumevanje, branje in pisanje. Tehnike razvijanja posameznih spretnosti.
- Usvajanje besednega pomena.
- Sporočanjske funkcije na zgodnji stopnji učenja jezikov.
- Pouk slovnice in uzaveščanje jezikovnega sistema.
- Medkulturna vzgoja.
- Delo z besedilom, osnove književnega vzgajanja na primerih izbranih umetnostnih. Kriteriji izbora besedil za otroke in mladostnike.
c. Učni viri in sredstva:
- Učbenik: zasnova in funkcija. Učbeniški komplet, učni seti in druga pomožna učna gradiva.
- Učna tehnologija in učna sredstva pri pouku tujih jezikov; fonolaboratorij in videotehnika; računalnik pri pouku tujih jezikov.
- Multimedijski pristop pri poučevanju jezika.
d. Makro in mikroartikulacija učnih vsebin:
- Načrtovanje pouka: makro in mikro priprava.
- Pouk drugega/tujega jezika v šoli: sestavine kurikula.
- Učna enota in učna ura, različni tipi učnih ur.
e. Vrednotenje in samovrednotenje jezikovnega znanja
- Analitično in sintetično ocenjevanje in opazovanje dosežkov pri pouku drugega/tujega jezika na zgodnji stopnji učenja (1. in 2. triletje).
- Samovrednotenje učenčevih dosežkov. Opazovanje in načrtovanje poti do znanja, splošne in specifične sposobnosti učenca, raven dosežkov.
f. Aplikacija teorije v praksi.
- Usposobljenost učitelja drugega in tujega jezika: strokovno, pedagoško didaktično usposabljanje. Značajske in privzgojene lastnosti uspešnega učitelja drugega/tujega jezika.
- Pisanje učnih priprav.
- Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.
- Opazovalna pedagoška praksa: opazovanje organizacije dela v razredu, klime in sporazumevanja (vrste interakcije: razlaga, dajanje navodil, razgovor ipd., delež učiteljevega govora in govora učencev, vloga in delež nebesednih izraznih sredstev ter materinščine); opazovanje učitelja pri reševanju problemov, pri delu s slabšimi učenci, z učenci, ki potrebujejo večjo spodbudo za sodelovanje, in tistimi, ki ne želijo sodelovati; opazovanje učitelja pri vzpostavljanju pozitivnega odnosa z učenci; prepoznavanje učnih slogov; seznanjanje s postopki, tehnikami in oblikami dela v praksi; vključevanje v delo pri pouku po napotkih učitelja; beleženje poteka prakse v dnevnik (portfolijo).
- Aktivna pedagoška praksa: priprava okvirnega načrta dela za obdobje prakse skladno s cilji in vsebino učnega načrta; načrtovanje poteka učne ure, didaktičnih strategij, učnih korakov, operacionalizacije učnih ciljev za vsak nastop v razredu; govorna priprava za vodenje učne ure v italijanščini z rešitvami za primere zastoja v govoru in z načrtovanjem rabe nebesednih sredstev ali materinščine, ko je ta nujna ali morda bolj smotrna; samorefleksija uspešnosti izvedene ure; kritično ovrednotenje učbeniškega gradiva in ostalih didaktičnih sredstev ob koncu prakse; beleženje poteka prakse in urejanje učnih priprav v dnevnik (portfolijo).
- Učni nastop: analiza nastopov in učnih priprav, vrednotenje pedagoških, didaktičnih in osebnostnih predispozicij študentov in študentk za učiteljski poklic.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- AAVV (1987): Glottodidattica, principi e realizzazioni, La Nuova Italia.
- Balboni, P. E. (2002): Insegnare le lingue nelle societa complesse. Utet libreria. Torino.
- Čok, L., Skela, J., Kogoj, B. in Razdevšek-Pučko, C. (1999): Učenje in poučevanje tujega jezika: smernice za učitelje v drugem triletju osnovne šole. Koper: Znanstveno-raziskovalno središče RS.
- Freddi, G. (1994): Glottodidattica: Fondamenti, metodi e tecniche. Torino, Utet.
b. Dopolnilna literatura*:
- Čok, L. (1993): Usvajanje maternega, drugega in tujega jezika v otroški dobi. V: Štrukelj, I. (ur.) Jezik tako in drugače. Ljubljana: Društvo za uporabno jezikoslovje. 120-130.
- Douthwaite, J. (1991): Teaching English as a Foreign Language. Torino: Societa Editrice Internazionale.
- Krashen, S. D. (1981): Second Language acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press.
- Porcelli, G. in Balboni, P.E. (1992): L'insegnamento delle lingue straniere nella scuola elementare. Editrice La Scuola. Brescia.
- Stern, H.H. (1992): Issues and options in Language Teaching. Oxford: OUP.
- Ur, P. (1996): A course in Language Teaching: Practice and theory. Cambridge: CUP.
c. Dodatna literatura*:
Študent pridobi temeljna znanja s Ob spoznavanju teoretskih izhodišč poučevanja jezikov in književnosti, metod in strategij poučevanja drugega/tujega jezika, sestavin jezikovnega pouka, povezovanja teorije in prakse se študent pripravlja za poučevanje italijanščine na vseh ravneh šolanja in oblikah izobraževanja. Z učno prakso (90 ur, 3 kt) pridobi osnovne izkušnje in spodbude za pedagoški poklic.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike italijanskega jezika kot znanstvene discipline in medkulturnega vzgajanja.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne pri oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov italijanščine kot drugega oz. tujega jezika na zgodnji stopnji učenja (v 1. in 2. obdobju devetletke).
- Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja italijanščine v 1. in 2. obdobju devetletke.
b. Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele za razvijanje sporazumevalne zmožnosti v italijanščini kot drugem oz. tujem jeziku na zgodnji stopnji učenja.
- Zna načrtovati letno pripravo in učno uro ter ju smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem.
c. Refleksija:*
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje italijanščine glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- frontalna oblika poučevanja,
- delo v manjših skupinah,
- samostojno delo študentov,
- razlaga,
- razgovor/ diskusija/debata,
- delo z besedilom,
- reševanje nalog.
21. Načini preverjanja znanja:
Študent/ka odda zbir dodeljenih nalog in opravlja izpit iz vsebine predmeta, ki vključuje pisni in ustni del. Zbir nalog doprinese 40 %, pisni del izpita 30 % in ustni del izpita 30 % h končni oceni.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica opremljena s sodobno IKT opremo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
a. Evalvacija izvedbe predmeta
- Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe.
- Razgovori študentov z izvajalci predmeta.
b. Evalvacija na ravni zavoda
- Obravnava poročil o izvedbi predmeta v okviru oddelkov.
- Analiza uspešnosti študentov pri predmetu v okviru oddelkov.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Anja Zorman.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper