Razredni pouk
Igra
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: IGRA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer, izr. prof. dr. Vida Medved Udovič,
prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT |
projektna naloga (PN) | 15 | 0,5 |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Razvojna psihologija,
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Raziskovanje tipologije iger v otrokovem razvoju.
- Priprava temeljnih izhodišč za oblikovanje igralnega okolja otrok.
- Povezovanje gibalnega, plesnega, jezikovnega vzgojnega dela na osnovi otrokove simbolne igre oz. igre vlog.
b. Splošne kompetence:
- Poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika.
- Avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, prizadevanje za kakovost.
- Organizacijske in vodstvene spretnosti v vzgoji in izobraževanju.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Razumevanje pomena igre v otrokovem razvoju in bivanju.
- Prepoznavanje otrokovega odločanja za izbiro dejavnosti, v katerih na svoboden in prostovoljen način udejanja različne vloge.
- Opazovanje in vrednotenje iger, urejenih s pravili, bodisi fiktivne igre, kjer fikcija v smislu nadomeščanja nekoga drugega postavlja igralno pravilo.
- Poznavanje igre kot kulturotvorne dejavnosti, ki vedno znova sproža samospraševanje o svojem bistvu, še posebej v času razmaha interneta, elektronske pošte, videa in računalniških iger, prepoznanih kot najbolj izrazitih novomedijskih zvrsti.
- Učinkovita in dinamična priprava igralnih površin z uporabo igralnih elementov, ki privlačijo mlade uporabnike.
- Izkazovanje posebno dojemljivosti za območje človekovih dejavnosti in medosebnih odnosov - socialna vsebina igre).
- Razumevanje predpogojev za nastanek igre vlog (mehanizem igralne dejavnosti): prenos pomena z enega na drug predmet in z ene dejavnosti na drugo, upoštevanje in krajšanje dejanj.
- Upoštevanje igre kot osnovne forme otrokovega vključevanja v družbeno okolje odraslih (funkcije igre v otroštvu).
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Teoretična izhodišča igre kot podlaga za razumevanje otrokove igre.
- Različni vidiki (npr. psihološki, estetski, kulturološki, antropološki specialnodidaktični idr.) igre - pomembni dejavniki pri spodbujanju otrokovih igralnih dejavnosti na različnih področjih.
- Smisel in pomen igre v otrokovem razvoju (čustveni, socialni, kognitivni, estetski, gibalni itd.).
- Igre za razvoj gibalnih spretnosti (senzomotorične, spretnostne, prekucaške igre).
- Igra vlog kot najvišja raven simbolne igre, pomembne za razvoj jezika na višji stopnji.
- Razmerje med didaktično, simbolno igro in igro s pravili v otrokovih igralnih dejavnostih.
- Igralne dejavnosti v vrtčevskem kurikulu.
- V primeru projekta je lahko vključenih več strokovnih področij in sicer: zgodnje učenje slovenščine, mladinska književnost, likovna vzgoja, glasbena vzgoja, gibalna in plesna vzgoja, tehnična vzgoja, glede na vsebino projekta naravoslovni ali družboslovni predmeti. Vsebine: izbor teme, načrtovanje ciljev, dejavnosti, organizacija prostora, skupin itd. (besedilo), izpeljava teme v vrtcu ter videosnemanje, evalvacija projekta (ocena ustreznosti razvojni stopnji, analiza izvedbe dejavnosti).
18. Literatura:
- BENVENISTE, Émile, 2001: Igra kot struktura. Koper: Hyperion.
- CAILLOIS, Roger, 2003: Igre in ljudje. Teorija igre pri Johanu Huizingi, Rogerju Cailloisu in Eugenu Finku. Ur. J. Strehovec. Ljubljana: Študentska založba (Knjižna zbirka Koda).
- CVETKOVIĆ-Lay, Jasna, SEKULIĆ-MAJUREC, Ana 1998: Darovito je, što ću s njim? Zagreb: Alinea..
- ELJKONJIN, D. Borisovič, 1978: Psihologija dečje igre. Beograd. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
- FINK, Eugen, 2003: Igra kot simbol sveta. Teorija igre pri Johanu Huizingi, Rogerju Cailloisu in Eugenu Finku. Ur. J. Strehovec. Ljubljana: Študentska založba (Knjižna zbirka Koda).
- GROSMAN, Meta, 2004: Zagovor branja: bralec in književnost v 21. stoletju. Ljubljana: Sophia.
- GRUIĆ, Ivana, 2002: Prolaz u zamišljeni svijet: procesna drama ili drama u nastajanju. Zagreb: Golden marketing.
- MARJANOVIČ UMEK, Ljubica., ZUPANČIČ, Maja. (ur.) (2002). Psihologija otroške igre – Od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- MEDVED UDOVIČ, Vida, 2006. Igra vlog kot otrokova poustvarjalna dejavnost bralnega odziva. Ljubljana: Filozofska fakulteta (Obdobja, 25).
- MILJAK, Ana, 1996: Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja. Zagreb: Velika Gorica, Persona.
Literatura se vsako leto razdeli na obvezni in izbirni del in se sproti posodablja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna teoretična izhodišča igre glede na njene različne vidike. (npr. kulturološki, psihološki, specialnodidaktični idr.).
- Upošteva razmerja med simbolno in didaktično igro glede na otrokovo razvojno stopnjo.
- Razume mehanizem igralne dejavnosti: prenos pomena z enega na drug predmet in z ene dejavnosti na drugo, koncept prostora in časa v igri.
b. Uporaba:*
- Upošteva in spodbuja različne vrste igralnih dejavnosti kot osnovne forme otrokovega vključevanja v družbeno okolje odraslih (funkcije igre v otroštvu).
- Domiselno pripravlja igralne površin z uporabo igralnih elementov, ki pritegnejo otroke.
- Zna interdisciplinarno načrtovati letno pripravo in učno uro ter ju smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem.
c. Refleksija:*
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje spodbujanje in organiziranje igralnih dejavnosti glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok.
- Opazuje in vrednoti različne vrste iger, kjer fikcija v smislu nadomeščanja nekoga drugega postavlja igralno pravilo.
- Presoja igro kot kulturotvorno dejavnost glede na računalniške igre, prepoznane kot najbolj izrazite novomedijske zvrsti.
20. Metode poučevanja in učenja:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah
- Igra vlog
- Samostojno delo študentov
- Diskusija
- e-izobraževanje
- Proučevanje primera
- Izdelava portfolija
21. Načini preverjanja znanja:
Uporabljeni načini preverjanja znanja: opravljena projektna naloga, opravljena seminarska naloga, aktivno sodelovanje pri predstavitvi projektne in seminarske naloge ter pri predavanjih in vajah, izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
- končni evalvacijski vprašalnik.
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Vida Medved Udovič, izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer, prof. dr. Rado Pišot.
Novice
24. dec. | Novice
Cirkuška pedagogika navdušila študente socialne pedagogike
Na UP PEF je konec decembra potekala praktična predstavitev cirkuške pedagogike, ki jo je vodil Oto Korošec, član skupine Cirkokrog.
23. dec. | Novice
Slosarjeva zapuščina: Glasbeni pedagog, ki je pustil neizbrisno sled
V sredo, 11. decembra 2024, je v Pokrajinskem muzeju Koper potekala predstavitev monografije Glasbenik svojega časa, posvečene življenju in delu primorskega glasbenega pedagoga dr. Mirka Slosarja.
Dogodki
18. dec. - 31. jan. | Dogodek Ribnica
Razstava Stanje stvari: Razstava, ki reflektira duh časa skozi sodobno umetnost
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper