Razredni pouk
Osnove zborovodstva
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: OSNOVE ZBOROVODSTVA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
nastop in priprave na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri pevskem zboru ter uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo, zlasti v smislu vodenja pevskega zbora.
- Imeti mora razvite glasbene sposobnosti in spretnosti, usvojena glasbena znanja.
- Zaželeno je, da ima kandidat osnovna znanja iz nastopanja, razvojne psihologije in splošne didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence
a. Cilji:
Študent:
- s petjem si razvija, poglablja in razširi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
- pozna načine, kako učencu z različnimi metodami in glasbenimi dejavnostmi približati petje v zboru in razvijati njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
- zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
- pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi,
- ima teoretična in praktična znanja ter druge sposobnosti za vodenje pevskega zbora.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci,
- razvija pozitivno razredno klimo,
- pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
- vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
- se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- pozna in razume pomen petja ter njegovo uporabo pri pouku in zunaj njega,
- pozna zakonitosti vokalnega učenja in poučevanja glasbe,
- suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
- učenca uvaja v poznavanje in uporabo pevskega glasbenega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
- poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
- pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- petje kot umetnost in kot psihološki fenomen,
- zborovska literatura,
- oblikovanje pevskega zbora (avdicija, razvrščanje pevcev po glasovih, druge zakonitosti zbora),
- branje in razumevanje partiture,
- vokalna tehnika,
- dirigiranje in interpretacija,
- izbira ustreznih zborovskih skladb,
- priprava zbora na nastop,
- integracija zbora z drugimi vsebinami in dejavnostmi,
- glasbeni vrednostni sistem,
- načrtovanje, spremljanje in evalviranje učenja in poučevanja glasbe.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Gobec Radovan: dirigiranje.
- Strokovni članki v publikacijah o zborovskem petju.
- Izbrane notne edicije in partiture.
b. Dopolnilna literatura*:
- Notne edicije in zvočni primeri.
- Obiski vokalnih nastopov in koncertov.
c. Dodatna literatura*:
- Koncertni listi in sporedi.
- Članki o glasbi in koncertih.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- ima teoretična in praktična znanja za vodenje pevskega zbora,
- ima sposobnosti za vodjo pevske skupine,
- pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
- se zna natančno izražati in uporabljati elemente glasbenega jezika,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu,
- ima pridobljen čut za glasbeno estetsko oblikovanje.
b. Uporaba:*
Študent:
- učinkovito izbira in uporablja v skladu s potrebami, nameni in cilji raznolike glasbene vsebine, metode in sredstva,
- načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj,
- pri pevskih vajah upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
- poustvarja glasbene vsebine,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
- zna dirigirati.
c. Refleksija:*
Študent:
- z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
- vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
- kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Demonstracija, predavanja, praktično delo z zborom, individualno delo.
21. Načini preverjanja znanja:
- nastopi, koncerti, snemanja,
- nastop pri pevskem zboru in obveznosti v okviru prakse pri zboru,
- izpit: ustni in praktični.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem, klavirjem; didaktične zbirke, notne edicije, zvočni posnetki, študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike glasbe
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Študentska anketa, pogovor s študenti, ocena pevskih nastopov.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Mirko Slosar, asist. mag. Ivan Lešnik.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper