Razredni pouk

Pevski zbor

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PEVSKI ZBOR
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

laboratorijske vaje (LV)

60

2

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

priprava na nastop in nastop (NA)

45

1,5

priprava na izpit in izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Osnovno obvladovanje branja in razumevanja partitur.
  • Obvladovanje vokalne tehnike.
  • Druga znanja za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri pevskem zboru.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent:

  • si s petjem razvija, poglablja in razširi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
  • pozna metode in glasbene dejavnosti s katerimi učencu približa glasbene vsebine in razvija njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
  • zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
  • pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces,
  • prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi,
  • spozna zborovsko literaturo.


b. Splošne kompetence:
Študent:

  • ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci,
  • razvija pozitivno razredno klimo,
  • pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev,
  • pozna zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
  • vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
  • se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • pozna in razume pomen petja ter njegovo uporabo pri pouku, pri zunaj šolskih dejavnostih in v ožjem okolju,
  • pozna zakonitosti vokalnega učenja in poučevanja glasbe,
  • suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
  • učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika,
  • spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
  • konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
  • poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
  • pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
  • preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi,
  • si oblikuje in razvija glasbeni vrednostni sistem.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • petje kot umetnost in kot psihološki fenomen,
  • zakonitosti glasbenega in estetskega razvoja,
  • oblikovanje in uporaba glasbenih pojmov,
  • glasba kot sredstvo komunikacije pri poslušanju, izvajanju in ustvarjanju (različne glasbene zvrsti, stilna obdobja, ljudska glasbena kultura, izvajalske zasedbe),
  • izbira vsebin glede na učne cilje, interese in potrebe študentov,
  • integracija glasbe z drugimi vsebinami,
  • načrtovanje, spremljanje in evalviranje učenja in poučevanja glasbe,
  • vokalna tehnika,
  • dirigiranje in interpretacija,
  • branje in razumevanje partiture.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Strokovni članki v publikacijah.
  • Izbrane notne edicije in partiture.
  • Partiture izbranega koncertnega programa.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Notne edicije in zvočni primeri.
  • Obiski vokalnih nastopov.


c. Dodatna literatura*:

  • Koncertni listi in sporedi.
  • Članki o glasbi in koncertih.


19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*
Študent:

  • ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
  • pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu,
  • ima pridobljen čut za glasbeno estetsko oblikovanje.


b. Uporaba:*
Študent:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj ter željo po petju,
  • pri pevskih vajah upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
  • poustvarja glasbene vsebine,
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.


c. Refleksija:*
Študent:

  • z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
  • kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
Demonstracija, predavanja, praktično delo z zborom, individualno delo.

21. Načini preverjanja znanja:

  • nastopi pevskega zbora,
  • samostojno vodenje pevskega zbora na nastopu in obveznosti v okviru prakse pri zboru,
  • avdicija pred nastopom ali snemanjem in snemanje,
  • izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem, klavirjem; didaktične zbirke, notne edicije, zvočni posnetki, študijska literatura, partiture izbranega programa

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike glasbe.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
Študentska anketa, pogovor s študenti, ocena pevskih nastopov in snemanj.

Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Mirko Slosar, asist. mag. Ivan Lešnik.

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki