Razredni pouk
Pevski zbor
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PEVSKI ZBOR
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 60 | 2 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na nastop in nastop (NA) | 45 | 1,5 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Osnovno obvladovanje branja in razumevanja partitur.
- Obvladovanje vokalne tehnike.
- Druga znanja za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri pevskem zboru.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- si s petjem razvija, poglablja in razširi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
- pozna metode in glasbene dejavnosti s katerimi učencu približa glasbene vsebine in razvija njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
- zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
- pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces,
- prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi,
- spozna zborovsko literaturo.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci,
- razvija pozitivno razredno klimo,
- pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev,
- pozna zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
- vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
- se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- pozna in razume pomen petja ter njegovo uporabo pri pouku, pri zunaj šolskih dejavnostih in v ožjem okolju,
- pozna zakonitosti vokalnega učenja in poučevanja glasbe,
- suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
- učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
- poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
- pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi,
- si oblikuje in razvija glasbeni vrednostni sistem.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- petje kot umetnost in kot psihološki fenomen,
- zakonitosti glasbenega in estetskega razvoja,
- oblikovanje in uporaba glasbenih pojmov,
- glasba kot sredstvo komunikacije pri poslušanju, izvajanju in ustvarjanju (različne glasbene zvrsti, stilna obdobja, ljudska glasbena kultura, izvajalske zasedbe),
- izbira vsebin glede na učne cilje, interese in potrebe študentov,
- integracija glasbe z drugimi vsebinami,
- načrtovanje, spremljanje in evalviranje učenja in poučevanja glasbe,
- vokalna tehnika,
- dirigiranje in interpretacija,
- branje in razumevanje partiture.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Strokovni članki v publikacijah.
- Izbrane notne edicije in partiture.
- Partiture izbranega koncertnega programa.
b. Dopolnilna literatura*:
- Notne edicije in zvočni primeri.
- Obiski vokalnih nastopov.
c. Dodatna literatura*:
- Koncertni listi in sporedi.
- Članki o glasbi in koncertih.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
- pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
- se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu,
- ima pridobljen čut za glasbeno estetsko oblikovanje.
b. Uporaba:*
Študent:
- v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
- načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj ter željo po petju,
- pri pevskih vajah upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
- poustvarja glasbene vsebine,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.
c. Refleksija:*
Študent:
- z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
- vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
- kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Demonstracija, predavanja, praktično delo z zborom, individualno delo.
21. Načini preverjanja znanja:
- nastopi pevskega zbora,
- samostojno vodenje pevskega zbora na nastopu in obveznosti v okviru prakse pri zboru,
- avdicija pred nastopom ali snemanjem in snemanje,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem, klavirjem; didaktične zbirke, notne edicije, zvočni posnetki, študijska literatura, partiture izbranega programa
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike glasbe.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Študentska anketa, pogovor s študenti, ocena pevskih nastopov in snemanj.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Mirko Slosar, asist. mag. Ivan Lešnik.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper